[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.864 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:56

sapphire

Die-hard pruts0r

zit er niet op ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 21:55:
Kan iemand mij vertellen of er ergens een Game-Port aansluiting op de DFI Lan-Party NFII Rev.B zit ?
Deze zit er idd niet bij.

[ Voor 12% gewijzigd door MadMarky op 14-06-2004 00:12 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

nu je het zegt :P damn en ik wilde nog op zoek gaan naar mijn gameport :S
fuck moet maar ff een sb pci kaartje er in stoppen :) heb ik teminste gameport voor me stuurtje :D

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

@rjw:
Je hebt dat standaard aluminium sinkie van de sb vervangen door een microcool? Is dat toevallig een microcool northpole? Want daar heb ik er nog 2 van liggen. Is dit wat om op m'n sb te maken en hoe maak je dat vast?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 14 juni 2004 @ 10:57:
@rjw:
Je hebt dat standaard aluminium sinkie van de sb vervangen door een microcool? Is dat toevallig een microcool northpole? Want daar heb ik er nog 2 van liggen. Is dit wat om op m'n sb te maken en hoe maak je dat vast?
Oeps nog een keer de vraag alleen anders want je hebt het nu over de NB koeler met fan,misschien met Arctic Silver Thermal adhesive maar weet niet of dit sterk genoeg is,iemand?
Ik zelf heb de SB microcool heatsink en die is zonder fan en plak je er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

AS Adhesive is als je het echt 1:1 mengt oersterk. Nadeel is echter: je krijgt het er dan ook nauwelijks meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

wat is een andere manier dan? en heeft dit uberhaupt nut? Het moet natuurlijk wel weer erafgehaald kunnen worden i.v.m. eventuele toekomstige rma's

@rjw:
euhh..ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp. We hebben het over de microcool northpole die je op de sb chip gemonteerd hebt he?
Op mijn northpole zat geen lijm op, of bedoel je dat ik de lijm moet gebruiken die al op de sb zit?

Kun je me trouwens vertellen wat voor verschil dit vervangen uit zal maken (wat je ermee opschiet)?

Die 8 zwarte mosfet sinkies heb ik al op m'n mobo zitten met daarover heen een fan die lucht eroverheen blaast.

Trouwens, zullen we ff in dit topic hierover verder gaan? Anders wordt het zo langs elkaar heen lullen Heb je geen msn?

[ Voor 113% gewijzigd door TheWizzard op 14-06-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Kben van plan een infinity met twinmoss te kopen. Maar hoor de laatste tijd wel eens dat Twinmoss niet relaxt draait op Infinity omdat Infinity het niet goed ondersteund. Is dit waar en hoe groot is de kans dat dit gebeurt.

(Winbond geen optie. Niet te betalen voor een gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TheWizzard

Inderdaad ik had het niet goed gelezen,ik had het over de SB heatsink van Microcool en jij hebt de actieve NB koeler.
Wat je ermee opschiet kan ik je niet vertellen maar ik denk in iedergeval een lagere syteem temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Nebuch schreef op 14 juni 2004 @ 12:20:
Kben van plan een infinity met twinmoss te kopen. Maar hoor de laatste tijd wel eens dat Twinmoss niet relaxt draait op Infinity omdat Infinity het niet goed ondersteund. Is dit waar en hoe groot is de kans dat dit gebeurt.

Ik heb helaas Twinmos/Winbond, niet Twinmos/Twinmos. Het draait hier in ieder geval wel goed.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04
Nebuch schreef op 14 juni 2004 @ 12:20:

Als je goed zoekt is er wel Winbond BH-5 te vinden hoor, voor niet al te veel geld. Zo heb ik laatst 2x 256 voor 140 euro gekocht. Je moet alleen goed zoeken, dus veel op Ebay/V&A kijken. Want soms doen mensen hun geheugen weg zonder dat ze weten dat er BH-5 opzit. En die mensen moet je hebben :)
Dus je moet ook precies weten welk geheugen BH-5 bezit, en welk niet. Zonder dat het gemeld wordt. Corsair PC3200 v1.1 is bijvoorbeeld BH-5 en v1.2 is CH-5. Dat soort dingen moet je onthouden. En dan kun je voor een redelijk lage prijs soms nog leuk geheugen op de kop tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 00:08

ChkDsk

Beter laat dan morgen

sapphire schreef op 13 juni 2004 @ 15:32:
paar uur prime ? je pc kun je toch pas prime stabiel noemen na 24 uur oid ?
Tja... Dat heb ik 1x gedaan, maar vind 4 - 5 uur wel lang zat hoor, als die dan stabiel blijf geloof ik het wel, tot ie een x gekke dingen gaat doen. Dat weet je dat ie het niet is :) Maar nu draai prime (bijna) 24/7 en alles goed :P

Maar ook na die 'hele lange' tijd prime werd ie na het sluiten van prime traag, tager, uit :) Vaag, maar goed... Hijs nu in orde, tot ik weer ns tijd over heb geloof ik het wel ;) (stiekum weet ik dat ik vandeweek weer zit te hannesen op 260FSB ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
Exigence schreef op 14 juni 2004 @ 16:39:
[...]

Als je goed zoekt is er wel Winbond BH-5 te vinden hoor, voor niet al te veel geld. Zo heb ik laatst 2x 256 voor 140 euro gekocht. Je moet alleen goed zoeken, dus veel op Ebay/V&A kijken. Want soms doen mensen hun geheugen weg zonder dat ze weten dat er BH-5 opzit. En die mensen moet je hebben :)
Dus je moet ook precies weten welk geheugen BH-5 bezit, en welk niet. Zonder dat het gemeld wordt. Corsair PC3200 v1.1 is bijvoorbeeld BH-5 en v1.2 is CH-5. Dat soort dingen moet je onthouden. En dan kun je voor een redelijk lage prijs soms nog leuk geheugen op de kop tikken :)
Oke dan!! Zijn er ergens op lijsten met al die versies en chipssoorten enzenz te vinden (ja ik weet het ik ben lui)

Maar verder geen mensen met Twinmoss / Twinmoss ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
offtopic: het is trouwens gewoon twinmos :) Afbeeldingslocatie: http://www.twinmos.com/images/top/h05.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Twinmos/twinmos draaide hier prima op een Infinity hoor (stabiel @ 200Mhz 2.5-3-3-7). Overclocken moet je er sowieso niet mee doen, want over het algemeen zijn die Twinmos chips geen goeie overclockers. Haal hier 209Mhz fsb.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Nebuch schreef op 14 juni 2004 @ 20:17:
[...]

