[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.860 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 24 mei 2004 @ 10:23:
Ik snap dat niet dan zeggen sommige mensen "ja maar ik draai gewoon maar fsb van 200" wat is daar gewoon aan dan?
Op een Asus draaide ik 210 super stabiel en als ik Prime draai op de Infinity gaat dat ook goed (10x240) maar af en toe tijdens internetten(dat denk ik dan want voorlopig doe ik niet veel anders met deze machine) begint die trager te worden,ik heb geen spyware,adware of virus kunnen vinden dus dat is het niet en gisteren avond deed die het weer aardig goed.
Processor en geheugen kunnen de hoge fsb makkelijk hebben dus daar ligt het niet aan.
Toch maar een beta bios proberen dan aangezien ik ook niet hoger kom dan 240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios van 1-21 via Winflash geflashed en gelukt en kan nu inderdaad hoger komen met m'n fsb,draai nu 10x250 maar heb daar wel 2V voor nodig op een XP2400/35W.
Nog steeds probleem met trager worden en vastlopen,grr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:59

charrel

Cortisol4life..

Verschillen LANPARTY NFII ULTRA B en LANPARTY NFII ULTRA rev. A
A ->Audio Connectivity 3 port backplane speaker
B ->S/PDIF I/O on I/O shield 5 port backplane speaker, S/PDIF I/O on backplane
A ->IDE RAID Highpoint HPT372N RAID controller w/ 2 ports
A ->SATA Marvell 88i8030, 1 port bridge from primary ATA
B ->SATA RAID 4 device RAID0, RAID1 Silicon Image Sil3114, 4 port
A ->NVIDIA 10/100, RTL8101 10/100
B ->NVIDIA 10/100, RTL8110S 10/100/1000
B ->Mounting holes rondom de socket

Ik snap het ff niet meer, om me boardje staat naast mijn ide poort dat ik rev A heb.
Maar op A zitten maar 3 audiostekkers achterop. Ik heb er 5 (net zoals B ).
Tevens heb ik ook 4 sata aansluitingen op het boardje terwijl er volgens bovenstaande 1 port bridge from primary ata opzit. Ook zitten er gewoon gaten rondom de socket. Heb ik nu dus een rev A of B?
Dit ivm met flashen van een ander bios erin.
Deze draait er nu op : N24LD429.BIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Rev B
op me infinity staat ook Rev A ofzo.... beetje wazig
maar qua vergelijking heb je Rev B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
als er 4 s-ata aansluitingen opzitten heb je de goeie (de B versie waarop A staat)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 00:08

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Ik denk eerder dat het niet vaag is maar dat het revisie A is van de Ultra B.
Ok, makkelijk is anders!
Ik ben iig heerlijk in me sas met me nieuwe Lanparty Ultra B :)

Eindelijk 250FSB, 2.63GHz, 6-3-3-2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga me wrs morgen een infinity bordje kopen.

Heb er al veel over gelezen maar kan iemand me snel ff de voor en na delen opsommen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Voordeel: ze KUNNEN lekker hard gaan. (bij lekkere HW combo)
Nadeel: ze KUNNEN ook hard dood gaan.
, Maargoed, dat hebbie met alle bordjes die hard kunnen.
Voordeel: Lekker veel Voltage op je RAM kunnen zetten.
Nadeel: "maar" 2 Volt op je CPU kunnen zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door _Droopy op 25-05-2004 00:37 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik happy want vandaag lp rev B terug uit rma

ok alles gaat goet instaleerd de brol, dan doe ik win flash en zet deze bios er op N24LD429, volgens programma is alles ok

ik reboot op eerste zicht gaat alles goed

ga naar bios kijk of alles goed staat, save and exit en dan blijkt alles goed te gaan tot hij van drives gaat boten, daar blijft hij hangen (dit is zo nadat hij sata schijf heeft detected en ide) dan blijft er onderaan streepke flikkeren en branden aleen leds 2 3 4, nu staat er nie in wa da is als 1 uit is en 2 3 4 aan.

ok ik dacht dn flash ik opnieuw met awdflash, maar welke bios ik ook pak hij zegt da die bios file corrupt is :S

heeft iemand een idee wa te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:44:
Hoi, 8)7

ik denk dat het niet lang meer gaat duren of ik smijt diene f****ng DFI en al de rest hier gewoon uit het raam hé.
Clean xp gedaan,hij detecteerd gewoon mijn IDE Maxtor HD niet,blokeerd voordurend geeft van helse error beeps terwijl alles op defauld draaid. :X En dan nog als ik ook nog maar probeer om een beetje te oc dan start em gewoon niet meer op. Ik ben het stront beu aan het worden. (sorry) Da kost dan 2x keer zo veel als een doorgaans mobo en dat werkt langs geen kanten. })

