Toon posts:

Geen beeld met m'n nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

sinds kort heb ik een nieuwe PC, deze wou ik zelf inelkaar zetten maar nu heb ik een probleem, wacht ik zet eerst wel ff m'n hardware neer das wat makkelijker:

- AMD Athlon 1 ghz
- AOpen AK33 Motherboard
- 256 mb ram 100 mhz ( 2 van 128 )
- Big tower met 300 Watt
- Geforce2 GTS DDR 32 mb

Ik heb alles al aangesloten en van alles geprobeerd, zelfs heb ik al 3 verschillende monitoren en 3 verschillende videokaarten geprobeerd maar niks werkt. Naar mijn gevoel heb ik gewoon alles goed aangesloten :(

Weten jullie misschien wat ik nu moet doen om toch nog beeld te krijgen? Ik word namelijk een beetje ziek van deze Celeron :D

Lifeless

ohjah ik ben al bijna 2 weken bezig om dit ding aan de praat te krijgen maar het lukt maar niet :( ( en de Mobo is niet stuk want ik heb al een nieuwe gekregen )

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Zit je AGP kaart er wel diep genoeg in? Je moet ver doordrukken (niet te ver natuurlijk) En geeft je mobo nog piepjes?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit m'n Videokaart er wel ver genoeg in ik zal zo nog wel is proberen eerst nog ff meer reacties :)

en nee m'n Mobo piept niet. Hij geeft gewoon stroom, en het lampje van m'n beeldscherm ( met een aparte kabel naar het stopcontact ) brand ook. En de Fan op m'n Geforce2 draait ook terwijl ik geen beeld krijg

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Misschien heb je je monitor kabel te diep in je videokaart gestoken. Dat heb ik ook wel eens gehad. Dan geeft ie geen beeld, terwijl alles normaal is. Haal hem eens ietsje losser...

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij zit er gewoon in, want in m'n oude PC zit een voodoo3 3000 en die heb ik hier ook ff in gestopt om te kijken of het werkte en daar zit de kabel er gewoon evenver in, dus de kabel maakt niet uit

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Jawel, dat snap ik ook wel. Maar ik heb ook wel eens gehad, dat ie gewoon te ver zat. En om de een of andere reden pakte hij hem niet meer. Terwijl hij er toch goed in zat. Dus trek hem eens een klein stukje naar achteren (paar mm.)

Verwijderd

wat dacht je van verkeerde bios instelingen.
een veel te hoge bus speed b.v.
dan start het ding ook niet op.
reset je bios eens ....kijk dan wat er gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n bios al een keer gereset ( als dat moet zoals ik het dacht, dus dat ronde ijzeren dingetje eruit halen en er weer in doen )

Verwijderd

dat kan ja ....je kan ook de pc uitzetten ...dan de home toets indrukken vasthouden .
en opstarten.
dan heb je de standard settings terug...
probeer maar ..
wie weet..

Verwijderd

Ik had pas bij iemand dat het BIOS van een toch respectabele mobo-bakker (nee geen naam hier anders krijgen we weer zo'n merken-discussie ;) ) z'n Duron-700 nog niet wilde herkennen en dus geen enkele sjoege gaf, geen piep, noppes; met een 600 erin ging alles perfecto, effe nieuwste bios geflashed en toen kon de 700 er wel in. Belachelijk maar waar.

Dus ik zou zeggen, probeer effe een "oudere" (alles is relatief) proc te lenen van iemand om te kijken of je daar wel mee kunt booten, en dan asap de nieuwste bios erin flashen.
Good luck!

Verwijderd

ik hoop dat de reset werkt voor je...
of een andere bios ....anders ben ik bang dat je mamma boart fuckt up is..
heb je denk ik een foutje gemaakt met bouwen...kortsluiting op het boart of zo iets ..
is niet de eerste keer dat ik zo iets zie..
maar ik hoop het niet..

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb m'n moederbord al terug gestuurd, en vandaag net een nieuwe terug gekregen maar deze werkt dus ook niet.

Het ligt dus niet aan het moederbord die werkt gewoon.