Oke dan!! Zijn er ergens op lijsten met al die versies en chipssoorten enzenz te vinden (ja ik weet het ik ben lui)

Maar verder geen mensen met Twinmoss / Twinmoss ervaring??
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 6[/rml]
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic (deel 5)[/rml]

Helemaal doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
Oke dan. Dat word weer wat leesvoer en er maar een lijstje van maken.

Dan wordt het maar geen twinmos voor mij maar toch maar naar iets duurders zoeken. Tot die tijd maar Dane-elec 512mb pc2100 ddr266 cas2 (vraag niet hoe het kan. zijn infineon chips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
IK heb inmiddels een nieuwe LP rev.B binnen. Heb een vraagje:

Ik heb nu nog een originele Bios en kom niet verder stabiel dan 10x FSB 205Mhz , is dit normaal ? Kwamen jullie met je originele Bios ook in de beurt van mijn resultaat? Ik hoop dat ik met de beta Biosen met mijn BH-5 verder kom :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21:38
SlowikPL schreef op 15 juni 2004 @ 13:23:

Ik heb nu nog een originele Bios en kom niet verder stabiel dan 10x FSB 205Mhz , is dit normaal ? Kwamen jullie met je originele Bios ook in de beurt van mijn resultaat? Ik hoop dat ik met de beta Biosen met mijn BH-5 verder kom :?
vreemd met mijn infineon en standaard bios haalde ik de 220mhz heel makkelijk

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Het is me opgemerkt dat sinds een tijdje mijn cpu niet meer stabiel wilt draaien op oc snelheden .. ik ben naar een reden gaan kijken en is me opgevallen dat bij standaard cpu vcore ( 2500+ XP-M ) tussen de 1.41 en de 1.47 schommelt .. ik heb een dfi lanparty, sinks op de mosfets gehad en er af gehaald ( geen verschil ) maar ik blijf het hebben .. ik denk dat dit de boosdoener is .. ps alles is watergekoeld ook de nb .. temps van de cpu nooit boven de 52 graden @2v gekomen ..

Ik heb een antec truecontrol als voeding btw

[ Voor 5% gewijzigd door Maku op 15-06-2004 15:22 . Reden: voeding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
SlowikPL schreef op 15 juni 2004 @ 13:23:

Originele BIOSsen zijn gewoon crap. De laatste officiele is van meer dan een half jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik ben er net achter gekomen dat mijn pc OOK vastloopt als ik memtest86+ draai.
hij loopt dan bij test 5 vast.
waar kan dat aan liggen?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verhoog het NB voltage eens. Bij mijn eerste LP wilde memtest alleen (voutloos)draaien op 1.9V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

wou toch ff weten of het kan dat mijn -M 2600+ niet van hoge voltages houd en het niet lekker vind dat ik boven de 210FSB ga? Anders haal ik me een 2400+ en verkoop ik mijn 2600+ hé.
Want mijn pc blokkeerd iedere keer dan.
Of zou het dan toch aan mijn XMS Corsair 3200 liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
MP al naar beneden gegooid om te kijken waar het aan ligt?
Voltages verhoogd? Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 17:55:
Hoi,

wou toch ff weten of het kan dat mijn -M 2600+ niet van hoge voltages houd en het niet lekker vind dat ik boven de 210FSB ga? Anders haal ik me een 2400+ en verkoop ik mijn 2600+ hé.
Want mijn pc blokkeerd iedere keer dan.
Of zou het dan toch aan mijn XMS Corsair 3200 liggen?
Hoge voltages kan aan je bord liggen heb ik ook weet niet pcies waar t aan ligt maar kan pifasten dus heb me er nog niet zo in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 15 juni 2004 @ 18:06:
MP al naar beneden gegooid om te kijken waar het aan ligt?
Voltages verhoogd? Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Ik heb al zowat alles getest. Hoge fsb,lage fsb. Op defauld speeds eens de Vcore omhoog gedraaid en dan blokkeerd em ook. 1 latje ram 2 latjes,niks helpt blijkbaar. Alles is WC gekoeld en heb een goede airflow Sb word niet warm.

Het rare is dat bij defauld speeds en met enkel de Vcore omhoog te draaien de pc ook hangt en blokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 19:05:
[...]

Ik heb al zowat alles getest. Hoge fsb,lage fsb. Op defauld speeds eens de Vcore omhoog gedraaid en dan blokkeerd em ook. 1 latje ram 2 latjes,niks helpt blijkbaar. Alles is WC gekoeld en heb een goede airflow Sb word niet warm.

Het rare is dat bij defauld speeds en met enkel de Vcore omhoog te draaien de pc ook hangt en blokkeerd.
Wat voor voeding heb je en hoe zijn je lijnen? Heb je al met een íets lagere Vcore gedraaid? Sommige XP-M cpu's kunnen niet goed 2v Vcore draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 15 juni 2004 @ 19:12:
[...]

Wat voor voeding heb je en hoe zijn je lijnen? Heb je al met een íets lagere Vcore gedraaid? Sommige XP-M cpu's kunnen niet goed 2v Vcore draaien.
Heb een Antec True Blau 480W PSU
In bios staat em nu op 1.725V en geeft in MBM 1.65----1.68V
De +3.3 lijn fluktueerd zo tussen 3.03 en 3.12V
+5 --->4.78V
+12----->11.61V

Als ik hoger dan 1.75V ga dan hangt em.
Heb al verschillende biossen geprobeerd ook,draai nu de 1/31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Zet hem eens een heel stuk hoger. Heb je misschien ook de mogelijkheid om een andere voeding te proberen? En hoe zit het met de temps (hoewel me dit sterk lijkt, als hij meteen freezed)
Zijn die voltages trouwens onder load of idle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voltages zijn idle.
Temps zijn stressed 42° voor cpu en 32° Case
Geen voeding op reserve.

