Toon posts:

oeps! heb de anonymous user uit mysql verwijderd

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel stom de anonymous user uit mysql met webmin... schaam...

Hoe kan ik die user weer terug op zn plek krijgen?

Heb gezocht op:

GoT
Google
Copernic
Op het forum van mn linux distro. (clarkconnect)

Heb zelf al geprobeerd:

Kijk ik zag 4 users staan in de lijst toen ik ze wiste, namelijk: 2X anonymous en 2X root. Nou heb ik dus die 2 anonymous verwijdert (omdat ik dacht dat dat niet veilig is omdat dan iedereen met mn databases kan knoeien.). Maar nou kan ik dus niet meer inloggen sinds ik die user verwijdert heb. Ik kan ook niet inloggen onder root.

Ik heb bij het root account de volgende passwords geprobeerd: root, (niets), (het w8woord dat ik in de setup op moest geven van linux), admin, mysql.

Ik heb ook een heleboel passwords van het root account proberen te veranderen in webmin namelijk bij de module: Change Passwords en Users and Groups. maar tot op heden zonder resultaat. Kan iemand me helpen met dit?

Dank :/

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Backup van je mysql tables erover gooien... Of wil je nu gaan zeggen dat je die niet hebt? >:) (je zou je naam wel eer aan doen in dat geval)

[ Voor 22% gewijzigd door PowerSp00n op 14-05-2004 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
jaja... die heb ik dus nie, want mn server hads ik toen nog net 2 a 3 dagen en er was geen site geinstallleerd... dus die heb ik nie...

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:34

[NUT]

Heppiedepeppie

Heel stom, maar niet onoverkomelijk :) Gewoon ff mysql er af slopen, en weer opnieuw installeren...

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 18:50:
jaja... die heb ik dus nie, want mn server hads ik toen nog net 2 a 3 dagen en er was geen site geinstallleerd... dus die heb ik nie...
In dat geval, je data directory ff leeg maken en het script mysql_install_db opnieuw runnen.

Verwijderd

Topicstarter
ok ok. check mn nick... Ben net paar dagen bezich met linux en ben er nog niet zoeen kei in om nu al te kunnen weten waar ik die "data" map kan vinden... Gooi liever niet iets weg wat van belang is... En er uit slopen? Hoe moet dat? Dat kan ik dan evt doen als het helemaal nie werkt.

Bedankt voor de snelle hulp!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Ok, geef eerst eens wat informatie over de linux distributie die je gebruikt, en wat je hebt gedaan om MySQL werkend te krijgen (als dat nodig was). Dan is er wat info bekend om je iets te kunnen vertellen :p.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt ook mysqld starten met de -Sg optie. Daarmee krijgen alle users volledige access tot alle tables. Vooral handig wanneer je je db root password vergeten bent ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 11:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

offtopic:
[quote]PowerSp00n schreef op 14 mei 2004 @ 22:33:
Ok, geef eerst eens wat informatie over de linux distributie die je gebruikt, en wat je hebt gedaan om MySQL werkend te krijgen (als dat nodig was). Dan is er wat info bekend om je iets te kunnen vertellen :p.[/quote]

dr staat in zn eerste post dat ie clarkconnect gebruikt :Y)
dat is zo'n kant en klaar distro waar mysql standaard voorgeconfigged bij zit

[ Voor 11% gewijzigd door Kogelvis op 14-05-2004 23:01 ]

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Kogelvis schreef op 14 mei 2004 @ 22:59:
offtopic:
dr staat in zn eerste post dat ie clarkconnect gebruikt :Y)
dat is zo'n kant en klaar distro waar mysql standaard voorgeconfigged bij zit
Dan heb ik weer lekker zitten slapen... CyBeR heeft een mooie oplossing gegeven, die ik zelf ook nog niet wist trouwens :p.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, ten eerste is dit, als ik heel zeikerig ben, SA (Software Algemeen) en dan zou ik hem moeten moven. Nu weet ik uit betrouwbare bron dat er dan daar ook een hangslot op komt, mede omdat dit zelf wel uit te vinden is (die optie van CyBeR staat gewoon in de documentatie ;)), dus ik gooi hem maar dicht zonder hem te moven naar SA.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.