Toon posts:

Win 2000 loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden liep mijn pc (win 2000 SP3) vast toen ik een bestand op mijn usb-stick wilde benaderen. Hij reageerde helemaal niet meer, dus ik heb hem met de reset knop opnieuw opgestart. In de tussentijd de bestanden van de usb stick afgehaald met mijn laptop en daarna kon ik alsnog het op de vaste pc de usb stick gebruiken. Niets aan de hand dus. De volgende dag wil ik mijn pc opstarten: niets. Loopt vast in het scherm met het logo van Win 2000 en de balk met de blauwe vakjes, ongeveer halverwege. Safe mode loopt ook vast. Bios loopt ook vast. Soms krijg ik een blauw scherm dat er hardware of software niet goed is geinstalleerd. Maar ik kan dus niets. Wie heeft er tips?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

welke foutmeldingen krijg je exact in de blauwe schermen?

toevallig geen Sasser patch geinstalleerd van MS? dat leverde bij mij problemen op en van andere mensen vernomen dat deze ook blauwe schermen kan veroorzaken.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Goeie vraag. Begint met 0x000006b (weet niet zeker of het aantal nullen klopt).
en dan nog een paar soortgelijke meldingen. Dan iets met failed install ofzo. Weet het niet precies, ik ben nu niet bij die pc dus ik kan niet snel effe kijken. Heb de sasser patch niet geinstalleerd, maar ik twijfel of ik de laatste automatische win update heb geinstalleerd, daar zal 'ie wel inzitten.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Een BSOD bij windows 2k geeft meestal aan dat er drivers niet (goed) werken of dat bepaalde hardware voor conflicten zorgt. Heb je onlangs geprobeert nieuwe drivers te installeren of heb je nieuwe hardware aan je pc toegevoegd?

EDIT

Een kleine zoektoch bij Microsoft Technet leverde het volgende op:
Fatal System Error: 0x0000006B

In some cases on ESDI disks with more than 1024 cylinders, Windows NT Server appears to have been successfully installed. However, the first time that you attempt to start from the hard disk, NTLDR loads various files and then produces a Fatal System Error: 0x0000006b with the message that Phase 1 Process Initialization failed. Following this message is a hexadecimal dump and system lockup. If you experience this problem, read the section "ESDI Hard Disk" within Chapter 3, "Disk Management Basics," for information about the ESDI controllers that Microsoft has tested.
bron

Door nog wat verder te zoeken, kwam ik op deze deze site waar deze patch te downloaden is.

En dat alles met deze zoekopdracht bij Google.

[ Voor 77% gewijzigd door the_shadow op 14-05-2004 17:28 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."