1.8V...........hangt
1.85V........hangt
1.9V post en hangt in Windows boot
2V............. Zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 19:52:
1.8V...........hangt
1.85V........hangt
1.9V post en hangt in Windows boot
2V............. Zwart scherm.
Kun je tijdens die 1,9v wel in het BIOS komen? Misschien dat één van de lijnen met een hoge Vcore wat te ver inzakt, waardoor de boel erg instabiel wordt. Dan zou je de lijnen kunnen uppen met een Vmod op de sense draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 15 juni 2004 @ 19:55:
[...]

Kun je tijdens die 1,9v wel in het BIOS komen? Misschien dat één van de lijnen met een hoge Vcore wat te ver inzakt, waardoor de boel erg instabiel wordt. Dan zou je de lijnen kunnen uppen met een Vmod op de sense draden.
Ja dat lukt. Maar van dat modden daar heb ik wat schrik van hoor;ben niet zo technisch aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Hoi,

Jongens ik heb weer bijna hetzelfde problemen met mijn nieuwe mobo namelijk:

Ik kan geen hogere FSB draaien dan 200 Mhz :?

IK heb al alles uitgeprobeerd :

Alle voltages uitgeprobeerd
Verschillende multipliers uitgeprobeerd 10 10.5 11
Ik heb de sinks van mijn ale MOS-fets die ik zelf heb aangebracht verwijderd
Ik heb de WC van mijn SB verwijderd en vervangen door 3 X koper sink met fan
Geprobeerd van andere schijf te booten
Uitschakelen van S-ATA
PCI kaarten verwijderd
MEMORY op verschillende sloten uitgeprobeerd en met 1 reepje getest.
Ik kan wel posten tot zo`n 270MHz en kan ook mijn memtest86 draaien zonder fouten draaien uren lang.

Als ik met 10 x 210 kan booten dan gat mijn geluid eerst weg en dan loopt ie vast. Ik heb nog de WC NB niet naar gekeken maar die zit zeer goed vast en zit voldoende pasta onder. Als ik hogere voltages uitprobeer gebuurt niets, kan niet booten.

Ik weet het niet meer, weet iemand zo`n lijst met div instellingen voor de bios om nog een keer nalopen:?

Ik heb al de CPU WC blok van Innovatek rev. 3.0 verwijderd en op nieuw geïnstalleerd . Er was hetzelfde toen ik nog de sinks en fan op mijn MOS-fet`s had.

Ik ga nu mijn Bios 31-1 omzetten op 1-21 , mischien heb ik meer geluk :?

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem met de 1/21 bios , ik weet het niet meer. Nu gaat mijn PC vast lopen zelsf als ik alses op standaard zet. Nu moest ik even het geluid afzetten om dit te kunnen posten :? :'(

Soms word mijn CPU herkend als : A6AO :?

[ Voor 35% gewijzigd door SlowikPL op 16-06-2004 00:33 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 19:19:
[...]

Heb een Antec True Blau 480W PSU
In bios staat em nu op 1.725V en geeft in MBM 1.65----1.68V
De +3.3 lijn fluktueerd zo tussen 3.03 en 3.12V
+5 --->4.78V
+12----->11.61V

Als ik hoger dan 1.75V ga dan hangt em.
Heb al verschillende biossen geprobeerd ook,draai nu de 1/31.
Ik weet niet precies wat de oplossing is voor jouw probleem maar wat ik wel weet is dat de 1/31 BIOS bij mij het onstabielste is, ik draai nu de 1/21 BIOS en deze is vele malen stabieler, bij mij dan.

Bij de 1/31 had ik veel last van systeem freezes, wel beeld maar geen mouse en keyboard input meer.
Dit gebeurde alleen maar als ik een hoge FSB draaide , eigenlijk alles boven de 200 Mhz.

Met de 1/21 draai ik nu 230 Mhz FSB en werkt alles super stabiel, geen freezes en vastlopers meer.
Mijn FSB kan hoger maar ik spaar mijn systeem nu, ik ben voor de komende tijd wel uitgekocht op PC gebied.
Vooral geen zin om nieuwe hardware te moeten kopen omdat de oude opgestookt is.

Maar de 1/21 is wel trager als de 1/31 in memory performance.

Verder weet ik dat alles boven de 1.85 volt op je CPU erg last heeft van spannings fluctuaties. Dit kan varieren van 0.03 volt tot wel 0.09 volt.

edit: check trouwens ff mijn mem peformance http://www.blue-shark-web...d/2tales/lanpartymem1.jpg

edit:
ff wat extra info

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 22:23:
[...]

Ik weet niet precies wat de oplossing is voor jouw probleem maar wat ik wel weet is dat de 1/31 BIOS bij mij het onstabielste is, ik draai nu de 1/21 BIOS en deze is vele malen stabieler, bij mij dan.

Bij de 1/31 had ik veel last van systeem freezes, wel beeld maar geen mouse en keyboard input meer.
Dit gebeurde alleen maar als ik een hoge FSB draaide , eigenlijk alles boven de 200 Mhz.

Met de 1/21 draai ik nu 230 Mhz FSB en werkt alles super stabiel, geen freezes en vastlopers meer.
Mijn FSB kan hoger maar ik spaar mijn systeem nu, ik ben voor de komende tijd wel uitgekocht op PC gebied.
Vooral geen zin om nieuwe hardware te moeten kopen omdat de oude opgestookt is.

Maar de 1/21 is wel trager als de 1/31 in memory performance.

Verder weet ik dat alles boven de 1.85 volt op je CPU erg last heeft van spannings fluctuaties. Dit kan varieren van 0.03 volt tot wel 0.09 volt.

edit: check trouwens ff mijn mem peformance http://www.blue-shark-web...d/2tales/lanpartymem1.jpg

edit:
ff wat extra info
Ja bij mij was dit net andersom. De 1/21 liepvoor geen meter.
Strange,strange,strange..........
Er zit niets anders op dan nog wat verder te zoeken denk ik,alloewel ik wel eens wil proberen met een andere cpu en/of ander geheugen,lauter om te zien waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

k heb zo'n idee dat je 3,3v lijn iig inzakt.
Ik heb een TP 480, zelfde als jou maar dan zonder ledfans, en bij mij zakte de 3,3v lijn gigantisch in maar niet zo erg dat k niet meer kan booten.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
sapphire schreef op 15 juni 2004 @ 23:17:
k heb zo'n idee dat je 3,3v lijn iig inzakt.
Ik heb een TP 480, zelfde als jou maar dan zonder ledfans, en bij mij zakte de 3,3v lijn gigantisch in maar niet zo erg dat k niet meer kan booten.
Daarom zei ik ook dat hij de lijnen even moest controleren met alle voltage voluit (althands, zo dat hij nog in het bios kan komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

k geef em alleen maar een hint welke lijn het misschien is, uit mijn ervaring met Antec voedingen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

hoe voer je dat uit zo'n vmod op de sensedraad van je voeding? heeft iemand daar een beschrijving van?

