[WINXP] Verkeerd leesteken met het toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 19:49

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Zo, een nieuwe poging

Ik ben (telefonisch) iemand aan het helpen en kwam er niet uit. Ook tevergeefs druk gegoogled en gezocht op dit forum, zonder resultaat helaas.

Deze meneer had het probleem dat hij onder de verschillende toetsen met shift ingedrukt de verkeerde tekens kreeg.

Bekend probleem leek mij zo, dus even geholpen om de keyboard instellingen op Amerikaans (international) te zetten.

Nu werkt alles wel weer goed op één ding na, onder de 2 zit normaal het apenstaartje, alleen bij hem is dat het vraagteken, en onder het vraagteken zit weer de @. Heb niet de indruk dat dit aan de taalsettings ligt, of toch ?

Heb verschillende landinstellingen geprobeerd (nederlands, engels, amerikaans) zonder soelaas, bij mijn weten moet Amerikaans (international) gewoon kloppen.

(overigens kloppen de rest van alle tekens wel )

[ Voor 11% gewijzigd door ZaWoot op 14-05-2004 19:32 ]

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
dit was geen dubbelpost :+

[ Voor 96% gewijzigd door ZaWoot op 14-05-2004 19:32 ]

Verwijderd

Klopt, je moet de keyboard layour op US zetten, dit gaat bij Windows XP als volgt:

Ga naar het configuratiescherm --> regional and language options --> languages
--> Details --> wis vervolgens alles wat Netherlands, of Nederland of wat dan ook heet, het kan zijn dat er een foutmelding komt, waarna het geheel een 2e keer herhaalt moet worden.

Veel succes!

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Bedankt, maar dit is dus wat ik al geprobeerd heb, alles is weggehaald behalve Amerikaans (international) en slechts het apenstaartje en het vraagteken werken nu omgedraaid.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 10:29

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

ctrl+shift wil nog wel eens helpen

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Misschien last van een kleine kabelbreuk? Aangezien je je keyboard-settings op VS-international gezet heb, zou het ook aan het keyboard kunnen liggen. Stop de stekker er nogmaals goed in.

Desnoods test je het toetsenbord ook eventjes op een andere PC.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1