[Outlook Express] bericht blijft in postvak uit hange

Pagina: 1
Acties:
  • 3.253 views sinds 30-01-2008

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik gebruik Outlook Express 6.0. Ik heb hier me gewone email accounts en een hotmail account.

Nu had ik mijn standaard-emailadres op hotmail staan en ik wilde een berichtje sturen met een bijlage van 3mb. Dit is dus te groot om via hotmail te versturen. Maar als ik nu op verzenden/ontvangen klik dan gaat ie steeds die email van 3mb verzenden. Dit duurt natuurlijk altijd een tijd en dan komt ie met de fout dat het bericht te groot is om te versturen.

Het probleem is dat ik dat berichtje in me "postvak uit" niet verwijderd krijg. Niet in outlook express en via hotmail op internet ook niet. Er is helemaal geen postvak uit zichtbaar en steeds opnieuw wil outlook express het bericht verzenden.

Hoe krijg ik dit bericht verwijderd? Zwaar irri is het. En ik heb tevergeefs de search gebruikt, die bracht nix op.

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:55

Salandur

Software Engineer

Wat je kan proberen is het volgende:
Zodra Outlook Express is opgestart klikken op verzenden/ontvangen.
In het venster dat je dan ziet klikken op Cancel/Stoppen oid, Outlook Express stopt dan direct met het verzenden van je bericht.
Daarna kan je als het goed is het bericht gewoon verwijderen door er met de rechtermuisknop op te klikken en kiezen voor delete/verwijderen.

Suc6

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar als ik op stoppen klik dan staat er alleen geannuleerd. Ik kan verder niet deleten op wat voor manier dan ook. Delete of ergens op rmb-en en dan deleten, nix. Iemand anders een id?

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

Verwijderd

hoe is dit probleem onstaan?
heb je het bericht geopend voordat het volledig was verstuurd ?

edit:

ik ben vanaaf op de m$ toer....
weg geplukt van de site van hun:

http://support.microsoft....;en-us;195922&Product=out

meer hits van de site

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 00:22 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 00:17:
hoe is dit probleem onstaan?
heb je het bericht geopend voordat het volledig was verstuurd ?

edit:
ik ben vanaaf op de m$ toer....
weg geplukt van de site van hun:

http://support.microsoft....;en-us;195922&Product=out

meer hits van de site
Ik heb het bericht niet geopend voordat het volledig verstuurd was. Ik heb gewoon een te groot bericht proberen te versturen vanaf mijn hotmail-account. Het berciht was 3mb groot, dus te groot voor hotmail. Dit bericht wil Outlook Express steeds verzenden als ik op Send/Receive klik. Hij blijft dus steeds hangen in de Outbox.

Ik ben nu op me stage en vanavond zal ik het uitproberen maar het probleem staat niet zo omschreven in de link of de overige links die je me gegeven hebt helaas.

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 18:13

ralpje

Deugpopje

Kun je hem openen in je outbox en vervolgens aangeven dat je hem via het andere profiel / account wilt versturen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
ralpje schreef op 18 mei 2004 @ 08:54:
Kun je hem openen in je outbox en vervolgens aangeven dat je hem via het andere profiel / account wilt versturen?
Deze klinkt wel als een oplossing. Vanavond zal ik het proberen en dan laat ik het a.s.a.p. weten.

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik kan dus niet in de outbox komen. In outlook express is alleen een outbox zichtbaar van mijn gewone account maar niet van hotmail. Ook als ik gewoon via de Internet Explorer naar hotmail browse heb ik geen outbox. Iemand anders die een oplossing heeft?

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:49

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijder anders eens het bestand "postvak uit.dbx" (maak er wel een backup van voor het geval dat outlook express hierna niet meer opstart).. Als je WinXP hebt vind je deze hier ergens:
"C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\lang getal\Microsoft\Outlook Express"

Als ie daar niet zichtbaar is, moet je even ervoor zorgen dat je de hidden files ook kunt zien.
Als je 9x of een ander OS hebt, moet je gewoon ff zoeken op *.dbx.

[ Voor 24% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-05-2004 19:27 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen met Outlook XP (dus die ene die bij Office zit). Die houdt geen dbx bestanden bij.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat klopt, en ik denk dat het daarom handiger is dat je even een eigen topic opent. Er zijn net even te veel verschillen tussen OE en Outlook, zeker in dit soort dingen, om het beide in eenzelfde topic te behandelen :P Ik sluit dit topic nu even, om te voorkomen dat er mensen zullen reageren met oplossingen voor Outlook Express :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.