@SlowikPL:
Je zei dat je je sb waterkoelt? Hoe heb je dat wc blok gemonteerd dan en welk blok gebruik je (en welke aansluitingen heeft dat blok dan)?

Je hebt kennelijk last van peripheral dropouts zoals bekend is met een aantal van die bios'en. Zelf gebruik ik de evilous 4/29 bios met romsips uit 1/31 (dacht ik). Deze werkt perfect en heeft ook herkenning voor me mobile en nog veel belangrijker, geen peripheral dropouts.

[ Voor 73% gewijzigd door TheWizzard op 16-06-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 22:38:
[...]Ja bij mij was dit net andersom. De 1/21 liepvoor geen meter.
Strange,strange,strange..........
Er zit niets anders op dan nog wat verder te zoeken denk ik,alloewel ik wel eens wil proberen met een andere cpu en/of ander geheugen,lauter om te zien waar het aan ligt.
De gouden tip: APIC
Zet APIC af en je probelemen zijn opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
TheWizzard schreef op 16 juni 2004 @ 13:46:
hoe voer je dat uit zo'n vmod op de sensedraad van je voeding? heeft iemand daar een beschrijving van?

@SlowikPL:
Je zei dat je je sb waterkoelt? Hoe heb je dat wc blok gemonteerd dan en welk blok gebruik je (en welke aansluitingen heeft dat blok dan)?

Je hebt kennelijk last van peripheral dropouts zoals bekend is met een aantal van die bios'en. Zelf gebruik ik de evilous 4/29 bios met romsips uit 1/31 (dacht ik). Deze werkt perfect en heeft ook herkenning voor me mobile en nog veel belangrijker, geen peripheral dropouts.
Ik heb een beugel zelf gemaakt om de SB WC blok op te zetten. Kijk boven op de pic. Ik weet het niet meer wat is mis me de mobo , maar mijn PC slaat nu vast zonder enige reden :? De bios 4/29 is mijn tot nu toe op andere boards nog nooit geluk op te zetten maar ik probeer het. Ik kan nu zelfs geen backup maken want dan slaat ie vast :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 14:01:
[...]

t is geen NF7-S :P
Ook met APCI hoort ie t gewoon prima te doen hoor ik heb m ook getest zonder APCI maar kom niet hoger dan met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

al iemand een idee voor mijn probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Maku schreef op 16 juni 2004 @ 14:21:
al iemand een idee voor mijn probleem ?
Heb je inmiddels al beter koeling op je SB zitten? Of heeft dat een geen invloed gehad?

Ik heb gisteren btw even hekeken en mijn Vcore schommelt tussen de 1.62 en 1.65V als in me CPU stress op 200*11 @ 1.65V, met zeer zeldzame uitschieters naar 1.60V en 1.67V.

Edit:
Voor de duidelijkheid: mijn systeem is retestabiel op deze speeds. Ik heb alle mogelijke mosfets gekoeld, een Microcool SB sink op de SB en WC op me NB.

[ Voor 19% gewijzigd door Syzzer op 16-06-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 16 juni 2004 @ 14:09:
[...]

t is geen NF7-S :P
Ook met APCI hoort ie t gewoon prima te doen hoor ik heb m ook getest zonder APCI maar kom niet hoger dan met.
Ik bedoel ook een infinity (ja ik heb er nu ook eentje).

Enne ... het is APIC en ACPI, APCI bestaat volgens mij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Het bestaat allebei, het zijn verschillende 'gradaties' van je power management. Welke nou het meest geavanceerd is en welke net iets minder weet ik ook niet precies. Ik heb er op xtreme oot een topic over gelezen, maar aangezien ik zelf geen problemen ervaar heb ik niet de details onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 14:29:
[...]

Ik bedoel ook een infinity (ja ik heb er nu ook eentje).

Enne ... het is APIC en ACPI, APCI bestaat volgens mij niet ;)
Ik typ het idd altijd verkeerd :)
APIC en ACPI zijn btw hele andere dingen ;) ACPI is powermanagment en APIC heeft iets te maken met je interrupt controller.

EDIT:
Waar wij het over hebben is dus Advanced Programmable Interrupt Controller (uit me hoofd dus weet niet zeker of t klopt :+ )

[ Voor 16% gewijzigd door Tjaps op 16-06-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@SlowikPL:
Ik kan ze de foto van je sb wc blok montage niet vinden..kun je die ff posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diene ACPI werkt niet hier hoor. Dan post em juist maar reboot onmiddelijk daarna.

Hoe werkt eigenlijk die sensedraad mod? En gaat dat dan het prob oplossen want ik krijg dat hier maar niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Syzzer schreef op 16 juni 2004 @ 14:26:
[...]

Heb je inmiddels al beter koeling op je SB zitten? Of heeft dat een geen invloed gehad?

Ik heb gisteren btw even hekeken en mijn Vcore schommelt tussen de 1.62 en 1.65V als in me CPU stress op 200*11 @ 1.65V, met zeer zeldzame uitschieters naar 1.60V en 1.67V.

Edit:
Voor de duidelijkheid: mijn systeem is retestabiel op deze speeds. Ik heb alle mogelijke mosfets gekoeld, een Microcool SB sink op de SB en WC op me NB.
Ik heb gisteravond me northbridgekoeler op me southbridge gedaan met adhesive en arctic 5 verhouding 1-1-2 bleef niet zitten 8)7
Dus heb me cube op ze kant gezet hijg hijg :+ nog een keer 1-1-1 gemengd en nog een keer me koeler er op geplakt

Toen had ik echter had ik zo veel gemaakt dat heel veel koelpasta over had ( sonde om niet te gebruiken natuurlijk >:) )

Ik een tweakmoster ramsink op dat ic'tje bij me agp slot heb gegooid ( past perfect !! :o ) en 3 microcool blokjes op me mosfets van me cpu en een gemodde revoltec voor op me mosfets van me ram ..

