Toon posts:

[IE/OE]Menu's klappen niet meer uit na verwijderen spyware *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi forummers,

Na getroffen te zijn door een trojanhorse blijken in zowel IE als Outlook express de explorerbalk, adresbalk en in Win 98 het uitklapmenu van het startmenu niet meer te werken (cq uit te klappen). Ik heb van alles en nog wat opgeschoond (hijack,adaware,spybot en handmatig) en daarbij blijkbaar belangrijke files verwijderd.
Daarna Win 98 over de oude geherinstalleerd doch zonder resultaat. Vervolgens alleen Explorer.exe vervangen door de originele van de Win 98- cd. Nada resultaat!
Wie weet welke files er geherinstalleerd moeten worden om bovenstaande balken weer zichtbaar te maken? Formatteren is geen optie omdat deze PC als server draait voor een omvangrijk (home)-netwerk

Bij voorbaat dank, Mariëtte

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 22:24

The_Scarabial

MTB for life!

Ik weet niet welke file, maar ik weet niet of je pc nu nog wel veilig is na zo'n Trojan, ik zou in ieder geval het zekere voor het onzekere nemen en de boel formatten.

Verwijderd

uhm internet explorer 6 helemaal opnieuw eroverheen gooien?? of eerst de oude eraf halen uninstall en dan nieuwe erop?? dat zou toch meoten werken lijkt mij :S

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Trojan problemen mogen in BV; applicatieproblemen met IE of Outlook horen gewoon in SA :)

wie weet welke file de diverse balken zichtbaar maken in IE? > [IE/OE]Menu's klappen niet meer uit na verwijderen spyware *
WOS > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate