Toon posts:

[XP] Synchronisatie met winXP en databases*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een poosje mijn desktop computer te synchroniseren met mijn laptop.
Ik probeer door middel van het offline maken van een bepaalde netwerkdrive alle bestanden te kopieren naar mijn laptop.
Dat werkt allemaal wel, maar nu blijkt alleen dat .mdb en .dbd bestanden niet te synchroniseren zijn! ik krijg dan ook waarschuwingen te zien na synchronisatie.

Allereerst gezocht op internet, en de search hier, maar helaas geen resultaat.

Heeft iemand dit zelfde probleem en zo ja wat is de oplossing?

Verwijderd

ongetwijfeld locks op die files...

Verwijderd

Naar mijn weten werkt dat gewoon niet voor die bestanden.

(kan het mis hebben hoor)

Verwijderd

ja ik heb pas ook met iemand bij een klant moeten synchroniseren, het klopt inderdaad dat database bestanden niet te synchroniseren zijn... dat is i.v.m beveiliging. Daar kan je voor zo ver ik weet niks aan doen.. misschien dat er andere manieren zijn om je database bestanden er wel te krijgen...

Succes iig.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:50:
ongetwijfeld locks op die files...
Ehhhh locks?

Moet ik de politie al bellen ;)
Nee ff serieus - wat zijn dit en hoe kom ik ervanaf?

Verwijderd

kan je de files wel gewoon kopieren? zo ja lees de andere reacties ff :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 15:52:
kan je de files wel gewoon kopieren? zo ja lees de andere reacties ff :)
Ik kan inderdaad wel gewoon die bestanden kopieren, maar alleen de synchronisatie geeft het bovenstaand probleem.

Er moet toch een oplossing voor zijn, ik heb ook geen idee waarom je nou net geen databases kunt syncen??! :?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een gewone file open je, doet er je ding in en dan sla je 'm op. De hele file wordt dan weggeschreven. En het sync-ding hoeft dan alleen maar te kijken welke er nieuwer is.

In een database worden steeds de veranderde records weg-geschreven en niet de hele database. Om een database te syncen zou Windows dus ín de database moeten kunnen kijken welke gedeeltes nieuw zijn en dan kan windows niet. (Anders verkoopt MS geen zaken als Sharepoint meer, en daar verdienen ze het meest aan).

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1