Toon posts:

Batch file commands

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om de virusupdate te automatiseren .. (vooral bij me vriendin :-p)
Nou dacht ik dit te doen met een batch (file) scriptje, die word uitgevoerd bij t opstarten van windows. Maar nou word daarin alleen het netwerk herkend en kan ik nix van internet adressen afhalen!

Weet iemand hoe dat wel kan in een batch file... of weet iemand mischien een andere (betere) manier??

Kars

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit is puur omgaan met dos commando's , Windows instellingen, e.d. :) De experts daarvoor zitten in Windows Operating Systems

>> WOS

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe bedoel je precies "iets van internet halen" ? Als je een bestand van internet wil plukken kan je eens kijken naar een commandline progsel zoals winget.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:49

Booster

Superuser

De meeste virusscanners hebben al een functie om automatisch te updaten zonder dat de gebruiker iets merkt. Tenzij je een antieke virusscanner hebt ;)

Om een URL te openen vanaf de cmdline kun je volgensmij
code:
1
start http://files.site.nl/file.ext

gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door Booster op 14-05-2004 16:48 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
over welke virusscanner praten we???

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Booster, het werkt!!!

Het ging trouwens om de mcafee virus scanner, en wil zelf de sdat files in de gaten houden ... (door dat batch filetje) .. en niet door mcafee zelf.. want dan stuurt hij gelijk allerlij gegevens mee!

Kars

Verwijderd

Topicstarter
nou werkt het openen van de site goed.. en vraagt hij of je het bestand wil downloaden... maar nou wil ik er voor zorgen dat hij automatisch begint met downloaden naar een directory die ik heb aangegeven (geprogrameerd)

iemand?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:10:
nou werkt het openen van de site goed.. en vraagt hij of je het bestand wil downloaden... maar nou wil ik er voor zorgen dat hij automatisch begint met downloaden naar een directory die ik heb aangegeven (geprogrameerd)

iemand?
Kan je niet met wget de bestanden downloaden om ze vervolgens te installeren? Door een commandline prog te gebruiken voor het downen, vermijd je de tussenkomst van een browser.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Idd, wget. En het versienummer loopt volgens mij gewoon steeds op met 1, dus kun je bijvoorbeeld bij het opstarten van de PC een batchbestand nemen, en een versieteller bijhouden, met wget het bestanddownloaden en als dat gelukt is (misschien staat de volgende update er nog niet ;)) de EXE silent installeren.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ok.. ik ga t proberen

tnx

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Succes ermee :) Dit is allemaal vrij basic kennis die je met wat zoekwerk zelf ook had kunnen vergaren :) Kwestie van zelf lezen in de informatie die al beschikbaar is.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.