na meer als 3 weken terug een werkende dfi (dank u dfi europa voor binnen de 3 dagen een bioschip in belgie te krijgen)
AAArgh ik heb nieuw bh6 geheugen ( ocz 2x 512 ) maar krijg het voor geen meter geoc'ed en met sommige bios versies niet eens stabiel op de standaard cas timings en voltage
ik heb nu geprobeerd :
505 : Sucks .. heeft 2x me bios corrupt gemaakt en wilde niet stabiel draaien
131 : Bios niet meer corrupt alleen 2-2-2-5 werkt 2-2-2-7 niet ocen zit er ook niet in
121 : Bios ok 2-2-2-5 werkt tot 210 fsb 215 is onmogelijk 2-2-2-11 werkt niet
1231: Bios ok 2-2-2-5 werkt redelijk ocen gaat niet .. 2-2-2-7 werkt niet 2-2-2-11 ook niet op 200 mhz
Ik wordt gek
ik heb nu al 23 verschillende settings geprobeert ( 18 bij 212 ) om me geheugen over de 210 mhz te krijgen
Ik heb een lanparty ...
ik heb nu geprobeerd :
505 : Sucks .. heeft 2x me bios corrupt gemaakt en wilde niet stabiel draaien

131 : Bios niet meer corrupt alleen 2-2-2-5 werkt 2-2-2-7 niet ocen zit er ook niet in
121 : Bios ok 2-2-2-5 werkt tot 210 fsb 215 is onmogelijk 2-2-2-11 werkt niet
1231: Bios ok 2-2-2-5 werkt redelijk ocen gaat niet .. 2-2-2-7 werkt niet 2-2-2-11 ook niet op 200 mhz
Ik wordt gek

ik heb nu al 23 verschillende settings geprobeert ( 18 bij 212 ) om me geheugen over de 210 mhz te krijgen
Ik heb een lanparty ...
w000t 500 posts gepaseerd, mag deze dich ?
offtopic:
man ik klink wel hopenloos enhousiast zeg
man ik klink wel hopenloos enhousiast zeg
kom maar kijken, gisteravond 3 uur prime, toen gaan slape
en nee denk niet dat me mem/bord hoger wil. ik ga ook niet op 260 draaien, maar vind wel geil dat ie eerst bij 255 na 15min prime eruit klapte en nu na 3 uur op 10×260 niet
Eeuh... Wasda? Nooit gebruiktheeft deze ook de CPC optie ?
Wat voor command heb je gebruikt : awdflash.exe N24LD6191.bin ?????????????
Ennuh, ja gewoon awdflash.exe biosnaam.bin
[ Voor 25% gewijzigd door ChkDsk op 26-06-2004 19:11 ]
Anoniem: 113472
Heb eergisteren de 6/19 bios der op gezet.
Heb em geflasht op de DFI wijze en met deze code /cc/cd/cp/sn/py/cks/r/f
Alles is dus vlot gegaan,no prob en heeft cpc enabled.
Heb de indruk dat ik met deze bios weer een stapje dichter kom bij een goede oc.
Draaid momenteel 8u Prime stable @ 2.6G FSB 247 en MP 10.5.
Heb em geflasht op de DFI wijze en met deze code /cc/cd/cp/sn/py/cks/r/f
Alles is dus vlot gegaan,no prob en heeft cpc enabled.
Heb de indruk dat ik met deze bios weer een stapje dichter kom bij een goede oc.
Draaid momenteel 8u Prime stable @ 2.6G FSB 247 en MP 10.5.
3 uur prime is toch echt nog neit stabiel hoor, 8uur ook niet 
edit @ doc hieronder
Volgende de readme van Prime is je pc pas na 24 uur stabiel
edit @ doc hieronder
Volgende de readme van Prime is je pc pas na 24 uur stabiel
[ Voor 41% gewijzigd door sapphire op 26-06-2004 20:40 ]
Voor fsb test mayb niet maar 8uur prime vind ik voor me proc echt wel goed en dan doet ie ook echt wel alles stabiel.sapphire schreef op 26 juni 2004 @ 19:53:
3 uur prime is toch echt nog neit stabiel hoor, 8uur ook niet
ik heb vandaag weer twee nieuwe bios chips gehaald. de eerste er in en klik aan maar niks. dus nu vraag ik me af of je iets moet doen, als je er een nieuwe bios chip er in zet. dus ik bedoel: nieuwe chip er in een magische handeling uit voeren, klik aan en de pc boot. ik vraag dit omdat ik al twee bios chips heb gedood en geen zin heb om weer nieuwe te gaan halen.
ik heb geen idee waar ik deze vraag moet stellen en de search leverde niks op en ik heb een infinity dus dacht ik, ik doe het wel hier.
ik heb geen idee waar ik deze vraag moet stellen en de search leverde niks op en ik heb een infinity dus dacht ik, ik doe het wel hier.
