Toon posts:

Te vlug aanmelden met wireless op Netware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet in het goede forum maar toch,

Ik heb hier een nieuwe Siemens Centrio Laptop met XP en geintegreede wireless nic (met een 3com officeconnect wireless 11g accespoint). Nu is het zo dat ik probeer aan te melden met de nieuwste Novell client op mijn Netware 5.1 server. Helft van de tijd gaat dat goed, maar op de andere helft van de keren lijkt het dat de gebruiker te snel inlogt, en dus niet verder komt met het inloggen ("zandloper blijft").(Lampje van verbinding op het accespoint brandt wel)
Nu laat ik hem eerst de "tree" vinden en daarna inloggen, maar dat vind ik eigenlijk een niet zo'n mooie oplossing.
Ook geprobeert om in het login script een wait in te stellen maar ook dat lijkt geen garantie dat het dan wel goed gaat.

Wie heeft hiervoor een oplossing

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik weet niet wat de juiste oplossing is. Hier alvast wat tips.

Als de logon vastloopt omzeil het met:
* CTRL+ALT+DEL
* dan taakbeheer
* Nieuwe Taak
* explorer en ENTER
Dan hoef je je laptop iig niet nodeloos te rebooten.

Ik zou ook niet de nieuwste Novell Client pakken maar < 4.9
Helaas kun je die niet downen van Novell.com en zul je hem elders moeten vinden.

Wat je ook kunt proberen is een netware logon zonder novell Client. Windows XP zou dat moeten kunnen, maar vraag me niet hoe en vraag het niet hierzo.
Windows Operating Systems

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:19
heej, dat is een bekende ;)

Probeer eens "fast link" in je "STP port table".

Dit kun je aanzetten in je switch, er van uit gaand dat je een managed switch hebt.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
raymondw schreef op 14 mei 2004 @ 16:59:
heej, dat is een bekende ;)

Probeer eens "fast link" in je "STP port table".

Dit kun je aanzetten in je switch, er van uit gaand dat je een managed switch hebt.
Helaas heb ik deze acces point nog op hub zitten (dus laptop - acces point - hub (3com superstackII) -netware server)). In het acces point heb ik niet zo'n optie. Heb ik nog andere optie's.. :'(

Verwijderd

Topicstarter
irondog schreef op 14 mei 2004 @ 15:38:
Ik weet niet wat de juiste oplossing is. Hier alvast wat tips.

Als de logon vastloopt omzeil het met:
* CTRL+ALT+DEL
* dan taakbeheer
* Nieuwe Taak
* explorer en ENTER
Dan hoef je je laptop iig niet nodeloos te rebooten.

Ik zou ook niet de nieuwste Novell Client pakken maar < 4.9
Helaas kun je die niet downen van Novell.com en zul je hem elders moeten vinden.

Wat je ook kunt proberen is een netware logon zonder novell Client. Windows XP zou dat moeten kunnen, maar vraag me niet hoe en vraag het niet hierzo.
Windows Operating Systems
Als ik ctrl+alt+del doe krijg ik mijn inlogscherm, daarna kan ik geen ctrl+alt+del meer doen.. :?
op het moment dat ik inlog gaat het dus mis, dus het bovenstaande gaat niet op ...

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 17:07:
[...]

op het moment dat ik inlog gaat het dus mis, dus het bovenstaande gaat niet op ...
Ik bedoel ook na het inloggen. Na het intypen van je naam en pw dus.

Loopt het daar ook vast of al eerder dan? Het was ook bedoeld als workarround, om toch explorer te starten. Ik heb daar zelf eerder login problemen met novell client mee omzeild.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Pagina: 1