Pc werkt wel aan ene kant van kamer niet aan andere kant...

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ok soz voor beetje vage titel, weet trouwens ook niet of dit juiste forum is.

Maar goed wat is het probleem.

Eergister had ik de drivers van mijn muis en toetsenbord verwijderd omdat ik wat wou testen. Toen moets ik de pc opnieuw opstarten, so I did. Opstarten gaat prima, dan krijg je het scherm dat hij alle apparaten met IRQ's laat zien en daarna hoort het bootschem van windows xp dus te komen. Mijn beeld bleef zwart. Ik zoiets van ???? dus reset zelfde probleem. Dan maar veilige modus proberen. Nouja ik kon F8 drukken tot ik geel zag maar beeld bleef zwart.

Goed ikd acht misschien geheugen, dus memtest draaien, volgende morgen geen fouten in geheugen. Dus ik dacht neem ik de pc wel mee naar stage.
Ik pc daar aansluiten, veilige modus werkt, restore point, werkt. Pc start op.

Mooi denk ik pc werkt weer. Dus ik kom thuis, sluit pc aan, start pc op.... zwart schem.
Nou heb ik 2 monitoren op mijn pc aangesloten een 19" en een 15: erbij, dus ikd enk dan maar eens alleen de 15". Zelfde resultaat.
Dus ik sleep mijn pc naar mijn testbankje sluit pc aan (op andere monitor) windows start mooi op. Ik sleem mijn 19" er achteraan sluit aan, pc start weer op.

Nou ik dacht misschien iets met stroom. Dus sleep pc weer trug. andere voedingskabel, geen succes. Stekkerdoos in ander stopcontact, geen succes. Andere stekkerdoos proberen. Geen succes. Stekkerdoos aansluiten op soptcontact aan andere kant van kamer. Geen succes.

Nou woon ik op een vrij nieuwe flat en nu hebben ze buiten containers geplaatst waar je je vuil ik kan gooien, maar dat werkt met een electronisch systeem. Dus ik dacht misschien dat die straling moielijkheden veroorzaakt. Dus ik sluit de pc van mijn vriendin aan op de plaats waar normaal mijn kast staat. Maar die werkt dus ook want vanaf daar zit ik nu dit bericht te typen.

Ik vind het een nogal zeer vaag iets en heb zelf nog nooit mee gemaakt. Misschien dat jullie een oplossing weten?

Signature

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Vriend van mij heeft dit ook ooit eens met een videorecorder gehad. Deze stond naast de balkondeur. Aan de andere kant van de kamer was het geen probleem.
Had te maken met vocht en temperatuurschommelingen.
Ik weet het, het klinkt vaag, maar na zelf 4 keer het ding ter reparatie aangeboden te hebben gekregen en hij ook nog eens 3x elders geweest was, was dat de enige oplossing want er was niets defect.

Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd?

[ Voor 1% gewijzigd door Muttley op 14-05-2004 17:22 . Reden: typo's ]

An 11 is a 10 that swallows

• MrMartinH
Mijn pc kast staat wel bij het raam ja, maar dan zou die van mijn vriendin toch ook niet zo goed moeten werken? Hij staat ovigens al jaren bij een raam.

En toetsenbord niet geprobeerd hier nee. Zou dat een oorzaak kunnen zijn? Want ik gebruik nu mijn eigen toetsenbord dus ook op de computer van mijn vriendin.

Ik ga het wellicht even proberen.

Signature

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Sluit je em aan op verschillende stopcontacten ofzo?

Samen staan we sterk!

• MrMartinH
IkBenAlles schreef op 14 mei 2004 @ 20:23:
Sluit je em aan op verschillende stopcontacten ofzo?
Hoe bedoel je? Ik heb een stekkerdoos met daar in mijn monitoren, boxen en voedingskabel. En de stekkerdoos zit weer in een stopcontact.

Signature

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Misschien dat die wandcontactdoos niet goed is.