Ik weet het niet zeker hé want heb daar geen ervaring mee. Maar zou het kunnen zijn dat als je een blanco chip er in steekt dat je die eerst moet flashen???ikman schreef op 26 juni 2004 @ 22:08:
ik heb vandaag weer twee nieuwe bios chips gehaald. de eerste er in en klik aan maar niks. dus nu vraag ik me af of je iets moet doen, als je er een nieuwe bios chip er in zet. dus ik bedoel: nieuwe chip er in een magische handeling uit voeren, klik aan en de pc boot. ik vraag dit omdat ik al twee bios chips heb gedood en geen zin heb om weer nieuwe te gaan halen.
Chippie erin en gaan...Anoniem: 113472 schreef op 26 juni 2004 @ 23:37:
[...]
Ik weet het niet zeker hé want heb daar geen ervaring mee. Maar zou het kunnen zijn dat als je een blanco chip er in steekt dat je die eerst moet flashen???Dus een bios erop zetten hé,ik weet niet hé.......
Als ie nix doen ben je genept
Je kan m met je andere goeie hotflashen.
Anoniem: 12019
Heb je ook je Vchipset verhoogd?Maku schreef op 26 juni 2004 @ 14:39:
AAArgh ik heb nieuw bh6 geheugen ( ocz 2x 512 ) maar krijg het voor geen meter geoc'ed en met sommige bios versies niet eens stabiel op de standaard cas timings en voltage![]()
Ik heb een lanparty ...
Als ie standaard nog op 1,6V staat kom je niet hoog dus op 1,9V zetten.
Anoniem: 112165
zou iemand mij nog 1 x de link naar de 19/6 bios kunnen geven? zit het hele topic al 2 x uit te spitten kan het nog niet vinden.
tevens is het dus
awdflash.exe [biosnaam.bin] /cc/cd/cp/sn/py/cks/r/f
toch voor de infinity nforce2?
alvast bedankt.
tevens is het dus
alvast bedankt.
http://www.dfi.com.tw/Upload/BIOS/N24LD6191.zipAnoniem: 112165 schreef op 27 juni 2004 @ 11:11:
zou iemand mij nog 1 x de link naar de 19/6 bios kunnen geven? zit het hele topic al 2 x uit te spitten kan het nog niet vinden.
tevens is het dus
alvast bedankt.
is deze voor de infinnety of de lanparty?
ik drukte al bijna op de gaan button om te flashen,toen ik me realiseerde dat het mischien wel de verkkeerde bios zou zijn

ik zeg maar zo "zeg maar niks"
19/6 BIOS:
LP : http://us.dfi.com.tw/Supp...320&STATUS_FLAG=B&SITE=NA
Infinity : http://us.dfi.com.tw/Supp...141&STATUS_FLAG=B&SITE=NA
EDIT:
Je kan het btw ook aan de filename zien N24ID619.BIN is Infinity en N24LD619.BIN is Lanparty.
Deze bios was bij mij echt heel erg brak alles boven de 250 gaf meteen een reboot
EDIT:
Je kan het btw ook aan de filename zien N24ID619.BIN is Infinity en N24LD619.BIN is Lanparty.
Deze bios was bij mij echt heel erg brak alles boven de 250 gaf meteen een reboot

[ Voor 45% gewijzigd door Tjaps op 27-06-2004 16:45 ]
hmm ok, maar als ik zo deze link lees: How to flash BIOS under DOS Mode?The Doctor schreef op 27 juni 2004 @ 15:27:
19/6 BIOS:
EDIT:
lijkt het niks voor te stellen, maar....ik lees wel eens dat fout gaat (corrupted), dus...wie doet via deze manier? (en met succes)
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik doe altijd mijn flashes via DOS omdat dit de enige echte en juiste manier is om te flashen.PASware schreef op 27 juni 2004 @ 17:02:
[...]
hmm ok, maar als ik zo deze link lees: How to flash BIOS under DOS Mode?
lijkt het niks voor te stellen, maar....ik lees wel eens dat fout gaat (corrupted), dus...wie doet via deze manier? (en met succes)
Je maakt een ms-dos opstart diskje,plaats er je bios file en AWDflash op en boot via floppy. Dan typ je awdxxxxxx.bin /cc/cd/cp/sn/py/cks/r/f
en het hele zootje word dan geflasht.
Nog nooit geen probs gehad zo.