Nu is alleen nog 1 mosfet van me geheugen niet gekoeld ( koelblokje was niet lang genoeg dus daarvoor moet ik nog even 1 revoltec mollen >:) )

Nachtje laten drogen :Z was al laat ..

Vanochtend pc overeind gezet hijg hijg hijg ( kast 40 kilo ;) ) en volgens mij zat het zooitje wel aardig vast ( ga er niet aan rukken )

Vandaag nog eens proberen of hij het beter gaat doen .. verder vind ik het wel lomp dat me 3.3 V op 3.23 blijft steken tijdens gebruik volgens speedfan .. toch maar eens in me bios kijken of dat nou echt zo is want dat had ik toch niet verwacht van een truecontrol |:( :( anders wordt het modden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik heb nu even de 4/29 gedaan , maar helaas meteen corrupt :( nu zit er 1/21 op en ik haal FSB 210 :( nu ben ik zeer pissig en ga voor de AMD 64 !! Jammer van mijn geld ingestoken in de nieuwe mobo :(
Ik ga even onderzoek doen wat ik moer halen voor de AMD 64 en welke soort :? Kan een AMD 64 mobile op de EPoX EP-8KDA3+, nForce3 250Gb :? Gaat ie beter klokken :?

The WIzzard :

Ik heb geen foto`s daar van. Ik heb zo`n beugel gemaakt die ik heb vastgeschroefd met bouten op de gaten tussen ( zie boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

dat vroeg ik me dus ook al af. Heeft niemand hier een beschrijving van over hoe het uitgevoerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had zelf een asus a7n8x deluxe rev2.0 maar die liep niet echt lekker dus heb ik de lanparty nfII ultra b bestelt heb ik hier fout aan gedaan nu ik veel negatieve reacties lees begin ik toch wel te twijfelen :S is het nog altijd wel een goede koop?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

nee joh....dat dfi lpb mobo is echt een superding hoor. Je moet alleen ff de juiste bios erbij zoeken en als je je systeem eenmaal tot de max uitgebalanceerd hebt zul je zien dat je mobo een superplank is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Okej thx ;) ik laat wel weten wanneer hij binnen is en wat men vooruitgang is tegen over men asus

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Plankie doet het weer :) ps als programma's crashen maar prime gaat vrolijk verder met de torture test .. licht het dan aan het programma of is me pc niet stabiel :S .. firefox en thunderbird zijn namelijk net al een keer gecrashed ..

[ Voor 3% gewijzigd door Maku op 16-06-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft ook een LANparty, alleen na 2 keer een verandering in de bios door te voeren is de bios iedere keer corrupt. En als je een biosverandering wil doorvoeren, dan moet je na een reboet meteen de reset knop even indrukken, anders zal hij nooit posten. Herkent een van jullie dit probleem? Ik vind het een verschrikkelijk vervelend mobo. Hij is prima stabiel als hij draait, maar hij heeft het grootste deel van de tijd een corrupte bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 09:59:
Een vriend van mij heeft ook een LANparty, alleen na 2 keer een verandering in de bios door te voeren is de bios iedere keer corrupt. En als je een biosverandering wil doorvoeren, dan moet je na een reboet meteen de reset knop even indrukken, anders zal hij nooit posten. Herkent een van jullie dit probleem? Ik vind het een verschrikkelijk vervelend mobo. Hij is prima stabiel als hij draait, maar hij heeft het grootste deel van de tijd een corrupte bios.
Eninge probleem dat mij bekend voorkomt en ook echt een dfi kwaal is is het resetten na veranderen van de settings.
Maarja een keer op de resetknop duwen dat is even erg :+ (ik erger me er iig niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb een probleem sinds ik mijn infinity heb 2 weekjes erna krijg ik vaak geheugendump, ik heb het virtueel geheugen al vergroot maar mag niks helpen.
Wat kan dit zijn??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik heb mij probleem uigelegd bei DFI en kreeg dit respons:

Dear Customer,

Thanks for sending us e-mail! Please reconfirm whether you had connect ATX +12V for CPU. If you had not connected it, there should be instability. When you change the FSB, please be sure to fix the PCI frequency at 33MHz.You can change the setting in BIOS. If you change FSB without fixing the PCI frequency, the audio will be out of function because of incorrect frequency.

Please reconfirm the connection of ATX +12V and let system detect the frequency automatically. If it is still unstable at FSB200, please check with retailer or distributor for RMA service. After checking this issue and make sure that the system is stable, you can start playing overclocking or underclocking with the PCI and AGP being fixed at 33MHz and 66MHz respectively.

Kan me nu iemand vertellen waar of hoe ik de PCI frequency kan instellen op de DFI :?

De AGP frequency kan ik wel instelen ( nu heb ik op 66Mhz ) maar de PCI :?

[ Voor 5% gewijzigd door SlowikPL op 17-06-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:44:
kheb een probleem sinds ik mijn infinity heb 2 weekjes erna krijg ik vaak geheugendump, ik heb het virtueel geheugen al vergroot maar mag niks helpen.
Wat kan dit zijn??? 8)7
Geheugendump hoeft helemaal niets te maken te hebben met je geheugen (wat nogal wat mensen denken geloof ik) het betekend dat windows een filetje maakt met de error waardoor windows vastliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik zal dan maar zaterdag proberen overnieuw installeren, iedereen zei van je hebt brak geheugen.
En wou het toch zeker weten, daarom vroeg ik het hier.

hij doet het nogal vaak ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

SlowikPL schreef op 17 juni 2004 @ 13:47:
Ik heb mij probleem uigelegd bei DFI en kreeg dit respons:

[...]

Kan me nu iemand vertellen waar of hoe ik de PCI frequency kan instellen op de DFI :?

De AGP frequency kan ik wel instelen ( nu heb ik op 66Mhz ) maar de PCI :?
PCI is gewoon de helft van je AGP. DUs als je AGP op 66 staat, staat je PCI ook op 33. Is op alle nForce2 mobo's zo.

