[2000] Computer ontgrendelen*

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:55

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Sinds kort hebben we het probleem dat een gebruiker zijn eigen pc, waar hij is ingelogd niet meer kan ontgrendelen.
Dus de screensaver gaat aan met men moet om ver te werken normaal weer aanmelden om te ontgrendelen. Maar nu staat er "Deze computer kan alleen worden ontgrendeld door admin (administrator) of een beheerder."
De gebruiker is staat er dus niet meer bij.

Nou heb ik flink gezocht naar een oplossing hiervoor maar ik kan niets vinden. Waarschijnlijk is het zo simpel dat ik er overheen kijk.

We maken gebruik van de Active Directory. En de werkstations zijn Windows2000.

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Open de "Eigenschappen voor Beeldscherm" en ga daar dan naar het tabblad "Schermbeveiliging".
Klik dan op "Energie", tabblad "Geavanceerd" en wijzig daar "Wachtwoord vragen als computer uit stand-by wordt gehaald".

I'll make you an offer you can't refuse!

• Domino
  • Laatst online: 08-05 17:14
Hij heeft het niet over de screensaver.

Pjotrik -> pas nog policies aangepast of zo?

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Domino schreef op 14 mei 2004 @ 14:53:

"Dus de screensaver gaat aan ..."
Of toch wel :)

I'll make you an offer you can't refuse!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Domino schreef op 14 mei 2004 @ 14:53:

Niet dat ik weet, maar met de AD weet ik het maar nooit. Het moet een instelling zijn, maar waar?
Ik wil de screensaver niet uit hebben en ook niet de vergrendeling uit, maar de gebruikers moeten wel kunnen ontgrendelen.

Verwijderd

als je in je group policy bent, heb je twee keuze mogelijk heden, administratorr, en computer mangemaent, kies de onderste, dan system, en daar saat hij ergens

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

bij mij staat dit ook in beeld "Deze computer kan alleen worden ontgrendeld door admin (administrator) of een beheerder." maar de gebruiker kan het er ook gewoon afhalen (gewoon de gebruiker laten aanmelden met username en wachtwoord).

het enige wat niet werkt is een andere gebruiker op dit scherm laten aanmelden (aangezien dan de sessie van de oude gebruiker beeindigd word)

ontopic: de gebruiker die het probeert is toch niet toevallig locked out?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
sh4d0wman schreef op 14 mei 2004 @ 16:26:
bij mij staat dit ook in beeld "Deze computer kan alleen worden ontgrendeld door admin (administrator) of een beheerder." maar de gebruiker kan het er ook gewoon afhalen (gewoon de gebruiker laten aanmelden met username en wachtwoord).

het enige wat niet werkt is een andere gebruiker op dit scherm laten aanmelden (aangezien dan de sessie van de oude gebruiker beeindigd word)

ontopic: de gebruiker die het probeert is toch niet toevallig locked out?
Dat met de gebruiker, dat gaat dus niet. Ook al is deze aangemeld op de pc, het moet en zal ontgrendeld worden door een admin.
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 15:46:
als je in je group policy bent, heb je twee keuze mogelijk heden, administratorr, en computer mangemaent, kies de onderste, dan system, en daar saat hij ergens
Dit vat ik niet. Ik kan het helaas niet plaatsen wat je hiermee bedoeld?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb dit probleem zien voorkomen op machines waarbij het geheugengebruik enorm hoog was. Dus de machine werd gelocked; en daarna draait een applicatie met een groot geheugengebruik. De gebruiker heeft vervolgens niet meer de mogelijkheid om in te loggen op zijn PC. Staat er overigens bij de andere PC's wel dat de gebruiker hem kan unlocken? Kan de Administrator de PC ook wel daadwerkelijk unlocken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Nou wordt ie mooi. Nou kan het weer wel..
(Ik kan inbellen op werk, dacht nog even een leuk screenshotje te plaatsen)

Vaag hoor, 2 werkstations geprobeerd, nou mag het weer wel.
Maar nu heb ik echt een week vakantie, als het weer niet werkt, dan staat dat hier volgende week.
Tnx voor de moeite.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nog even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)
Pagina: 1