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Als je helemaal geen beeld krijgt, ook niet bij het booten, hoor je ook geen gepiep, wat betekent dat je videokaart niet goed zit, als dat niet zo is heb je een groter probleem, dan ligt et nl niet aan je videokaart...
Heb je bij die verschillende monitoren ook andere kabels geprobeerd? als je steeds dezelfde kabel hebt gebruikt kan dat ook het probleem zijn natuurlijk. suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb steeds een andere kabel bij m'n monitor gebruikt dus daar ligt het niet aan ( want m'n monitor werkt nu wel op m'n oude PC )

Maar met de videokaart, als hij er niet goed inzit dan kan de Fan toch ook niet draaieN? want dat doet ie wel

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Misschien zit ie scheef. Pakt ie wel voeding maar geen data

Verwijderd

OK los het zo op:
Haal alles eruit behalve je videokaart en je geheugen en CPU. OP deze manier moet je minstens beeld hebben.Dus ook de IDE kabels en alles. Wel de powerconnector aansluiten op je mainboard. Geen beeld kan duiden op CPU , Geheugen , Videokaart of Mainboard kapot. Ik denk dat de Videokaart en de Mainboard het probleem niet zijn.(heb je wel al een pci videokaartje geprobeerd?) Dus probeer eens ander geheugen. Doe er maar 1 module in en niet alles als je meer hebt. Ik denk dat dat wel het probleem is. Geheugen. Wil dat niet ga je CPU bij een vriend proberen of probeer een ander z'n CPU in jouw computer. Ik denk niet dat het de bios is. Anders zou je nog de support kunnen proberen van je mainboard fabrikant.
Dit is de enige goede manier om het uit te sluiten. :+

Verwijderd

Ja probeer eens een andere cpu want aan deze verhalen te horen licht het niet aan je Mboard en ook niet aan je videokaart.
Het zou ook nog eens je geheugen kunnen zijn.
Als je je pc boot hoor je dan iets ? Spint je hdd op of hoor je de bios piep. Daar moet je ff opletten. Want daar aan kan je veel problemen herkennen.

good luck..

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Ik verwacht ook dat het in je kabels zit.

CDRom verkeerdom aansluiten en je PC doet helemaal niets meer (ook niet piepen), alle kabels + extra kaarten er uit en daar eerst mee testen.

Verwijderd

Topicstarter
Het meeste wat jullie zeggen heb ik al gedaan.

Ik heb al zelfs 64 mb ram uit een andere PC geprobeerd te gebruiken maar dat werkte ook niet, het ligt volgens mij echt niet aan het Ram maar aan de processor :(

Ik heb ook al geprobeerd zonder alle kabels wat jullie zeiden maar dat hielp niks :'(

Ik denk maar dat ik de CPU opstuur want ik zie geen andere oplossing, trouwens een vriend van me had net z'n Voodoo3 PCI verkocht dus dat lukt niet meer :(

Lifeless

Oh trouwens hij piept niet :( maar m'n HD wordt wel gepakt dat hoor ik wel

Verwijderd

Wat ook nog eens fout zou kunnen zijn is je voeding, mischien geeft hij een te lage spanning af waardoor het systeem niet helemaal werkt.
Wissel je voeding eens om met een gelijkwaardige andere....
mischien is dat het, heb je al een andere cpu geprobeerd ?

Verwijderd

Ik weet niets van dat Mainboard hoor.. maar moet je niet nog iets op het mainboard veranderen? Vraag eerst support aan je MB fabrikant en vertel wat je allemaal hebt gedaan. En vertel wat voor hardware je hebt en of de firmware geschikt is voor de CPU die je erin wil proppen.
Een CPU opsturen kan wel 2 maanden duren.
Kan je de CPU niet bij iemand anders testen of een ander zijn CPU bij jou?

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik vind het een beetje lullig om bij een vriend z'n Processor eruit te slopen :)
Maar het opsturen duurt 1 week totaal dan heb ik alweer de nieuwe ( mycom ).

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:33
niet toevallig een jumpertje op het mainboard die je om kunt zetten om je agp slot iets meer stroom te geven.

dat heb ik een keer gehad met een gigabyte bx2000+ en een matrox g400

2 jumpertjes omgezet en gaan.
Pagina: 1