Na een middagje stoeien met de installatie van de community versie van Mandrake 10.0 lukt het me niet om kde te starten.
Ik heb nog nooit met linux omgevingen gewerkt, maar ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen
Tijdens de setup kwamen er een paar errors in beeld van packages die niet geïnstalleerd konden worden. (is dit sowieso al foute boel?)
Waaronder ook 1 van X server. Heb ik genegeerd, en op het einde van de setup begint ie daar over te zeuren.
Mijn videokaart is een S3 Trio 32/64, hij detecteert dat al automatisch, als ik dan verder wil gaan krijg ik een melding dat dit niet geïnstalleerd kan worden.
(als er verdere info over foutmeldingen gegeven moeten roep maar)
Dus ben ik verder gegaan zonder een X server in te stellen....
bij het starten van KDE nu dus een aantal foutmeldingen:
Ksplash cannot connect to Xserver
Kdeinit aborting $display not set
warning connect () failed: no such file or directory
ksmserver cannot connect to Xserver
startkde shutting down
startkde running shutdown script
done
en dan ben ik weer terug bij af... is er een bug bekend bij deze versie? Ik heb geen id hoe ik dit moet configureren
Ik heb nog nooit met linux omgevingen gewerkt, maar ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen
Tijdens de setup kwamen er een paar errors in beeld van packages die niet geïnstalleerd konden worden. (is dit sowieso al foute boel?)
Waaronder ook 1 van X server. Heb ik genegeerd, en op het einde van de setup begint ie daar over te zeuren.
Mijn videokaart is een S3 Trio 32/64, hij detecteert dat al automatisch, als ik dan verder wil gaan krijg ik een melding dat dit niet geïnstalleerd kan worden.
(als er verdere info over foutmeldingen gegeven moeten roep maar)
Dus ben ik verder gegaan zonder een X server in te stellen....
bij het starten van KDE nu dus een aantal foutmeldingen:
Ksplash cannot connect to Xserver
Kdeinit aborting $display not set
warning connect () failed: no such file or directory
ksmserver cannot connect to Xserver
startkde shutting down
startkde running shutdown script
done
en dan ben ik weer terug bij af... is er een bug bekend bij deze versie? Ik heb geen id hoe ik dit moet configureren