En voor diegene die erom vroeg de 3.3V mod:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/mod_alim.jpg
Potmeter op hoogste waarde zetten en verlagen voor meer voltage. Test je voeding(mod) eerst zonder hem aan te sluiten op je systeem, kan een hoop ergernis voorkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Syzzer op 17-06-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 14:01:
[...]

Als ik dit afzet dan reboot em constant. 8)7 :(

Weet je wat ik ga doen als dit nog zo blijft aanslepen,boeleke gewoon terug verkopen en naar de AMD64 overschakelen.

EDIT: Als ik APIC afzet dan post em maar kom niet in Windows en ACPI disabeld dan reboot em.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 16:08:
[...]

Als ik dit afzet dan reboot em constant. 8)7 :(

Weet je wat ik ga doen als dit nog zo blijft aanslepen,boeleke gewoon terug verkopen en naar de AMD64 overschakelen.

EDIT: Als ik APIC afzet dan post em maar kom niet in Windows en ACPI disabeld dan reboot em.
Owh en dat vind je raar :+
Je moet ook in je windows APIC disabelen anders boot hij idd niet.

EDIT:
hoe je dat moet doen kan je op genoeg plaatsen vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjaps op 17-06-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
The Doctor schreef op 17 juni 2004 @ 17:17:
[...]

EDIT:
Dat stond toch eerst in het an7-nf7-s madness topic?
Is dat eruit gehaald?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 17 juni 2004 @ 17:17:
[...]

EDIT:
Wil je ACPI niet ingeschakeld hebben omdat het toch niet lekker werkt, druk dan tijdens de installatie van XP/2000 op F5 op het moment dat er gevraagd wordt op F6 te drukken om non-MS disk/RAID controllers te laden. Kies 'standaard PC' en Windows wordt geïnstalleerd zonder ACPI.

Als ik dit doe dan kan ik enkel "overig" selecteren en dan zegt em dat hij geen relevante drivers vind om verder te gaan. en ja mijn SATA floppy disk heeft de laatste drivers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zeer binnenkort ook een LP :) maja duurt nog wel ff met de IA :( jmmr....
Ik wil hem!!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 17:44:
[...]

Wil je ACPI niet ingeschakeld hebben omdat het toch niet lekker werkt, druk dan tijdens de installatie van XP/2000 op F5 op het moment dat er gevraagd wordt op F6 te drukken om non-MS disk/RAID controllers te laden. Kies 'standaard PC' en Windows wordt geïnstalleerd zonder ACPI.

Als ik dit doe dan kan ik enkel "overig" selecteren en dan zegt em dat hij geen relevante drivers vind om verder te gaan. en ja mijn SATA floppy disk heeft de laatste drivers staan.
Je kan ook gewoon een bestaande win install ff uniproc pc uninstallen bij hardware en std pc installeren veel makkelijker en je hebt het ook zo weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

nou ik heb ook weer iets irritants, maar ik weet wel waardoor het komt, ik zou het enkel bevestigd willen zien hiero om na te gaan of het klopt met wat ik in gedachten heb.

Maar goed. Ik heb dus het standaard sb alukoelertje van m'n lp rev. b afgehaald en deze vervangen door een microcool northpole met actieve fan. Bevestigd heb ik het met een mengsel van as adhesive en as5. Het zit wel goed vast (ik denk overigens nog wel dat ik het eraf krijg hoor), maar ik denk dat ik iets teveel van die pasta prut gebruikt heb, want m'n cpu temp is nu standaard 47 idle terwijl dit eerst met dezelfde instellingen iets van 38 a 40 graden was. Ik vermoed dus dat het probleem ligt aan het feit dat die koeler niet goed op de sb zit. Kan iets dergelijks dan gebeuren? En oowja, m'n systeem is er ook ontzettend traag door geworden. Volgens mij moet ik maar een flinterdun laagje van die as adhesive met as5 gebruiken ofniet? Das al voldoende. Ik vermoed dat dit komt doordat er teveel van die rommel tussen zit en dat het daardoor niet goed meer koelt en dat daardoor m'n systeem veel warmer wordt en stukken langzamer is ineens.

Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 17 juni 2004 @ 18:06:
[...]

Je kan ook gewoon een bestaande win install ff uniproc pc uninstallen bij hardware en std pc installeren veel makkelijker en je hebt het ook zo weer terug gezet.
Maar dat snap ik niet meer hoor. Wat moet ik nu doen? Onder Win dat ergens gaan verwijderen of hoe werkt dat dan?
Wat meer uitleg aub.

Toch alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

dit moet je doen in het apparaatbeheer van windows (device manager).
klik op het plusje voor computer, rechtsklik op acpi uniprocessor pc en klik op eigenschappen (properties), tabblad driver, update driver en kies voor standard pc, geef op eventuele vragen bevestigend antwoord, en reboot. Hierna gaat windows dacht ik wel je devices opnieuw installeren (volgens mij kun je nu ook problemen met irq's krijgen omdat dan ook de irq sharing functie niet meer werkt, maar dat weet ik dus niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

TheWizzard schreef op 17 juni 2004 @ 18:12:
nou ik heb ook weer iets irritants, maar ik weet wel waardoor het komt, ik zou het enkel bevestigd willen zien hiero om na te gaan of het klopt met wat ik in gedachten heb.

[een heeL verhaal]

Kan dit kloppen?
Je system temp is eigenlijk de temp van het winbond chipje naast je southbridge. Waarom deze opeens nu warmer wordt is lastig te zeggen zonder dat ik in je kast kijk, maar ik vermoed dat de chip minder aiflow krijgt of juist warme airflow van de SB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 17 juni 2004 @ 18:45:
dit moet je doen in het apparaatbeheer van windows (device manager).
klik op het plusje voor computer, rechtsklik op acpi uniprocessor pc en klik op eigenschappen (properties), tabblad driver, update driver en kies voor standard pc, geef op eventuele vragen bevestigend antwoord, en reboot. Hierna gaat windows dacht ik wel je devices opnieuw installeren (volgens mij kun je nu ook problemen met irq's krijgen omdat dan ook de irq sharing functie niet meer werkt, maar dat weet ik dus niet zeker).
Ok klopt allemaal wat je hier zij. Hoe moet ik nu controleren of alles goed staat?

