Waarom hebben Aziaten spleetogen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4472

Topicstarter
Hallo

Naar aanleiding van de biologie les op school en de discussie hier op dit forum begrijp ik wel waarom mensen na een tijd in het koude Europa te leven vanzelf blank worden aangezien ze zich dan aanpassen aan de kou en het weinige zonlicht en andersom in Afrika, maar waarom hebben Aziaten dan spleetogen ? waar hebben ze dat voor nodig of heeft het een andere oorzaak ?
Dit is een serieuse vraag en niet onrespectvol bedoelt !

BAZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Het hoeft natuurlijk niet efficienter te zijn. Het kan ook zijn dat er op uiterlijk geselecteerd is. Dat vrouwen met smallere ogen op ten duur leuker gevonden werden als vrouwen met ronde ogen...
Ik vind japanse vrouwen btw altijd erg opwindend ;)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Het komt omdat ze zoveel op elkaar lijken. Zien ze iemand die ze kennen voorbij lopen op de straat en dan kijken ze met fijngeknepen ogen en denken: "Is dat nou cheng of chong?".

Misschien is het grappiger als Theo Maasen het verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

Ik vind japanse vrouwen btw altijd erg opwindend
Meen je dat nou? Ik vind daar echt niets aan. In ieder geval een stuk minder dan aan een westerse vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13903

Mijn ex is aziatisch en vrijgezel...Haar nummer is 06-18*****0 >:)

Het mooiste aan aziatische vrouwen( tenminste mijn ex): Die mooie getinte huid (indonesisch) en die schattige oogjes..

Ik post geen foto, omdat ik die niet heb, digitaal dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 17:16
Er hoeft niet altijd een reden voor te zijn. In de hele evolutie zie je dat er steeds wat veranderingen optreden in uiterlijk etc en de sterkste of aantrekkelijkste overwint dan. Waarschijnlijk hebben ze spleetogen omdat ze dat mooi vinden bij elkaar. Beetje katachtig dat idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5205

natuurlijk heeft t nut(gehad)
maar zoals alles in de evolutie, t heeft zijn tijd nodig..
mensen in afrika waren heus niet meteen donker of sommigen bijna zwart.
daar gingen vele generaties overheen..
dus mischien zijn die "spleetogen" een tussenfase
waarschijnlijk heeft t ook te maken met het zonlicht daaro, dat dat scherper is/was en daardoor de evolutie dervoor gezorgd heeft dat de ogen zo kwamen te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13903

Genetische manipulatie met katten in een ver verleden, dat verklaart misschien ook gelijk waarom ze zo heetgebakerd is en een vechtsport beoefend..:)

[/]mijn ex dan, he?[/i]

* Anoniem: 13903 won wel altijd van haar, maar hij heeft ook het een en ander aan thai-boksen en karate gedaan, gelukkig !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8271

Voor zover ik het weet hebben alleen Chinezen uit het noorden van China spleetogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14932

Op woensdag 20 december 2000 15:17 schreef wieikke het volgende:
Het komt omdat ze zoveel op elkaar lijken. Zien ze iemand die ze kennen voorbij lopen op de straat en dan kijken ze met fijngeknepen ogen en denken: "Is dat nou cheng of chong?".

Misschien is het grappiger als Theo Maasen het verteld.
Zullen we wedden dat het dan grappiger is... Zonder het te zien is 't veel minder gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op woensdag 20 december 2000 16:19 schreef shellshock28 het volgende:
mensen in afrika waren heus niet meteen donker of sommigen bijna zwart.
daar gingen vele generaties overheen..
Dat is een fout die de meeste (blanke) mensen maken (ik dus ook).De mens komt uit Afrika en was bruin, toen ze naar het noorden migreerden werden ze langzaamaan lichter omdat dat evolutionair gezien voordeliger was (zonlicht maakt vitamine aan), anyway, de BLANKE huidskleur is dus geevolueerd uit de bruine huidskleur, niet andersom!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmm, een kale aap is toch ook niet zwart?
Als je een vacht hebt komt er geen zonlicht op en heb je geen pigment nodig...
De voorloper van de mens was dus echt wel behaard...
Hij is alleen in afrika geevolueerd tot mens... hij is dus zwart geworden, en daarna blank...
Het had ook tegelijkertijd gebeurt kunnen zijn, maar daar zijn we het nog niet over uit omdat er geen bewijzen voor zijn.
Ik denk door de gelijkenis zwart-> blank dat we 1 gezamelijke voorouder hadden die zwart was en behoorlijk menselijk. Beetje aapachtig misschien?

En over die japanse vrouwen. Iemand een kaartje naar japan, daar kan ik het best naar me zin hebben ;)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op woensdag 20 december 2000 23:42 schreef -=Confuzer=- het volgende:
hhmm, een kale aap is toch ook niet zwart?
Als je een vacht hebt komt er geen zonlicht op en heb je geen pigment nodig...
De voorloper van de mens was dus echt wel behaard...
Hij is alleen in afrika geevolueerd tot mens... hij is dus zwart geworden, en daarna blank...
Het had ook tegelijkertijd gebeurt kunnen zijn, maar daar zijn we het nog niet over uit omdat er geen bewijzen voor zijn.
Ik denk door de gelijkenis zwart-> blank dat we 1 gezamelijke voorouder hadden die zwart was en behoorlijk menselijk. Beetje aapachtig misschien?

En over die japanse vrouwen. Iemand een kaartje naar japan, daar kan ik het best naar me zin hebben ;)
Yeah you're right!Ik sloeg die stap van behaarde aap naar kale mens ff over, dat was onzorvuldig :), wat betreft die japanse vrouwen, geef mij ook maar een kaartje :P

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5205

Op woensdag 20 december 2000 22:15 schreef blobber het volgende:

[..]
anyway, de BLANKE huidskleur is dus geevolueerd uit de bruine huidskleur, niet andersom!
heb ik iets anders beweerd dan?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Het is meer een cliche dat aziaten spleetogen hebben, heel veel blanke mensen hebben ook spleetogen, maar daar let je dan niet op...

De meeste aziaten hebben gewoon net zulke ogen als wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 20:22

ALH

De meeste aziaten hebben gewoon net zulke ogen als wij.
Nou, volgens mij is dat echt niet zo hoor...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Waarom hebben Aziaten spleetogen ?
Als kleuter leren ze al spaghetti bereiden, ze weten dan alleen nog niet dat het eerst van die harde dingen zijn. Ze prikken dus steeds in hun ogen en.....oeps ik zit onzin uit te kramen, sorry.

Volgens mij hebben ze helemaal geen spleetogen, misschien hebben wij onze ogen juist wel heel ver open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

De meesten aziaten hebben geen spleetogen hoor, alleen in Noord-Oost Azie (delen van China, Korea, Japan en Siberie), in het zuiden valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16496

[off topic]

Anders vallen hun ogen eruit.

[/off topic]
Pagina: 1