Ik typ altijd gewoon: A:\awdflash xxxxxxx.bin.Anoniem: 113472 schreef op 27 juni 2004 @ 17:13:
[...]
Ik doe altijd mijn flashes via DOS omdat dit de enige echte en juiste manier is om te flashen.
Je maakt een ms-dos opstart diskje,plaats er je bios file en AWDflash op en boot via floppy. Dan typ je awdxxxxxx.bin /cc/cd/cp/sn/py/cks/r/f
en het hele zootje word dan geflasht.
Nog nooit geen probs gehad zo.
werkt prima al die andere zooi is nergens voor nodig imo.
Anoniem: 60095
Zo doe ik het ook
Of met alt+f2 oid en dan gewoon xxxxxxxx.bin invullen en dan flasht die, alleen daar is het nadeel dat je je bios niet kan backuppen.
En laatste keer met winflash, is me zeker goed bevallen super handig alleen je pc moet niet crashen
Of met alt+f2 oid en dan gewoon xxxxxxxx.bin invullen en dan flasht die, alleen daar is het nadeel dat je je bios niet kan backuppen.
En laatste keer met winflash, is me zeker goed bevallen super handig alleen je pc moet niet crashen
Hee, ik zit een klein beetje in de rats 
Ik heb net mn DFI ingebouwd en wil nu migreren van mn Asus A7n8x-E Deluxe naar mn DFI inifinity. Ik heb een tweetal hitachi sata hd's in raid0 set en wil deze dus gewoon overzetten naar mn DFI setup.
Probleem is nu dat mn systeem niet boot; betekent dat ik windows niet in kom. Mn raid chip ziet de raid0 set gewoon bij het booten.
Als ik winxp instalatie start, dan doe ik de methode dat hij drivers laad vanaf de floppy (silicon image 10050 drivers), dat gaat allemaal goed, winxp zegt dan dat er geen hd's in het systeem zitten
Ik heb op dat moment geen andere hd's aangesloten...
Ik dacht dat ik em gewoon kon overzetten zonder problemen (heb hier gevraagd en antwoord was toen ja)..zo te zien is dit niet waar...
Iemand nog slimme ideeen?
ps.
Asus a7n8x-e deluxe > sil3112a controller
DFI ultra NFII infinity > Sil3114 controller

Ik heb net mn DFI ingebouwd en wil nu migreren van mn Asus A7n8x-E Deluxe naar mn DFI inifinity. Ik heb een tweetal hitachi sata hd's in raid0 set en wil deze dus gewoon overzetten naar mn DFI setup.
Probleem is nu dat mn systeem niet boot; betekent dat ik windows niet in kom. Mn raid chip ziet de raid0 set gewoon bij het booten.
Als ik winxp instalatie start, dan doe ik de methode dat hij drivers laad vanaf de floppy (silicon image 10050 drivers), dat gaat allemaal goed, winxp zegt dan dat er geen hd's in het systeem zitten
Ik dacht dat ik em gewoon kon overzetten zonder problemen (heb hier gevraagd en antwoord was toen ja)..zo te zien is dit niet waar...
ps.
windows accepteerd die verandering niet!!!aramdin schreef op 27 juni 2004 @ 19:17:
Hee, ik zit een klein beetje in de rats
ps.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Helaas dat ik er zo achter moet komen, ik ben bang dat er nix anders op zit dan mn c partitie (opmn raid0 set) te formatteren.
Ik ben bang dat ie dalijk dan nog steeds mn raid set in winxp installatie niet gezien kan worden...
What 2 do...
Als het er op aankomt, dan moet ik rond de 200gb gaan backuppen naar mn vaders pc...argh
Ik ben bang dat ie dalijk dan nog steeds mn raid set in winxp installatie niet gezien kan worden...
What 2 do...
Als het er op aankomt, dan moet ik rond de 200gb gaan backuppen naar mn vaders pc...argh
daar hoef je niet bang voor te zijn hoor.aramdin schreef op 27 juni 2004 @ 19:57:
Helaas dat ik er zo achter moet komen, ik ben bang dat er nix anders op zit dan mn c partitie (opmn raid0 set) te formatteren.