Ik kreeg wel met mijn eerste boot een blauw scherm en blijkbaar ook geen drivers voor,mobo en VGA. Na de 2de boot lijkt alles wel te draaien.

Als ik nu in de toekomst dit alles wil doen tijdens een clean instal van Win XP wat moet ik dan doen om dit te laten slagen? Want daarnet wilde hij niet installeren. Zie enkele reacties verder.

EDIT: Ik heb dus nu in bios APIC mode disabeld en ook ACPI Function disabeld,er staat ook nog iets van ACPI Suspend Type S1 (Pos) en kan dan kiezen voor S3 ( STR) Wat moet ik hier nog doen?. Ben ik nu klaar om verder te gaan met de heavy OC :9~

THX

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21:38
mijn dfi weigert goed te hybernaten, als ik um hybernate start die gewoon weer opnieuw op (geen reset, maar start net zo op als ik um uit hybernate ontwaak). Iemand oplossing voor dat?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@Syzzer:
Ik bedoelde eigenlijk m'n cpu temp (had ik systeemtemp gezegd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@stefke:
ja in feite wel.

*Offtopic*: Je m'excuse, ik had te laat in de gaten dat ik dubbel zat te posten.

[ Voor 62% gewijzigd door TheWizzard op 17-06-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 17 juni 2004 @ 21:06:
@stefke:
ja in feite wel.

*Offtopic*: Je m'excuse, ik had te laat in de gaten dat ik dubbel zat te posten.
Geen erg,ik ben je al dankbaar voor de grote hulp.
Alles lijkt nu goed te gaan verlopig. Ben nu al een 2tal uurtjes prime aan het draaien op 10.5x220.

Mocht je nog te weten komen hoe ik dit alles doe via een clean instal dan mag je dat nog altijd eens laten weten hoor.

THX.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ @ The Wizzard & Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@stefke:
nou dat stond er dacht ik.

Bij een cleaninstall druk je op F5 als je normaal op F6 kan drukken om een scsi of raid driver van een derde fabrikant te installeren, je kan dan kiezen voor een standard pc of een acpi/apic uniprocessor pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 17 juni 2004 @ 21:38:
@stefke:
nou dat stond er dacht ik.

Bij een cleaninstall druk je op F5 als je normaal op F6 kan drukken om een scsi of raid driver van een derde fabrikant te installeren, je kan dan kiezen voor een standard pc of een acpi/apic uniprocessor pc.
Ja weet ik en dat had ik eerst geprobeerd maar na F5 gedrukt te hebben en overig heb geselekteerd te hebben (trouwens het enige dat ik kan selekteren) dan zegt em dat hij niet verder kan installeren omdat hij geen relevante drivers vind. En ik zit wel met SATA schijven hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

TheWizzard schreef op 17 juni 2004 @ 20:45:
@Syzzer:
Ik bedoelde eigenlijk m'n cpu temp (had ik systeemtemp gezegd?).
Sorry, maar aangezien het over je SB ging, ging ik ervan uit dat het je systeemtemp was. Wat heb je veranderd aan je CPU koeling dan? Lijkt me dan dat als je hem opnieuw erop gezet hebt dat hij niet strak genoeg / scheef erop zit. Anders lijtk me erg vreemd dat je CPU temp opeens stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik kan het nog niet geloven maar ik heb mijn probleem ( denk ik ) opgelost!!!!!!!!!

Ik heb jullie thema ACPI gevolgd en heb voor de test een verse Windows geïnstalleerd zonder ACPI ingeschakeld in de Bios en ook tijdens installatie heb ik de F5 ingedrukt en vervolgens Standard PC gekozen.
Nu zonder enige extra volt instellingen kan ik gewoon dit nieuwe windows draaien op 10 x 230 met CPC ON :)

Het geluid doet prima , alleen had ik geen zin om de drivers voor de VGA te instaleren. Dat doe ik pas als ik nog een keer ga instaleren de windows met alles zoal het hoort :)
Eerder was en killer voor het booten voor mijn FSB215Mhz en nu zonder problemen ga ik ineens zonder enige volts te hebben opgeschroefd op 230 Mhz :)

The wizzard:

Ik ga op nieuw mijn WC blokje op de SB doen en ga wat foto`s maken deus ik zaal ze even posten morgen of overmorgen :)

Shit wat ben ik blij als klein kind :)

[ Voor 12% gewijzigd door SlowikPL op 17-06-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

SlowikPL schreef op 17 juni 2004 @ 22:31:
Ik kan het nog niet geloven maar ik heb mijn probleem ( denk ik ) opgelost!!!!!!!!!

Ik heb jullie thema ACPI gevolgd en heb voor de test een verse Windows geïnstalleerd zonder ACPI ingeschakeld in de Bios en ook tijdens installatie heb ik de F5 ingedrukt en vervolgens Standard PC gekozen.
Nu zonder enige extra volt instellingen kan ik gewoon dit nieuwe windows draaien op 10 x 230 met CPC ON :)

Het geluid doet prima , alleen had ik geen zin om de drivers voor de VGA te instaleren. Dat doe ik pas als ik nog een keer ga instaleren de windows met alles zoal het hoort :)
Eerder was en killer voor het booten voor mijn FSB215Mhz en nu zonder problemen ga ik ineens zonder enige volts te hebben opgeschroefd op 230 Mhz :)
Voor pifast is het leuk APIC uit maar draai voor de gein een x 3Dmark met en zonder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
The Doctor schreef op 17 juni 2004 @ 22:34:
[...]

Voor pifast is het leuk APIC uit maar draai voor de gein een x 3Dmark met en zonder :9
Zijn er grotte verschillen :?

Ik kan wel dit optie aanzetten zonder stabiliteit problemen op mijn nieuwe WIndows B)

Hier heb ik nog een guide ( op duits ) : http://www.planet3dnow.de...onfig/3.shtml#config_apic

[ Voor 18% gewijzigd door SlowikPL op 17-06-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SlowikPL

Ja cool hé,
ik weet niet wat je juist hebt disabeld maar ik heb nu ACPI Function Disabeld,ACPI Suspend Type staat op S3 (STR) want op S1 kreeg ik geen boot op 11x220 en nu wel en APIC staat ook disabeld. Prime loopt nu weer een uurtje zonder errors.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kheb de volgende vraag: Ik ben nu de bezitter van een Asus A7N8X-E Deluxe, waar ook een Sata raid chip op zit. Ik heb nu 2x Hitachi 7K250 in raid 0 lopen en vraag me af of ik die probleemloos over kan zetten op een Ultra Inifinity NFII.

