Toon posts:

Intel 865G chipset + Pentium 4 Prescott?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord besteld van intel (namelijk D865GBFL) en deze is uitgerust met een 865G chipset, hierbij heb ik ook een pentium 4 processor besteld, echter is dit zo'n nieuw type (Prescott) met 1 MB cache.

Ik zat net op de site van intel te kijken over de ondersteuning van processors met de 865G chipset, de prescott wordt wel ondersteund maar dan pas vanaf BIOS versie 13.

Maar ik kan mijn bios niet updaten als die processor niet ondersteund wordt, of zal hij wel werken, maar bv. dan maar 512KB die dan werkt??

Wie heeft hier ervaring mee??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De CPU zal in principe gewoon werken, maar niet correct worden herkend. Het zal bijvoorbeeld aangeduid worden met "Unknown CPU at xxxxMHz". Niks om je druk over te maken :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hangt ervanag hoe die niet gesupport wordt. Kan zijn dat ie wel werkt, maar niet goed herkent wordt, dan kun je flashen, kan zijn dat ie niet boot, dan kun je niet flashen, kan ook dat je bord al de laatste bios heeft.

Hangt er maar vanaf dus, anders ergens een oudere p4 of celeron 'lenen'.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

als het niet werkt moet je er even mee naar de winkel gaan, dan kan je daar vragen of ze je BIOS van een update willen voorzien.

je zal er dan wel mogelijk voor moeten betalen tenzij je een goede band hebt met de computerdealer :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke is me wel duidelijk, thanks