Dataverkeer op poort loggen

Pagina: 1
Acties:

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05-2025

numm!e

ttl =< 0 ms

Topicstarter
Ik zoek een manier (waarschijnlijk via specifieke software) om dataverkeer in&out te loggen.

Het gaat om plaintext data via een poort die sporadisch gebruikt wordt.
Ik gebruik geen unix-systeem (win2000 pro) maar daarmee zou het toch best mogelijk moeten zijn....

Nu ik toch bezig ben.. is het ook mogelijk live instructies te zenden via de betreffende poort?

ik weet dat het nogal een breed terrein is en een cursus hacking for beginners niet onhandig zou zijn maar help me dan aub op weg waar ik leesvoer m.b.t. bovenstaande vraag kan vinden.

thanx in advance!

p.s. - lastig om deze topic ergens onder te brengen, netwerken of windows of internet is allen een optie.

\\reboot_the_planet

Verwijderd

ben benieuwd (geen antwoord)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt met ethereal *alles* loggen en dan achteraf filteren op poort. De broncode is beschikbaar, dus dan zou je het aan kunnen passen dat hij alleen je specifieke poort logt. Voor zover ik weet is dit niet standaard mogelijk.

Verwijderd

Je bent een beetje onduidelijk oiver wat voor poort je bedoeld.. Als je een ethernet-poort bedoeld, zoek eens bij google op 'sniffer'. Etherreal is idd. ook zeer handig.

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05-2025

numm!e

ttl =< 0 ms

Topicstarter
Enorm bedankt, Etherreal is exact van ik zoek!

ik lees o.a. in de handleiding :
... (For example) if the selected packet is a TCP packet to port 12345, using this dialog you can instruct Ethereal to decode all packets to or from that TCP port as HTTP packets.

ook al gaat dit stukje vooral over de "decode"-fuctie
Hiermee moet het lukken :D

\\reboot_the_planet