Toon posts:

[WinXP] Scandisk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Pc met 2 harde schijven. Allebei NTFS. En worden na een schijfcontrole allebei goed gekeurd.

Zodra het systeem opstart start scandisk dus ook altijd op en deze controleerd alleen de 2e harde schijf. Vind voor de rest nooit wat maar het is wel zwaar irritant. Ik heb al even zitten zoeken in de voorgaande posts maar kon nog niet echt een oplossing hiervoor vinden...ja een andere harddisk aanschaffen maar dat is niet mijn oplossing :) De pc draait voor de rest gewoon vlekkeloos en zoals ik al zei de hd komt probleemloos door een controle heen.

Iemand een oplossing om scandisk eventueel gewoon uit te schakelen? :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je de harddisk ook al eens getest met het tooltje van de fabrikant van de harddisk?? (Powermax voor Maxtor, Seatools voor Seagate enz.) Dit zou je eens kunnen proberen, misschien is er toch iets met de harddisk aan de hand wat door scandisk niet gevonden wordt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Probeer eens chkdsk te draaien in windows, als hij dit heeft gedaan op de (semi-) handmatige manier doet hij het misschien niet meer automatisch.

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 14 mei 2004 @ 14:46:
Heb je de harddisk ook al eens getest met het tooltje van de fabrikant van de harddisk?? (Powermax voor Maxtor, Seatools voor Seagate enz.) Dit zou je eens kunnen proberen, misschien is er toch iets met de harddisk aan de hand wat door scandisk niet gevonden wordt.
Dit is gedaan met seatools van sygate. Deze gaf alleen met beide harde schijven geen problemen aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:47:
Probeer eens chkdsk te draaien in windows, als hij dit heeft gedaan op de (semi-) handmatige manier doet hij het misschien niet meer automatisch.
Gedaan, zonder resultaat 8)7