Dat probleem hebben we hier ook, stekker omdraaien is hier de oplossing (op de een of andere manier maakt hij geen goed contact, pen van de stekker van je verdeelblok krom ofzo)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MrMartinH
Maar als ik een andere stekkerdoos neem en die stop ik in een stopcontact aan de andere kant van mijn kamer (op de plaats waar mijn pc het wel deed) dan doet ie het ook niet.

Ovigens verschillende stopcontacten al geprobeerd dus en verschillende stekkerdozen.

Trouwens mijn pc start wel steeds op dus. Ik kan in de bios komen en alles, geeft aan dat mijn raid config goed werkt en laat dan alle apparaten en irq's zien. En vanaf dat moment waar dus windows bootscherm hoort te komen krijg ik op beide schermen een zwart scherm. Als ik dan de power-button ingedrukt hou dan duurd het ook maar misschien een seconde voor hij uit is normaal duurd dat langer.

[ Voor 65% gewijzigd door MrMartinH op 14-05-2004 21:22 ]

Signature

Verwijderd

Zijn het geaarde stopcontacten?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ga eens met een multimeter kijken wat de spanning doet, het lijkt mij dat de spaning inzakt op het moment dat de computer meer energie nodig heeft.

Multimeter op AC zetten, zo hoog mogelijke range (1000V), en de meetpennen in een vrij gat in het verdeelblok prikken.

Zakt de spanning in bij Windows: dan zit er ergens een probleem tussen de meterkast en de WCD, en kan je gaan zoeken.

Meestal zit er een centraaldoos in het plafond, bij de lamp, daar kan je kijken of alles goed zit (spanning er af (meterkast!), kijken -> geen blank koper -> spanning er op -> meten (als het kan, steeklasdoppen is makkelijker dan draaidoppen) en verder moet een installateur het doen (leken mogen niet in de meterkast werken)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MrMartinH
Alle stopcontacten zijn geaard ja.

Ik zal ees kijken idd of het aan de spanning kan liggen. Bedankt. Hou jullie op de hoogte.

Signature

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
misschien dat je ook nog kan proberen je pc neer te zetten op je testbankje en de stroom bij je standaard stopcontact (aan de andere kant van de kamer dus) weg te halen...

En een metalen computer-kast werkt als "de kooi van faraday" dwz dat er binnenin geen problemen kunnen optreden met evt electromagnetische straling van buitenaf... dit werkt helemaal optimaal als hij geaard is (in jouw geval), dus dat kan het probleem niet zijn. (ik meen wel ergens gelezen te hebben dat pc's met een grote window (plexiglas) dus meer last hebben van storing, ik weet niet of dit in jouw geval van toepassing is.)

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 14-05-2004 23:34 ]

• MrMartinH
Ik zal het eens proberen.

Iik heb wel een redelijk groot plexiglas in mijn pc zitten. Maar dan vind ik het wat vreemd dat ie van het ene op het andere moment niks meer doet. Want toen ik mijn pc ging rebooten dat was ongeveer 5 of 10 minuten nadat ik um had aangezet en het was avond dus dan zou dat apparaat buiten al hebben moeten werken.
Maar goed ik zal eens proberen :)

Signature

• MrMartinH
Ik denk dat ik misschien al weet wat het probleem is.

Als ik mijn eigen muis aansluit (Logitech Mouseman Dual Optical) doet ie dus niks, als ik een andere muis aansluit wel.
Kan dat er misschien aan liggen dat ik de drivers van de muis heb verwijderd? Heb muis ovigens aangesloten op USB maar ps2 deed ie geloof ik ook niet.

Signature

• MrMartinH
Nou weet ik het dus zeker het ligt idd aan mijn muis. Vind het beetje vaag heb ook geen id hoe het komt. Als ik met andere muis opstart en dan in XP haal ik de muis eruit en doe mijn eigen mijn in USB slot dan werkt die gewoon (behalfe dan dat hij het stuurprogramma niet gebruikt omdat Windows denkt dat er een andere muis in zit).

In ieder geval bedankt voor de reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMartinH op 17-05-2004 19:13 ]

Signature

Pagina: 1