:'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik weet me gewoon geen raad.
ooit zelfde probleem gehad met m'n NF7-s Rev.2.0 kheb vanalles geprobeerd maar begon steeds te piepen bij beetje océn.
later achtergekomen dat het m'n kooling was.. na dat ik een vulcano 9 erop heb geplakt.. ging alles goed en kon ik m'n 2100 + > 2800+ krijgen.

dus probeer maar eens een goeie cooler.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik bios 1-21 geflashed had duurt het booten wel een stuk langer omdat ik nu zie "detecting ide driver",hoe kan ik dit in het bios uitschakelen want met de officiele bios had ik daar geen last van en alleen ide1 staat aan de rest op off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

officieele bios doet dat toch echt ook hoor, tenminste bij mij wel. En ieder mobo wat ik ooit gezien heb detecte z'n ide drives ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt alleen veel langer(ca 10sec) dan bij de officieele bios dat viel me gelijk op ondanks dat al me settings in het bios hetzelfde waren gebleven na het flashen,dacht dat deze meestal dan op default zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Kreeg gister mijn bordje en ben dus even bezig met clocken.
Hij doet best vaga atm... normaal kon ik in windows komen (met me oude k7s8x asrock) met een voltage van 1.73 @2300 mhz(200 fsb). Nu probere ik in windows te komen met een voltage van 1.95 @2380 mhz krijg ik zo'n blauw kut scherm.
mijn fsb is 205 (verder wilt ie niet..) en me multiplier is locked op 11,5.

mijn temp@ net iets onder de 40 graden. (valt wel mee dus).
cpu:2600+ bart (1.9 standaard)
dfi infity. heb de chipset @ 2.9 volt lopen.
512 mb ddr pc3200 (transcend) heb ik ook al naar 3.3 volt geschoeft, maar dat helpt ook niet. (met een andere ratio start ie helemaal niet op :/)
geheugetimings heb ik normaal. (wel eme lopen spelen maar dat maakt niks uit).

btw
Ik heb straks nieuwste bios beta versie erop gezet van deze site:
http://www.dfi-street.com/bios.html.

ik kom wel gewoon met 2340 mhz in windows met een voltage van 1.7
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gino1/cpu.JPG
screenie waar iemand mayb nog wat aan heeft.
help pls 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door DeSire op 25-05-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

DeSire schreef op 25 mei 2004 @ 15:42:
Hij doet best vaga atm... normaal kon ik in windows komen (met me oude k7s8x asrock) met een voltage van 1.73 @2300 mhz. Nu probere ik in windows te komen met een voltage van 1.9 @2380 mhz krijg ik zo'n blauw kut scherm.
Moet ik nog verder me cpu voltage veranderen? of wara kan dit aan liggen?

dfi infity.
512 mb ddr pc3200 (transcend) heb ik ook al naar 2.9 volt geschoeft, maar dat helpt ook niet. (met een andere ratio start ie helenaal niet op :/)

btw

help pls 8)7
Iets meer nuttige info graag. MP, fsb ? Voltages vdd enzo? Hoe staan je geheugentimings etc. etc.

Je kunt je geheugen op 3,3v zetten, je vdd op 1,9.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

DeSire schreef op 25 mei 2004 @ 15:42:
Hij doet best vaga atm... normaal kon ik in windows komen (met me oude k7s8x asrock) met een voltage van 1.73 @2300 mhz(200 fsb). Nu probere ik in windows te komen met een voltage van 1.95 @2380 mhz krijg ik zo'n blauw kut scherm.
mijn fsb is 205 (verder wilt ie niet..) en me multiplier is locked op 11,5.

dfi infity. heb de chipset @ 2.9 volt lopen.
512 mb ddr pc3200 (transcend) heb ik ook al naar 3.3 volt geschoeft, maar dat helpt ook niet. (met een andere ratio start ie helemaal niet op :/)
geheugetimings heb ik normaal. (wel eme lopen spelen maar dat maakt niks uit).

btw

[afbeelding]
screenie waar iemand mayb nog wat aan heeft.
help pls 8)7
Doet he geheugen hogere FSB's op lagere MP's?
Mijn ouwe samsung PC3200 deed echt niet meer dan 205MHz, hoe hoog ik het voltage ook maar zette!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
ChkDsk schreef op 25 mei 2004 @ 17:35:
[...]

