[XP]Drag en drop is ermee gestopt

Pagina: 1
Acties:

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022
Na het restoren van mijn WinXP image op een nieuwe harde schijf werkten een een aantal functies niet meer: drag en drop, resizen van kolommen in Explorer, af en toe, (maar niet altijd natuurlijk, om het troubleshooten moeilijk te maken), wanneer ik een adres intyp in IE verdwijnt wat ik intyp.

Ik krijg niet, zoals somigen, een cirkel met een lijn erdoor heen als ik iets probeer te verplaatsen, het werkt gewoonweg niet.

Tot vlak voordat ik de image maakte had ik geen enkel probleem.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Virus scanner
- dcomcnfg gebruikers toevoegen
- alle mogelijke desktop settings enablen en weer disablen, inclusief Active desktop/view as webpage.

Ik wil liever niet mijn winxp opnieuw installeren, omdat ik dan ook weer ene berg software moet gaan herinstalleren, maar zoals het er nu uitziet zit er niets anders op :(

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kijk eens of het probleem blijft in een andere account

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

als je naar %root%\program files\ browste zie je je programma's dan wel staan of zie je alleen dat er x aantal objecten en x hidden objects zijn? dan is je dcomcnfg niet goed en moet je die rechten nakijken. Haal ook eens een online virus scanner over je systeem en heb je alle hotfixes en services packs erop gezet?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Inderdaad, dit heeft veel weg van het Blaster-virus. Die zorgde ook voor dit soort symptonen. Haal er inderdaag een online-virusscanner over. Of desnoods de McAfee AVERT Stinger 2.2.6 van McAfee. ( http://vil.nai.com/vil/stinger/ )

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022
Sorry voor de late reactie.
De dag na deze post de computer weer aangezet, ik dacht: " Met frisse tegenzin dit probleem oplossen" en wat blijkt, alles werkt weer naar behoren. En ja, ik had daarvoor mijn doos al een paar keer gereboot, na iedereverandering van de installing, en het bleef terugkomen.

Er zijn dagen dat ik Windows haat !

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.