Niet dat ik die raid 0 stack opnieuw moet bouwen...en natuurlijk al mn data moet copyen naar mn pa zn pc :)

DFI Ultra Infinity
Silicon Image Sil3114 PCI to Serial ATA controller

Asus A7N8X-E Deluxe
Silicon Image Sil 3112A RAID Controller

I wonder...

* aramdin heeft de DFI Ultra Infinity besteld...

//edit
Welke raid modes ondersteund dit mobootje? Ik lees nl. 2 dingen op hun site.

Features---
SATA RAID 0/1/0+1/JBOD

&

Supports four SATA (Serial ATA) interfaces which are compliant with SATA 1.0 specification (1.5Gbps interface)
Supports RAID 0 and RAID 1

iemand? :?

[ Voor 24% gewijzigd door aramdin op 18-06-2004 00:45 . Reden: More Info + correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

SlowikPL schreef op 17 juni 2004 @ 22:37:
[...]

Zijn er grotte verschillen :?

Ik kan wel dit optie aanzetten zonder stabiliteit problemen op mijn nieuwe WIndows B)

Hier heb ik nog een guide ( op duits ) : http://www.planet3dnow.de...onfig/3.shtml#config_apic
Jup, verschillen in 3dmark waren op me abit echt verschrikkelijk weet wel bijna zeker dat het hier ook zo is. Pifast is wel gewoon net zo snel als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

dus wat is het nut nou van van dat apic ?? want ik volg het niet meer hoor :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
aramdin schreef op 18 juni 2004 @ 00:42:
Kheb de volgende vraag: Ik ben nu de bezitter van een Asus A7N8X-E Deluxe, waar ook een Sata raid chip op zit. Ik heb nu 2x Hitachi 7K250 in raid 0 lopen en vraag me af of ik die probleemloos over kan zetten op een Ultra Inifinity NFII.

Niet dat ik die raid 0 stack opnieuw moet bouwen...en natuurlijk al mn data moet copyen naar mn pa zn pc :)

DFI Ultra Infinity

Asus A7N8X-E Deluxe

I wonder...

//edit

Features---
SATA RAID 0/1/0+1/JBOD

&

Supports four SATA (Serial ATA) interfaces which are compliant with SATA 1.0 specification (1.5Gbps interface)

Yup, Ik heb het ergens all gelezen dat dit geen problemen opleverde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
The Doctor schreef op 18 juni 2004 @ 01:51:
[...]

Jup, verschillen in 3dmark waren op me abit echt verschrikkelijk weet wel bijna zeker dat het hier ook zo is. Pifast is wel gewoon net zo snel als normaal.
Ik heb het net getest , gelukig kan ik bij mij spreken van winst van +/- 350 Punten in 3DMark 03

Op mijn RAdeon 9700Pro ( no OC ! ) en mijn AMD BArton 10 x 200Mhz met CPC ON heb ik :

Met ACPI 4762 Punten en zonder 5133 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
SlowikPL schreef op 18 juni 2004 @ 02:33:
[...]

Ik heb het net getest , gelukig kan ik bij mij spreken van winst van +/- 350 Punten in 3DMark 03

Op mijn RAdeon 9700Pro ( no OC ! ) en mijn AMD BArton 10 x 200Mhz met CPC ON heb ik :

Das mooi!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

sapphire schreef op 18 juni 2004 @ 02:04:
dus wat is het nut nou van van dat apic ?? want ik volg het niet meer hoor :(
Het voordeel op de NF7-S was dat je met apic aan vaak geen hoge fsb en hoge vcore kon draaien.
Wat het nou precies op de dfitjes doet weet ik niet maar ik zal het zo zelf even proberen om te kijken of het echt veel helpt of dat het alleen helpt als je problemen hebt met draaien met apic aan.
SlowikPL schreef op 18 juni 2004 @ 02:33:
[...]

2003 weet ik niet zeker draai altijd 2001 probeer die eens...

[ Voor 38% gewijzigd door Tjaps op 18-06-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 18 juni 2004 @ 00:42:

DFI Ultra Infinity

Asus A7N8X-E Deluxe

I wonder...

//edit

Features---
SATA RAID 0/1/0+1/JBOD

&

levert geen problemen op ik had een asus A7N8X Deluxe en heb nu een dfi ultra b en geen probs, geen format hoeven doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,hoi,hoi,

Bij mij heeft het allesinds geen windeieren gelegd. Alles blijkt nu stabiel te draaien op 11x233 :9 ja ja dat is bijna de 2.6G. Prime is nu net geen 2 u aan het draaien zonder errors en heb een Super pi van 38 sec en een Pifast van 54.97 sec.

Nogal goed dat dit forum er is want ik stond op het punt alles de deur uit te gooien. 8)7

Nu nog eens proberen hoe ik deze instellingen allemaal kan doen met een clean Xp instal en we zijn weer een stapje verder. Ja ik begrijp het niet zo goed met dat F5 gedoe,als ik dat doe dan kan ik enkel 'overig' selecteren in de setup maar ik moet toch mijn SATA drivers hebben voor ik kan installen. |:(

Maar goed ik vind dat wel.

Nogmaals velen dank hé voor de hulp. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei toch dat het een gouden tip was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

The Doctor schreef op 18 juni 2004 @ 14:33:

[...]

2003 weet ik niet zeker draai altijd 2001 probeer die eens...
Logisch, 3dmark 03 leunt voornamelijk op de 3dkaart en 01 is veeeel gevoeliger voor veranderingen in de rest van het systeem :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, stond bijna op het punt om een amd 64 te kopen, want mijn mobile wou voor geen meter clocken

thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoe gaat dit dan met een clean install?????? ik moet ook f6 drukke om m`n sata shit aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

weet iemand hoe ik aan een bios chip geraak voor mijn dfi infinity (buiten Tweakstore dan)

ik zou het graag zo snel mogelijk hebben want dit is nu al 2 weken lang dat hij nietmeer werkt
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.