Doet he geheugen hogere FSB's op lagere MP's?
Mijn ouwe samsung PC3200 deed echt niet meer dan 205MHz, hoe hoog ik het voltage ook maar zette!
dan start ie geeneens op :/ heel vaag, maar ik zal nog wat door testen.

edit:
Ik ben er uiteindlijk dat het toch aan het geheugen ligt. Want bij vet snelle timings klapt ie er al uit bij 2250 mhz :/ Nouja dna maar andere reepjes halen :D

[ Voor 26% gewijzigd door DeSire op 25-05-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
OK, MIjn mobo is ook wandaag naar de hemel :)
Hoe zit het mer de RMA afwikkeling in Tweakstore ?
Gaat dit snel ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

SlowikPL schreef op 25 mei 2004 @ 22:21:
OK, MIjn mobo is ook wandaag naar de hemel :)
Hoe zit het mer de RMA afwikkeling in Tweakstore ?
Gaat dit snel ?
Jup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Echt dit topic is echt LOL, steeds dezelfde vaste groep posters van een man of 10 (inc. mij):P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Nou na een beetje testen met hele lage timings (om te kijken of het echt aan mijn geheugen ligt) kwam ik op 2455 mhz. (kwam zelfs tot 2505 mhz in windows, maar erg instabiel :P). Dus ik ga binne kort maar een nieuw geheugen kopen dat een dergelijke snelheid op goede timings volhoud. })
Als iemand nog tips voor goed geheugen heeft, zeg het dan pls even :) thx

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gino1/2455mhz.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

DeSire schreef op 25 mei 2004 @ 23:10:
Nou na een beetje testen met hele lage timings (om te kijken of het echt aan mijn geheugen ligt) kwam ik op 2455 mhz. (kwam zelfs tot 2505 mhz in windows, maar erg instabiel :P). Dus ik ga binne kort maar een nieuw geheugen kopen dat een dergelijke snelheid op goede timings volhoud. })
Als iemand nog tips voor goed geheugen heeft, zeg het dan pls even :) thx

[afbeelding]
Mijn GeIL geheugen (Golden Dragon) PC 3500 doet 255MHz, 6-3-3-2 @ 3.1V >:)
In Dual Channel uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door ChkDsk op 25-05-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
ik heb mijn infinity sinds vandaag aan het werk. M'n mobile werkt nu op tijdelijk ff op 800mhz ( 8)7 ) tot windows erop staat.

Wat op me opvalt is dat de mosfet voor vdd standaard echt onzettend warm wordt, 5sec me vinger erop betekent pijn en de heatsink van de northbrigde is ook goed warm. Maar dat zal zeker wel bij iedereen zo zijn?? (standaard dan hè)

(de 6 mosfets die voor stroom voor cpu zorgen worden nauwelijks warm, maar die hebben ook niet veel te doen)

[ Voor 17% gewijzigd door PASware op 26-05-2004 18:29 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

die vdd mosfet word idd erg warm, en voor de NB en de SB is het ook heel normaal dat ze flink wat warmte afgeven.
Daarom gebruik ik me pc sinds kort ook als verwarming, erg nuttig met dit weer :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

sapphire schreef op 26 mei 2004 @ 22:33:
die vdd mosfet word idd erg warm, en voor de NB en de SB is het ook heel normaal dat ze flink wat warmte afgeven.
Daarom gebruik ik me pc sinds kort ook als verwarming, erg nuttig met dit weer :P
Waarom denk je dat ik me radiator bovenop me case heb, 2x 120mm kachel ;)
Ik heb zomaar voor de grap op 11 mosfets maar n sinkje geplakt... Allicht dat iets scheelt :) Verder nog steeds dik tevree... En een pifast van 52 sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm bleek dat m'n klachten over het Infinity bord waarschijnlijk aan m'n voeding lag,ik heb nu een Zalman 400W en voorlopig nog geen vastlopers gehad.
Waarschijnlijk was de12V lijn van m'n Enermax 350W niet stabiel genoeg want ik had er ook last van bij onderklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 17:42:
Hmm bleek dat m'n klachten over het Infinity bord waarschijnlijk aan m'n voeding lag,ik heb nu een Zalman 400W en voorlopig nog geen vastlopers gehad.
Waarschijnlijk was de12V lijn van m'n Enermax 350W niet stabiel genoeg want ik had er ook last van bij onderklokken.
Ik had eerst ook hele slechte lijnen (12v met name).
Bij mij kwam het door de orginele bios, toen ik geflashed had waren de problemen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
ik ben nog niet eens wezen overclocken of mijn gloednieuwe hdd (hitachi) is overleden, dus mijn resultaten komen wel een keer...ooit.....

edit:
mijn hdd leeft weer, installeren ken weer verdergaan

edit2:

Hoe flahsen jullie je bios:
1. in windows?
2. via dos?