What 2 do...
bij het starten van winxp setup ff op f6 drukken om de raid drivers te installeren
flashen in windows lijkt mij ook wel wat minder fijnAnoniem: 60095 schreef op 27 juni 2004 @ 18:43:
Zo doe ik het ook![]()
nog een n00b vraag van mij (flashen heb ik nog maar 2x gedaan op oud mobo):
- met winflash je bios bacckuppen...kan je die later via dos gewoon weer terug zetten? ja toch?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
waarom wil iedereen z'n bios backuppen ? Een alpha bios kan je ook gewoon op de DFI site vinden, dus waarom backuppen als je em kan downloaden
Die procedure ben ik mee bekend, heb die natuurlijk al doorlopen bij de installate van mn vorge mobo (asus a7n8x-e deluxe). Probleem is dus dat ie na het laden van de drivers (verloopt succesvol) geen HD kan vinden.mydogisgone schreef op 27 juni 2004 @ 21:35:
daar hoef je niet bang voor te zijn hoor.
bij het starten van winxp setup ff op f6 drukken om de raid drivers te installeren
Ik ben nu bezig met backups maken op mn pc
* aramdin zit achter zn vaders pc (mn oude pc
owjaaah, dat kan ook, maar toch, backuppen wil ik ook kunnensapphire schreef op 27 juni 2004 @ 22:42:
waarom wil iedereen z'n bios backuppen ? Een alpha bios kan je ook gewoon op de DFI site vinden, dus waarom backuppen als je em kan downloaden
Ik weet dat _Droopy zijn raid-array succesvol van zijn NF7-S naar zijn LanParty heeft kunnen overzetten, het moet dus wel degelijk kunnen. Probeer hem anders een te contacten?aramdin schreef op 27 juni 2004 @ 22:58:
[...]
Die procedure ben ik mee bekend, heb die natuurlijk al doorlopen bij de installate van mn vorge mobo (asus a7n8x-e deluxe). Probleem is dus dat ie na het laden van de drivers (verloopt succesvol) geen HD kan vinden.
* aramdin zit achter zn vaders pc (mn oude pc)
Even voor de duidelijkheid: een alfa-bios is nog meer in de test-fase dan een beta. Wat jij bedoelt is een officiële bios (oftewel, de 27/11).sapphire schreef op 27 juni 2004 @ 22:42:
Hoe je moet back-uppen met awdflash zou ik niet weten, maar probeer (gewoon vanuit windows, in een dosbox "awdflash /help" te tikken. Waarschijnlijk krijg je dan een mooie lijst met mogelijke opties.
[ Voor 34% gewijzigd door Syzzer op 28-06-2004 10:55 ]
Als je AWD in dos dus echt start (A:\ dan AWDflash ENter)
maakt hij eerst een backup van je oude voordat hij begint met flashen
hierna kun je nog afbreken
maakt hij eerst een backup van je oude voordat hij begint met flashen
hierna kun je nog afbreken
Dat is een modded 31/12 bios. Een gemodde beta door een user dus. Waar ze precies te vinden zijn weet ik ook niet, maar wellicht kom je zo iets verder.
nou ik heb vannacht ff mijn geheugen verplaatst naar bankje 2 en 3.
en heb 10 uur lang prime laten draaien en hij heeft geen errors gegeven.
maar nu wilde ik dat ff met memtest proberen. memtest 3.01 om precies te zijn.
maar dan loopt hij vast op test 5. zowel met 1 reepje er in dan met 2 reepjes er in.
en heb ze geprobeerd op alle mogelijke manieren. maar nog steeds blijft hij vast lopen op test 5.
heb nu me fsb op 200 en de mp op 10 en geheugen op 2-2-2-2-11.
er staat 2.8v op geheugen en 1.65v op proc. (standard)
heb ff foto gemaakt:

hoop dat iemand me hiermee kan helpen word er gek van.. want heb ook last van freezes..
soms doet me pc het 4 dagen zonder problemen(continu aan) en soms staat ie net een uur of 10 aan en bam freeze!
maar dan loopt hij vast op test 5. zowel met 1 reepje er in dan met 2 reepjes er in.
en heb ze geprobeerd op alle mogelijke manieren. maar nog steeds blijft hij vast lopen op test 5.
heb ff foto gemaakt:
hoop dat iemand me hiermee kan helpen word er gek van.. want heb ook last van freezes..
soms doet me pc het 4 dagen zonder problemen(continu aan) en soms staat ie net een uur of 10 aan en bam freeze!
Dit heb ik ook gehad, memtest liep alleen als ik me VDD maximaal zette (was nog op me lanparty, de infinity die ik nu heb heeft geen probs met memtest op lagere VDD voltages).
dit slaat toch nergens op? ik word onderhand gek van dat mobo.. grrrrSyzzer schreef op 28 juni 2004 @ 15:48:
Dit heb ik ook gehad, memtest liep alleen als ik me VDD maximaal zette (was nog op me lanparty, de infinity die ik nu heb heeft geen probs met memtest op lagere VDD voltages).
