'Flat als netwerk' op SURFnet: porten mappen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo,

okee, de topictitel is een erg vaag, maargoed. Het zit zo:

ik woon in Leiden in een studentencomplex. Sinds kort zitten wij via de universiteit op SURFnet. Nu is het zo dat de flat als een soort netwerk werkt, dat op internet aangesloten is. Ik kan bij anderen die helemaal niet op mijn verdieping wonen op de computer komen, printen via gedeelde printers, e.d. :?

Heel vaag inderdaad. Mijn probleem is nu niet zozeer de beveiliging (die zit bij mij wel goed), maar meer de router. Programma's als Soulseek, eMule en Bittorent zijn bij mij altijd 'Firewalled' of bij Bittorent is het rondje geel ipv groen. Vrij irritant, aangezien ik niet op de router kan komen om de poorten zelf te mappen. (dat is dan wel weer logisch...) Ook een ftp-server opzetten lukt niet. Ik heb voor alle programma's al andere poorten gebruikt, heb zitten kloten met proxy's, maar niets werkt.

Bij System Information staat 'Ip adress: 10.229.13.3' (een lokaal netwerk ip dus). 'Default ip-gateway' is 10.229.12.1. Volgens www.whatismyip.com heb ik wel een 'normaal' ip, maar dat moet natuurlijk ook wel. Ook van http://proxyjudge.org/ word ik niet veel wijzer.

Weet iemand hoe ik programma's als eMule en Bittorrent fatsoenlijk aan het draaien kan krijgen op deze manier?

[ Voor 12% gewijzigd door Artcore op 14-05-2004 14:58 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Dan moet je portmappen. En dat kan alleen op de router. Aangezien je daar niet bij mag kan je daar ook geen gebruik van maken.

Check ook:
Het Grote Poortmappingsverhaal

• Artcore
  • Niet online
CyberJ schreef op 14 mei 2004 @ 15:00:
Dan moet je portmappen. En dat kan alleen op de router. Aangezien je daar niet bij mag kan je daar ook geen gebruik van maken.

Check ook:
Het Grote Poortmappingsverhaal
Dat snap ik, en het poortmappingsverhaal ken ik ook wel. Mijn vraag is dus: is er toch een manier het voor elkaar te krijgen ;)

Verwijderd

Wat Cyber probeert te zeggen is dat het dus niet kan zonder toegang tot de firewall/router.

• Artcore
  • Niet online
ok :)