Toon posts:

TV tuner benodigd bij satellietontvanger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een plat scherm aan de muur te hangen als tv in combinatie met een satellietontvanger. Klopt het dat ik dan geen tv-tuner nodig ben en kan ik volstaan met een 'monitor' i.p.v. een lcd-tv/plasma met tv-tuner? En zo ja, heb ik dan wel teletekst?

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:11
Via de satelliet ontvang je ook radiokanalen, dus een tuner is dan overbodig. Enkel een monitor aan kunnen sluiten hangt van je satelliet ontvanger af, sommige (duurdere) modellen hebben ook een vga uitgang, maar normaal is dat niet. Meestal zit er een scart, optische en composiet uitgang op waarbij je dus een tv nodig hebt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:58

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Shutdown98 schreef op 14 mei 2004 @ 16:42:
Via de satelliet ontvang je ook radiokanalen, dus een tuner is dan overbodig. Enkel een monitor aan kunnen sluiten hangt van je satelliet ontvanger af, sommige (duurdere) modellen hebben ook een vga uitgang, maar normaal is dat niet. Meestal zit er een scart, optische en composiet uitgang op waarbij je dus een tv nodig hebt.
De topicstarter doelt op een TV tuner, niet een radiotuner.
Je TV heeft dan inderdaad geen tuner nodig, dat is immers de satelliet ontvanger al, die worden niet voor niets ook tuners genoemd.

Teletekst twijfel ik over, volgens mij zou je satelliet tuner dat moeten doen.

Wel even opletten inderdaad, meestal heeft zo'n tuner scart out, of svhs.
Je monitor, of TV moet daar natuurlijk wel ingangen voor hebben maar de meeste zullen dat gewoon hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 14-05-2004 17:14 ]

Alles kan stuk.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Teletekst kan gewoon over de sateliet.
Je hebt ook gelijk je programma gids ter beschikking via je satelietontvanger.

Bijna alle LCD's hebben een coax-aansluiting en een tuner ingebouwd.

Monitoren hebben uiteraard geen TV-tuner, maar niet alle monitoren kunnen een gewoon scart signaal if (s)video signaal aan. Er zijn er genoeg die alleen een 15 pins VGA aansluiting of een DVI aansluiting hebben. Als je satelietdecoder niet ook zo'n aansluiting heeft, dan heeft het weinig zin om zo'n monitor te kopen.
Kijk dus even goed uit wat je koopt. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 14 mei 2004 @ 17:18:
Teletekst kan gewoon over de sateliet.
Je hebt ook gelijk je programma gids ter beschikking via je satelietontvanger.

Bijna alle LCD's hebben een coax-aansluiting en een tuner ingebouwd.

Monitoren hebben uiteraard geen TV-tuner, maar niet alle monitoren kunnen een gewoon scart signaal if (s)video signaal aan. Er zijn er genoeg die alleen een 15 pins VGA aansluiting of een DVI aansluiting hebben. Als je satelietdecoder niet ook zo'n aansluiting heeft, dan heeft het weinig zin om zo'n monitor te kopen.
Kijk dus even goed uit wat je koopt. :)
Ik dacht dat het misschien via RGB aan te sluiten was of eventueel met een convertor. Klopt het dat er weinig plasma of grote lcd schermen zijn zonder tv-tuner?

Teletekst moet volgens mij inderdaad te zien zijn met bijv. een Dreambox