Anoniem: 44203
Heb je de mosfets gekoeld? Ik had hetzelfde probleem als ik op hogere snelheden ging draaien (fsb >220MHz) Heb toen koelsinks op de mosfets geplaatst en toen was het probleem opgelost. Die dingen zijn vaak de zwakste schakel (Tot ziens!) op het bordmydogisgone schreef op 28 juni 2004 @ 15:45:
nou ik heb vannacht ff mijn geheugen verplaatst naar bankje 2 en 3.
heb ff foto gemaakt:
[afbeelding]
ja maar ik draai vrijwel standard.Anoniem: 44203 schreef op 28 juni 2004 @ 15:56:
[...]
Heb je de mosfets gekoeld? Ik had hetzelfde probleem als ik op hogere snelheden ging draaien (fsb >220MHz) Heb toen koelsinks op de mosfets geplaatst en toen was het probleem opgelost. Die dingen zijn vaak de zwakste schakel (Tot ziens!) op het bord
200fsb mp 10 !
dus hij zou het moeten doen.
oke, heb nu 2 reepjes van me broertjes pc er in gedaan. 2x 256mb 333mhz en die doen het wel goed!
mijn processor staat nu op 12x166=1992mhz
en daarbij heeft hij geen problemen.

zou het aan het geheugen kunnen liggen?
[ Voor 22% gewijzigd door mydogisgone op 28-06-2004 17:20 ]
Een vraagje:
In de sp staat wat je het beste kunt gaan koelen op deze bordjes,
maar is het ook mogelijk om 1 ramsink over 2 mosfets te zetten?
Of krijg ik dan kortsluiting
Want de sinks zijn een beetje te groot en door midden zagen zie ik ook niet zitten

Want de sinks zijn een beetje te groot en door midden zagen zie ik ook niet zitten
Nee, je krijgt dan geen kortsluiting, die casing geleid geloof ik niet.JBplap schreef op 28 juni 2004 @ 20:38:
Een vraagje:
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
blijft memtest nu wel draaien bij jouwmydogisgone schreef op 28 juni 2004 @ 15:58:
[...]
ja maar ik draai vrijwel standard.
200fsb mp 10 !
oke, heb nu 2 reepjes van me broertjes pc er in gedaan. 2x 256mb 333mhz en die doen het wel goed!
en daarbij heeft hij geen problemen.![]()
ik heb nl hetzelde probleem met een heel ander mobo en geheugen.
die slaat ook vast bij @57% bij test 5
ik heb een sink over er 4 gezet dus dat lukt (zolang je maar zorgt dat de pinnen niet kortsluiten)JBplap schreef op 28 juni 2004 @ 20:38:
Een vraagje:
Anoniem: 98869
K heb ook last van reboots/freeze gevallen hier bij 200 en hoger. 2x512 Kingston 2700 valuerammydogisgone schreef op 28 juni 2004 @ 15:58:
[...]
ja maar ik draai vrijwel standard.
200fsb mp 10 !
en daarbij heeft hij geen problemen.![]()
K denk dat de mosfets gewoon te heet worden dit probeer k op te lossen met een paar 35W tec's
Ik heb het opgelost! Was een foutje van mezelf, hahaharamdin schreef op 27 juni 2004 @ 22:58:
[...]
Die procedure ben ik mee bekend, heb die natuurlijk al doorlopen bij de installate van mn vorge mobo (asus a7n8x-e deluxe). Probleem is dus dat ie na het laden van de drivers (verloopt succesvol) geen HD kan vinden.
* aramdin zit achter zn vaders pc (mn oude pc)
k had de verkeerde Sil drivers gebruikt, namelijk die van de 3112a controller ipv de 4114 controller. Na die opde diskette gezet te hebben, kon ik mn raid0 set weer aanspreken, heb windows er opnieuw op gezet.
Voor de mensen die de laatste versie zoeken van de silicon image 3114 sataraid controller > SiI3114: Serial ATA (SATA) Windows RAID Driver - Released
of goed geheugen kopen ?Anoniem: 98869 schreef op 28 juni 2004 @ 21:59:
[...]
K heb ook last van reboots/freeze gevallen hier bij 200 en hoger. 2x512 Kingston 2700 valueram
K denk dat de mosfets gewoon te heet worden dit probeer k op te lossen met een paar 35W tec's8er mosfets. Alleen geen idee hoe ik dit gaat isoleren
pc2700 valueram ? daar zullen waarschijnlijk niet echt goede OC chips opzitten lijkt mij (zeg niet dat het nooit het geval is of kan zijn).
edit@ hieronder: lees stukje tussen haakjes ik zei ook niet dat eht onmogenlijk is
[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 28-06-2004 23:44 ]
Anoniem: 12019
Mijn Valueram kan op 263,zit wel BH-6 op.sapphire schreef op 28 juni 2004 @ 22:25:
[...]
of goed geheugen kopen ?
