Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Er is nog weinig te vinden over deze speler op GoT. Ik ben benieuwd naar ervaringen (vooral op het gebied van geluidskwaliteit en bedieningsgemak) van mensen.

Hieronder wat info over het spelertje...

Overzicht:
De Creative MuVo TX 256MB combineert een elegant uiterlijk en uitstekende draagbaarheid met supersnelle USB 2.0-downloads. U kunt er tot 4 uur (60 nummers) muziek in MP3-formaat of 8 uur (120 nummers) in WMA-formaat op bewaren en 15 uur lang ononderbroken naar muziek luisteren met één AAA-batterij. Het downloaden van data of audio is eenvoudig: u sluit de speler gewoon aan op een USB-poort en brengt rechtstreeks bestanden over via het 'drag and drop' principe. Bovendien maakt de Creative MediaSource software bestandsconversie op de pc snel en eenvoudig. De ingebouwde microfoon ondersteunt tot 16 uur spraakopname, terwijl het display met blauwe achtergrondverlichting en de op iconen gebaseerde interface zorgt voor een moeiteloze bediening. De batterijmodule, uitgevoerd in het zwart, contrasteert uiterst elegant met het witte afspeelelement.

Specificaties:
Standaard geheugen 256MB
Geheugen uitbreiding niet mogelijk
Ondersteunde formaten MP3, WMA
Grafische LCD display met backlight
ID3-tag support
Connectiviteit USB 2.0 (USB 1.1 compatible)
Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
Stereo oortelefoon set
Maximaal vermogen 2x 7mW
Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
Batterijtype 1x AAA batterij
Batterij speelduur tot 11 uur
Afmetingen 36mm x 74mm x 15mm
Gewicht 47 Gram
4 equalizer presets
Signal to Noise speler > 90DB
Kleur zilver met zwart
Behuizing kunststof
Voice recorder
1 jaar volledige fabrieksgarantie
Website fabrikant www.nomadworld.com

In de doos:
Creative Muvo TX 256MB
Stereo oor telefoon
Armband houder & clip
USB kabel
Handleiding
Installatie CD
Startersgidsje
AAA alkaline batterij

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/519_4.jpg

Bron: MP3CDSpeler.nl

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 21:28

shameblaster

BB4E^Cons

Ik zag hem toevallig vandaag in Computer Totaal staan.
Heeft lkkre specs, en ik vind hem er mooi uitzien, als ik geen mp3 speleer had wist ik het wel
Aleen geen fm radio... maarja dan kan je net zo goed walkman kopen

[ Voor 19% gewijzigd door shameblaster op 14-05-2004 18:19 ]

Cons:::BB4E

Verwijderd

Gaaf ding, leuke opvolger voor mijn muvo nx, er is dus ook nog een 512 versie van de tx maar die vind ik redelijk saai qua kleuren.

Qua hardwarde is hij hetzelfde als de NX hoor. (op enkele functies na)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar geen mensen hier die al een Muvo TX hebben...
Ik heb 'm gekocht bij MP3CDSpeler.nl voor 158 euro en vandaag ontvangen.

M'n eerste indrukken:
- Lekker klein (ben een discman gewend...)
- Bediening gaat redelijk makkelijk, ondanks het kleine lcd schermpje. Ik heb de handleiding in ieder geval nog niet van binnen gezien.
- Geluidskwaliteit lijkt me goed
- Communicatie tussen de speler en de pc is prima en gaat lekker snel (usb 2.0)

Aan de firmware kan wat mij betreft nog wel een beetje gesleuteld worden:
- Voordat de speler aangaat, moet ik de aan/uit-knop wel erg lang ingedrukt houden.
- Ik wil graag de 'remaining time' zien bij het spelen van een nummer
- De speler leest geen subdirs van het 2e niveau. (Als ik dus in de root een map maak, leest 'ie deze map uit. Als ik in deze map weer een map maak, leest 'ie deze map niet uit.)
- Als ik de tracks van een album alsvolgt benoem: "Artiest - Tracknr - Titel", sorteert de Muvo TX de nummers verkeerd om. Als ik ze op deze manier benoem: "Tracknr. Artiest - Titel" sorteert 'ie ze wel goed.

Verwijderd

Blijkbaar wel want ik heb hem ook bij mp3cdspeler.nl gekocht.

Ik had hiervoor een MuVo NX, de TX lijkt iets sneller als het gaat om nummers vooruitspoelen e.d, de aan uit knop moet idd heel lang worden ingedrukt om hem aan te zetten.

