Canon A75 besproken door Computer Totaal

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• arjan.w
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-01 17:14

arjan.w

the unlimited edition

Topicstarter
Ik wordt langzaam een beetje gek. Ik twijfel dus al lange tijd over welke digicam
ik ga kopen. Heb ik vandaag de knoop doorgehakt: het wordt een Canon A75. Krijg ik net de Computer Totaal binnen met daarin een vergelijking van de Canon A75 met een aantal andere camera's, waaronder de Sony P72. Die P72 is al wat ouder en die Canon is de gloednieuwe opvolger van de A70. Maar je voelt het al aankomen. De P72 is de winnaar van de test. Te lezen valt dat de Canon A75 last heeft van kleurschifting.

Naar aanleiding hiervan de volgende vragen:

Is dit echt zo'n probleem by de Canon A75? In andere reviews wordt dit niet echt genoemd. Eigenlijk is mijn vraag dus: wie vertouwen jullie meer Computer Totaal of
Steves-digicams.com en dcresource.com

Mag je verwachten dat een doorontwikkeling van de P72 (de P73) net zo goed is of kunnen opvolgers ook weer nieuwe problemen vertonen. De P73 komt namelijk als tweede op mijn lijstje (na de A75)

Verwijderd

Steves-digicams all the way! maar ik zou voor de a80 gaan (niet verder vertellen)

• arjan.w
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-01 17:14

arjan.w

the unlimited edition

Topicstarter
1-0 voor steves-digicams en dcresource. Maar ff serieus Een A80 valt buiten het budget. Het wordt een Canon A75 of Sony P73.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
A75.. Geloof je nu bladen zoals CT liever, dan mensen die met een fototoestel slapen(profesionele mensen dus)? CT zijn gewoon wat wannebes die testmethodes na doen en dan gaan ziften op zogezegd fouten.

Maarja, dit terzeide. De A75 werkt op gewone penlights (dus je kiest zelf de soort en het merk oplaadbare bats), en werkt op CF (compact flash geheugen. De sony werkt op Memorystick, wat ontzettend duur is.

Op zich heb ik enkel ervaring met de a70. Nooit spijt van de aankoop gehad!

[ Voor 5% gewijzigd door jvvv op 14-05-2004 21:07 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb zelf de A75 sinds een paar weken, en heb er nog helemaal geen spijt van. Hij heeft een klein beetje last van vignettering (zo heet het geloof ik) iets donkere randen als je een heel licht oppervlak fotografeert, maar daar hebben veel meer camera's last van. Een ander klein nadeel is het gammele rubberen afdekkapje voor de usb aansluiting.

Voor de rest een prima camera als je het mij vraagt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
P_de_B schreef op 14 mei 2004 @ 21:08:
Ik heb zelf de A75 sinds een paar weken, en heb er nog helemaal geen spijt van. Hij heeft een klein beetje last van vignettering (zo heet het geloof ik) iets donkere randen als je een heel licht oppervlak fotografeert, maar daar hebben veel meer camera's last van. Een ander klein nadeel is het gammele rubberen afdekkapje voor de usb aansluiting.

Voor de rest een prima camera als je het mij vraagt.
Dat klepje is niets gammel. Naar mijn weten heeft nog niemand in het A60/70 topic er over geklaagd (kapot dus..). Tov andere kameras(nikon bvb) is het canon klepje zeer stevig

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
jvvv schreef op 14 mei 2004 @ 21:10:
[...]

Dat klepje is niets gammel. Naar mijn weten heeft nog niemand in het A60/70 topic er over geklaagd (kapot dus..). Tov andere kameras(nikon bvb) is het canon klepje zeer stevig
Dat rubberen dopje? Nou ik vind het niet echt geweldig. Hadden ze wat mij betreft wel een echt klepje van mogen maken

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tja, aangezien hele volksstammen bij Canon zweren, zullen ze best goed zijn lijkt me. Maare ik kan niet objectief zijn (in tegenstelling tot anderen hier), want ik ben een Nikonian.
;)

It’s the economy, stupid!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Canon A75 is simpelweg een goeie cam. Measurbators zoals de mensen van CT moeten geen digicams reviewen. Als je de A75 koopt, koop je gewoon een van de beste in zijn soort, period. Daarmee is dit topic ook overbodig geworden.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.