pc2700 valueram ? daar zullen waarschijnlijk niet echt goede OC chips opzitten lijkt mij (zeg niet dat het nooit het geval is of kan zijn).
ja nu doet hij het wel.. mits ik hem op 166 fsb zet!erikdeprik schreef op 28 juni 2004 @ 21:04:
[...]
blijft memtest nu wel draaien bij jouw![]()
ik heb nl hetzelde probleem met een heel ander mobo en geheugen.
die slaat ook vast bij @57% bij test 5
Anoniem: 95757
Ik heb gisteren mijn nieuwe DFI lanparty NF-II ultra B in mijn kast geplaastst en een amd mobile 2600 gekocht en tevens geplaatst.
Nu nadat alles aangesloten is wilde ik windows gaan installeren, nadat ik de boot sequency op cd-rom had gezet ging hij resetten en windows installatie begon. Nadat hij zijn installatie bestanden op de schijf gegooit heeft moet de pc opnieuw opstarten omdat hij dan visueel (zegmaar) gaat installeren (netwerk, tijd etc etc) voordat hij hier heengaat vraagt hij net na het opstarten van druk nu op de knop om de pc op te starten (wat je dus niet moet doen omdat windows net gereboot is vanwege installatie) maar nadat ik niets doe, en wacht gebeurt er helemaal niets, waardoor windows dus niet gaat installeren
Wat gedaan:
Sata(raid) controller uitgezet
IDE kabels verwisseld
Mem omgedraaid
Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen, aangezien ik nu zelf geen draaiende pc heb!
Nu nadat alles aangesloten is wilde ik windows gaan installeren, nadat ik de boot sequency op cd-rom had gezet ging hij resetten en windows installatie begon. Nadat hij zijn installatie bestanden op de schijf gegooit heeft moet de pc opnieuw opstarten omdat hij dan visueel (zegmaar) gaat installeren (netwerk, tijd etc etc) voordat hij hier heengaat vraagt hij net na het opstarten van druk nu op de knop om de pc op te starten (wat je dus niet moet doen omdat windows net gereboot is vanwege installatie) maar nadat ik niets doe, en wacht gebeurt er helemaal niets, waardoor windows dus niet gaat installeren
Wat gedaan:
IDE kabels verwisseld
Mem omgedraaid
Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen, aangezien ik nu zelf geen draaiende pc heb!

Lijkt me weer zo'n access mode gevalletje
Op LBA zetten ipv CHS
Dit stond al op lba, heb dit na de 3e keer proberen op auto gezet, ik ga het straks thuis wel weer op lba zetten, misschien iemand nog argumenten ( please)Exigence schreef op 29 juni 2004 @ 13:47:
Lijkt me weer zo'n access mode gevalletjeOp LBA zetten ipv CHS
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 95757 op 29-06-2004 14:34 ]
Anoniem: 60095
ik had het al eerder gevraagt 'van als je te hoog geclockt heb dat je je bios moet resetten...' toen kreeg ik reactie 'druk op shift' ik weet niet precies wanneer ik heb van alles geprobeerd (veel momente bij aanzetten enz.) kan iemand mij dit wat beter uitleggen? 
EDIT: als ik bij windows op F6 druk voor scsi (sata) schijven te installeren doet die dat fijn, maar alleen met het bijgeleverde floppy en dat is voor RAID en ik heb geen 2 schijven dus ook geen RAID....
Ik heb van de cdrom de nonRAID drivers op floppy gezet maar dan wil die het niet doen
EDIT: als ik bij windows op F6 druk voor scsi (sata) schijven te installeren doet die dat fijn, maar alleen met het bijgeleverde floppy en dat is voor RAID en ik heb geen 2 schijven dus ook geen RAID....
