[XP] Computer hangt bij inloggen na verwijderen sasser *

Pagina: 1
Acties:

• SugarRay
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2021
Op mijn pc stond (na een half uurtje nieuw uit de doos, aangesloten op het internet) het sasser virus.

Ik heb het netjes weten te verwijderen en de securitypatch van microsoft erop gezet.

Nu start de pc wel op, maar bij geen enkel gebruikersaccount gaat XP verder.
Ik selecteer er een door hem aan te klikken en XP blijft hangen.

Wat is hier tegen te doen????

Hoe meer zielen, hoe zieliger!?!?!?

Verwijderd

Blijft Windows XP letterlijk hangen of krijg je een foutmelding over de betreffende account?

In het eerste geval klinkt het als een software error. Je kunt het volgende proberen zo even snel:

- Wanneer het inlogscherm verschenen is 2 maal ctrl + alt + del intoetsen en kijken of je er via het Administrator account in komt.

- Opstarten in veilige modus

- De winkel even bellen en vragen of het voor hun een bekend probleem is.

Succes.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Er zitten herstelcd's bij meestal. Hang je computer los van het internet en gebruik deze cd's. Zorg er daarna voor dat je de security patches van Windows Update op cd zet en installeert voor je die computer aan het internet hangt. Vergeet niet ook een firewall te installeren!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt meer kans op een oplossing in BV :)

[i]Win XP problemen bij inloggen/] > [XP] Computer hangt bij inloggen na verwijderen sasser *
WOS > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Spider.007 schreef op 14 mei 2004 @ 18:56:
Je hebt meer kans op een oplossing in BV :)

[i]Win XP problemen bij inloggen/] > [XP] Computer hangt bij inloggen na verwijderen sasser *
WOS > BV
Eeuhm over de verkeerde schutting gegooid? ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

crisp

Devver

Pixelated

W&G -> BV dus ;)

De KB841382 patch is naar eigen ervaring met win2k SP4 gewoon brak, en ik lees ook steeds meer over problemen met deze patch onder winXP - zie deze writeup van MS: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=841382

Voordat je deze patch verwijderd verdient het aanbeveling de firewall van XP aan te zetten of zelf een firewall te installeren, je kan dan in ieder geval geen sasser meer oplopen.

[ Voor 93% gewijzigd door crisp op 14-05-2004 19:07 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1