De meegeleverde oordoppen zijn stukken beter dan die rommel die je bij de nx standaard krijgt.

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 14:40:
Blijkbaar wel want ik heb hem ook bij mp3cdspeler.nl gekocht.

Ik had hiervoor een MuVo NX, de TX lijkt iets sneller als het gaat om nummers vooruitspoelen e.d, de aan uit knop moet idd heel lang worden ingedrukt om hem aan te zetten.

De meegeleverde oordoppen zijn stukken beter dan die rommel die je bij de nx standaard krijgt.
Maar alsnog niet perfect.

Verwijderd

rjongen schreef op 20 mei 2004 @ 16:05:
[...]

Niet perfect maar ze zijn bijna even goed als mijn sony dopjes en dus hoef ik er niet weer oordopjes apart bij te kopen.

Ik vind het trouwens ook heel jammer dat je nooit aan de 256 of aan de 128 komt omdat er een aantal mb´s door de afspeelsoftware word gebruikt? :(

Verwijderd

Topicstarter
rjongen schreef op 20 mei 2004 @ 16:05:
[...]

Was er maar een perfecte MP3 speler...
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:21:
[...]

Ik vind het trouwens ook heel jammer dat je nooit aan de 256 of aan de 128 komt omdat er een aantal mb´s door de afspeelsoftware word gebruikt? :(
Die afspeelsoftware gebruikt heel erg weinig van je 256MB.

Windows zegt dat de capaciteit van het spelertje maar 244MB is, omdat Creative met "256MB" "256.000.000B" bedoelt. In werkelijkheid is 256MB 268.435.456B (*1024^2). Dus: 256.000.000 / (1024^2) = 244,14

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 19:19 ]

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb net de Muvo TX usb2.0 512mb binnen, en het is een heel mooi apparaatje, maar er is een knop dat me niet echt bevalt.

Het is de knop waarmee je kan snelspoelen, volgend nummer, en in kan drukken voor het menu.
Het mechanisme is een wieltje.

Als je naar het volgende nummer wilt bijvoorbeeld dan draai je het wieltje naar links of rechts, maar druk niet net iets te hard want dan kan het wieltje wat vast gaan zitten, door het mechanisme dat je het wieltje in kan drukken |:( .

Het voelt ook niet echt mega stabiel.

Als je het rustig doet, komt het wel goed.
Ik vind het jammer, je moet er altijd om denken dat je niet te hard drukt.

Voelt veel stabieler aan als het gewoon druk knoppen zijn net als de volume.

Ik had dit systeem eerder verwacht bij een goedkoper model.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Verwijderd

lelijk ding, maar wel fijn gratis van upc gekregen n.a.v. verhuizing chelloaansluiting naar nieuw adres. en in dat licht bezien, fijne specs en prima geluidskwaliteit! verder wacht ik wel op de release van de se w800 of ipod met rds radio (ooit of nooit?), want radio is als afwisseling soms erg ok.

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben helemaal niet tevreden van mijn Muvo. Gisteren heb ik een Muvo TX 512Meg gekocht. Toen ik het toestelleje aanzette was het eerste dat me opviel het irriterend achtergrongeluid. Ik hoorde constant krakjes en klikjes. Nu bleek dat dit veroorzaakt werd door de achtergrond verlichting. Heb ik die direct afgezette...... maar er was nog steeds iets loos met het geluid: nog steeds waren er klikjes en krakjes. Ik wil opmerken dat ik nog geen enkel mp3nummer was aan het afspelen! Dit gekraak kon dus echt niet afkomsitg zijn van eventuele slecht gecodeerde files. Firmware update gedaan: baatte niets. Hop spelertje terug naar Media Market gebracht, een nieuwe gekregen, thuis uitgepakt en......... juist van hetzelfde. Ook deze nieuwe Muvo TX 5120 meg had het irritante gekraak. Weer naar Media Market. Ik zit nu dus ondertussen aan men 3de Muvo TX 512. Ook deze heeft weer dat irritante bijgeluid. Op de fora van creative gaan zoeken: ik vond ontstellend veel medlingen van andere gebruikers die last van dit probleem hadden. Deze problemen golden niet enkel voor de TX serie, maar ook voor de TX FM, N200 en V200 series!!!! Als geluidskwaliteit belangrijk is, kan ik iedereen deze unit ten stelligste afraden! Jammer want buiten de klikjes is het geluid verdomd goed, ook de bediening van de speler is uitstekend....
Pagina: 1