Ik heb van de cdrom de nonRAID drivers op floppy gezet maar dan wil die het niet doen

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 29-06-2004 14:49 ]
he mensen heb volgens mij een groot probleem,
tijdens het bevestigen van me WC CPU blok (Dangerden RBX) heb ik bij het gat links onderaan bij de socket dat ic'tje weggedrukt waardoor hij er nu dus afligt
nu is dat volgens mij een bekent probleem, maar geeft jeroen (tweakstore) daar garantie op
want anders ga ik nog effe langs (gvd maandag nog geweest, kon wel naar binnen) met een maat van me (Maku) en ik zei nog zo "die van mij heb ik al sinds het begin en heeft het altijd goed gedaan
, effe af moeten kloppen)
maarja, moet ik dan een nieuwe kopen of wisselt jeroen em wel om
(er zullen hier vast wel wat mensen zijn die hetzelfde gehad hebben)
want anders geef ik em aan maku mee want ze oom kan dat wel weer erop solderen (ik kan het niet)
tijdens het bevestigen van me WC CPU blok (Dangerden RBX) heb ik bij het gat links onderaan bij de socket dat ic'tje weggedrukt waardoor hij er nu dus afligt
nu is dat volgens mij een bekent probleem, maar geeft jeroen (tweakstore) daar garantie op
want anders ga ik nog effe langs (gvd maandag nog geweest, kon wel naar binnen) met een maat van me (Maku) en ik zei nog zo "die van mij heb ik al sinds het begin en heeft het altijd goed gedaan
maarja, moet ik dan een nieuwe kopen of wisselt jeroen em wel om
(er zullen hier vast wel wat mensen zijn die hetzelfde gehad hebben)
want anders geef ik em aan maku mee want ze oom kan dat wel weer erop solderen (ik kan het niet)
doet het b.t.w bij mij nietaramdin schreef op 28 juni 2004 @ 22:11:
Voor de mensen die de laatste versie zoeken van de silicon image 3114 sataraid controller > SiI3114: Serial ATA (SATA) Windows RAID Driver - Released
[ Voor 20% gewijzigd door geforce666 op 29-06-2004 16:04 ]
please! iemand?Anoniem: 95757 schreef op 29 juni 2004 @ 12:29:
Ik heb gisteren mijn nieuwe DFI lanparty NF-II ultra B in mijn kast geplaastst en een amd mobile 2600 gekocht en tevens geplaatst.
Nu nadat alles aangesloten is wilde ik windows gaan installeren, nadat ik de boot sequency op cd-rom had gezet ging hij resetten en windows installatie begon. Nadat hij zijn installatie bestanden op de schijf gegooit heeft moet de pc opnieuw opstarten omdat hij dan visueel (zegmaar) gaat installeren (netwerk, tijd etc etc) voordat hij hier heengaat vraagt hij net na het opstarten van druk nu op de knop om de pc op te starten (wat je dus niet moet doen omdat windows net gereboot is vanwege installatie) maar nadat ik niets doe, en wacht gebeurt er helemaal niets, waardoor windows dus niet gaat installeren![]()
Wat gedaan:
IDE kabels verwisseld
Mem omgedraaid
boot other divice aanzetten in bios mischien
link doet het nietaramdin schreef op 28 juni 2004 @ 22:11:
[...]
Ik heb het opgelost! Was een foutje van mezelf, hahah
k had de verkeerde Sil drivers gebruikt, namelijk die van de 3112a controller ipv de 4114 controller. Na die opde diskette gezet te hebben, kon ik mn raid0 set weer aanspreken, heb windows er opnieuw op gezet.

[ Voor 88% gewijzigd door erikdeperik op 29-06-2004 18:11 ]
Anoniem: 98869
K zou mijn valueram niet slecht noemen(infenion bt-6) Heb nu maar tot 230 oc:ed en memtest gaat perfect alleen over een lang tijd reboot me pc opeens ook met slechte timings) Heb zelfde probleem met bh-5 dus ligt nie aan mijn mem hoorsapphire schreef op 28 juni 2004 @ 22:25:
[...]
of goed geheugen kopen ?
edit@ hieronder: lees stukje tussen haakjes ik zei ook niet dat eht onmogenlijk is, en heb jij ook pc2700 ?
Hmm idd, heb het net ook getest...Anywayz, zal wel met cookies werken ofzo.
Anyways, dan maar de textuele walkthrough
1. klik http://12.24.47.40/?cid=2...2Q04X5i0UupP4SveI6dt2WJi7
2. klik DOWNLOADS
3. klik Drivers
4. klik Sil3114
5. klik SiI3114: Serial ATA (SATA) Windows RAID Driver - Released (4.8 kb)
6. Klik op de 2de link rechts > 3114_x86_win_rdvr_logo_1007.zip
Of probeer deze link voor direct download > Sil3114 1007 WinXP driver
Direct Download werkt
//edit
Nog een vraagje, heb een beetje last van stability issues. Als ik eMule en wat andere dingen ga doen (zoals defraggen) dan loopt ie na een tijdje vast...
Heb ook al hogere voltages geprobeerd, moch niet baten. Betreft een schone WinXP install met Autopatcher Mar04 (Ook de pre SP2 patches mee geinstalleerd).
En nog iets. Als ik mn onboard Nvidia ga configureren & ik druk na wat aangepast te hebben op OK, dan hangt ie op dat scherm. Duurt unusual lang en als ik het raampje afsluit dan crashed natuurlijk de explorer.exe en kan ik rebooten, zonder dat de settings zijn overgenomen...
