Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GSM unlocken via code verkregen via internet??

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 10:12
Heb search al geprobeerd, maar kom nergens vergelijkbaar topic tegen.

Er zijn diverse websites die aanbieden je een code te sturen waarmee je je GSM kan unlocken (bv: www.unlock-online.com).

Is dit een HOAX/geld uit je zak klop zwendel, of werkt dit echt.

Denk er nl over een goedkoop prepaid abo te nemen en dan het toestel te unlocken voor gebruik met m'n oude sim-kaart.

Iemand ervaringen?

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33
Nee dit is zeker niet nep, een kennis van mij kan dit ook, en heeft mijn telefoon ook geunlockt, en werkt :)

kijk dus even op www.simlockmarum.tk

Verwijderd

Ik zoek een programma om mijn telefoon mee te unlocken

Nee!, en wel hierom:

De rechter heeft besloten dat het unlocken deels toegestaan is. Het houdt in dat je de telefoon mag unlocken mits je via de datakabel de unlockcode berekent. De tweede manier, via flashsoftware de telefoon unlocken is niet toegestaan. Je verwijdert namelijk een gedeelte van de bestaande software en dit mag niet in verband met auteursrechten.

Voor de crew is het echter onmogelijk te controleren of unlocksoftware via de flashmethode werkt of op de legale manier namelijk via het berekenen van de unlockcode.
Omdat de crew niet de testmogelijkheden heeft is er binnen Internet & Telefonie besloten het unlocken als vanouds niet toe te laten.

Helaas, dus lees de FAQ even.
Of zoek even verder op internet.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Als je soms goed zoekt kan je ook een simlock vrij toestel voor een leuke prijs krijgen.
Via het internet loop je het risico wel om belazerd te worden.
Voor een paar euri meer loop je naar een belhuis of kleinere telecomshop.

*_bas_ heeft ook zijn gsm maar laten unlocken omdat T-Mobile 0 bereik thuis gaf en T-Mobile weigerde geld terug te geven. Voor 15 euro bespaarde me dat een hoop gezeik. Maar bij T-mobile kijkt men blijkbaar niet op een klantje meer of minder. :(

[ Voor 36% gewijzigd door -=bas=- op 14-05-2004 17:35 ]

Senile! Senile Oekaki

• superbikkel
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:29:

De rechter heeft besloten dat het unlocken deels toegestaan is. Het houdt in dat je de telefoon mag unlocken mits je via de datakabel de unlockcode berekent. De tweede manier, via flashsoftware de telefoon unlocken is niet toegestaan. Je verwijdert namelijk een gedeelte van de bestaande software en dit mag niet in verband met auteursrechten.
Ik heb de FAQ gelezen. Ik heb het over een CODE, niet over een firmware. De code is dus door de rechter toegestaan.

Misschien moet je zelf de FAQ eens goed lezen, of iig niet zo snel met de regelementen gooien.....

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00

Sick Nick

Drop the top!

mits je via de datakabel de unlockcode berekent.
Via internet een code kopen is niet via een datakabel de unlockcode berekenen of wel soms :?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
superbikkel schreef op 14 mei 2004 @ 17:34:
[...]

Ik heb de FAQ gelezen. Ik vraag om een CODE, niet een een firmware. De code is dus door de rechter toegestaan.

Misschien moet je zelf de FAQ eens goed lezen, of iig niet zo snel met de regelementen gooien.....
Het is niet ff zomaar een generieke algemene code.
Elke code om te unlocken is uniek en het zal waarschijnlijk wel met je IMEI nummer te maken hebben.

En serials voor software mag je hier ook niet vragen volgens de FAQ........

Senile! Senile Oekaki

• superbikkel
Sick Nick schreef op 14 mei 2004 @ 17:35:
mits je via de datakabel de unlockcode berekent.
Via internet een code kopen is niet via een datakabel de unlockcode berekenen of wel soms :?
Hehe, dan zitten we in een grijs gebied. Tijd voor een update van de FAQ, want deze methode "unlock-code van derden betrekken" staat er niet bij dus.

Maar mag de rest van de reply's aub on-topic, tenzij een modje dit topic sluit.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
offtopic:
Zijn jullie mod? Nee, laat het ook aan hun over stelletje wannabees.

Verwijderd

Die sites werken wel. Via google is er ook een website te vinden voor Nokia telefoons... moet je eerst registreren en daarna kan je ook zo`n code berekenen met de IMEI enzo.
Heb het bij 3 telefoons gedaan, 6210 en 2 3310`s en het werkt gewoon :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:29:
Omdat de crew niet de testmogelijkheden heeft is er binnen Internet & Telefonie besloten het unlocken als vanouds niet toe te laten.
Niks grijs gebied, unlocken is dus gewoon niet toegestaan op GoT

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor de crew is het echter onmogelijk te controleren of unlocksoftware via de flashmethode werkt of op de legale manier namelijk via het berekenen van de unlockcode.
Daar vind ik helemaal niets "onduidelijk" of "grijs gebied" aan. Het mag niet. En als je denkt dat dit niet wordt gedekt door de regelgeving, derhalve niet wordt toegelaten of uitgesloten, moet je dus eerst even contact opnemen met de crew vóór je het topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.