Ik loop op dit moment op 200x12 = 2400mHz (1.65v) met
Athlon XP-M 2600+
DFI NFII Ultra Infinity
Corsair Twinx Pro 1gb PC3200c2
Sapphire Radeon 9800pro
2x Hitachi 7K250 160gb in Raid0
Dit alles wordt gevoed door een Levicom X-Alien 500watt voeding
//edit2
Link gefixed in mn signature inzake de verkoop van mn Swiftech MCW50-T 80watt Peltier waterblokje
[ Voor 46% gewijzigd door aramdin op 29-06-2004 19:11 . Reden: Aanvullende info ]
Waar is dit te vinden in het bios?erikdeprik schreef op 29 juni 2004 @ 18:04:
boot other divice aanzetten in bios mischien
[...]
link doet het niet
oke.. deze dfi gaat de deur uit.. nu ben ik het zat.. KLOTE BORD..
ik heb nu al van alles geprobeerd.. cooling op southbridge, mosfets...
en nog presteerd hij het om vast te lopen.. om niks.. fucking mobo..
met 1/31 bios restart hij direct als ik gewoon standard voltages op mem laat.. pas als ik er 2.7 of zet dan boot hij.. en in windows loopt hij vrijwel direct vast!!!!
mayby iemand zo gek om dit mobo te ruilen tegen een ander nforce 2 mobo? epox of iets dergelijks? abit is ook wel goed.
met 1/31 bios restart hij direct als ik gewoon standard voltages op mem laat.. pas als ik er 2.7 of zet dan boot hij.. en in windows loopt hij vrijwel direct vast!!!!
mayby iemand zo gek om dit mobo te ruilen tegen een ander nforce 2 mobo? epox of iets dergelijks? abit is ook wel goed.
[ Voor 15% gewijzigd door mydogisgone op 29-06-2004 20:52 ]
Anoniem: 44203
En wat doet ie als je >2.7V op je RAM zet? Ik draai standaard 3.3V op m'n Twinmos/Twinmos PC3200. Het wordt niet eens lauw. Ben wel vaker dingen tegen gekomen waar het geheugen wat meer prik nodig had.mydogisgone schreef op 29 juni 2004 @ 20:51:
oke.. deze dfi gaat de deur uit.. nu ben ik het zat.. KLOTE BORD..
bij 3v of meer nog steeds baggerAnoniem: 44203 schreef op 29 juni 2004 @ 22:52:
[...]
En wat doet ie als je >2.7V op je RAM zet? Ik draai standaard 3.3V op m'n Twinmos/Twinmos PC3200. Het wordt niet eens lauw. Ben wel vaker dingen tegen gekomen waar het geheugen wat meer prik nodig had.
kan je hem niet terug sturen of anders laten testen. ligt het misschien aan andere componenten. o wacht dat heb je al geprobeerd(ik volg dit topic niet zo) misschien kan je hem om ruilen voor een infinity.
het is inderdaad een mobo met gebruiksaanwijzing, ik heb al 5 bios chips in twee weken versleten maar heb nu eindelijk 1/31 draaiend. wel leuk om te zien hoe mijn infinity de eerste keer boote met een groot lanparty logo.
het is inderdaad een mobo met gebruiksaanwijzing, ik heb al 5 bios chips in twee weken versleten maar heb nu eindelijk 1/31 draaiend. wel leuk om te zien hoe mijn infinity de eerste keer boote met een groot lanparty logo.
[ Voor 32% gewijzigd door ikman op 29-06-2004 23:43 ]
Noem ik het slecht dan ?!? NEE, maar ik zeg alleen dat het gewoon een heele reele optie is dat valueram wat ook nog eens pc2700 is het neit leuk vind om op fsb 200+ te lopen. En dan hoef ik neit meteen tig weerleggingen, van "nou mijn value ram loopt op 2xx fsb dus dat noem ik neit slecht hoor" ik zeg alleen dat ik er niet van zou staan te kijken als het daaraan ligtAnoniem: 98869 schreef op 29 juni 2004 @ 18:17:
[...]
K zou mijn valueram niet slecht noemen(infenion bt-6) Heb nu maar tot 230 oc:ed en memtest gaat perfect alleen over een lang tijd reboot me pc opeens ook met slechte timings) Heb zelfde probleem met bh-5 dus ligt nie aan mijn mem hoor
En nee ik denk niet aan me bloeddruk/hartslag of whaterver geintje er nu waarschijnlijk gaat komen, en ja ik bén geirriteerd

edit OK bied even mijn excuus aan, was beetje geirriteerd door me werk, k heb dit topic trouwens gereport en deel 5 geopend
[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 30-06-2004 00:17 ]
Dit topic is gesloten.