[ Voor 34% gewijzigd door PASware op 27-05-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb de DFI infinity, maar heb een probleem
ik installeerd windows op IDE schijf (geen probleem dus met drivers voor S-ata) en dan al is die met eerste stuk klaar (bestanden kopieren enzo) gaat die opnieuw opstarten, maar dan komt het hij wil niet booten van de HD :r 8)7 heb al andere HD geprobeerd maar werkt niet krijg ik precies hetzelfde en weet zeker dat ze goed zijn, heb er al meer van gehoort maar nog geen oplossing.

please, kan iemand me helpen? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 21:12:
kheb de DFI infinity, maar heb een probleem
ik installeerd windows op IDE schijf (geen probleem dus met drivers voor S-ata) en dan al is die met eerste stuk klaar (bestanden kopieren enzo) gaat die opnieuw opstarten, maar dan komt het hij wil niet booten van de HD :r 8)7 heb al andere HD geprobeerd maar werkt niet krijg ik precies hetzelfde en weet zeker dat ze goed zijn, heb er al meer van gehoort maar nog geen oplossing.

please, kan iemand me helpen? _/-\o_ _/-\o_
leuk dat had ik dus ook, maar dan vanaf S-ATA

wat ik heb gedaan:
hdd op andere molex kabel, pc 15min uit, kabel er ook uit, hdd koeler uit, pc aan, en naja toen deed die het ineens weer.

Misschien ander bios proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer het nu met Sata schijf, hij is nu aan het formatteren, als dat niet lukt zal ik jouw metode ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
PASware schreef op 27 mei 2004 @ 18:37:
ik ben nog niet eens wezen overclocken of mijn gloednieuwe hdd (hitachi) is overleden, dus mijn resultaten komen wel een keer...ooit.....

edit:
mijn hdd leeft weer, installeren ken weer verdergaan

edit2:

Hoe flahsen jullie je bios:
1. in windows?
2. via dos?
ik heb al 3 keer geflashed in windows (met dit bordje) en nog geen problemen gehad. Het is heel simpel :D (ja in dos ook hoor :P)
ik heb een oud asus bordje ook heel vaak geflashed zonder problemen. Zolang je niet flashed met ene overgeclockt systeem is het wel veilig.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:10:
ik probeer het nu met Sata schijf, hij is nu aan het formatteren, als dat niet lukt zal ik jouw metode ff proberen :)
In de bios de schijf op LBA zetten ipv CHS / Auto. Et voila, hij werkt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
eindelijk werkt mijn config lekker :)

Zit nu op de 2100mhz @ 1,52V (210x10) gekoeld door een spire falconrock II en stressed nog geen 50graden (naja diode geeft maximaal 55 graden aan). Jammer dan :(

EDIT #2:
mijn hdd problemen waren nog nie voorbij: hij is doorgefikt, 1 ICtje is nu niet meer in zijn staat zoals die eerder was :( (stinken :/ )

[ Voor 48% gewijzigd door PASware op 28-05-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:36:
Duurt alleen veel langer(ca 10sec) dan bij de officieele bios dat viel me gelijk op ondanks dat al me settings in het bios hetzelfde waren gebleven na het flashen,dacht dat deze meestal dan op default zouden staan.
Dit probleem ook opgelost,door het flashen was "delay for hdd" op 11 gezet en heb hem nu op 1 staan en boot weer lekker snel,misschien kan die ook op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch weer vastlopers nadat ik me kast heb dicht gedaan,ligt dan waarschijnlijk aan de hoge temp van m'n moederbord want die is zo'n 40 graden.
Ik heb momenteel de fsb op 200 en de SB is aardig warm,NB is gewoon warm en er staat 1,6V op chipset. Ik had hiervoor een Asus A7N8X en die werd nog geen eens 30 graden en de SB was niet eens gekoeld,terwijl de SB op de Infinity nog een lullig blokje erop heeft zitten.
Iemand een idee of de vastlopers aan de hoge temp van het moederbord kan liggen en ik het bord dan maar moet terug sturen voor rma?
Airflow in de kast is goed 120mm intake(front) en 120mm outtake(back) allebei op 5V en de processor is zo'n 30 graden(momenteel op 8x200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 23:12:
Toch weer vastlopers nadat ik me kast heb dicht gedaan,ligt dan waarschijnlijk aan de hoge temp van m'n moederbord want die is zo'n 40 graden.
Ik heb momenteel de fsb op 200 en de SB is aardig warm,NB is gewoon warm en er staat 1,6V op chipset. Ik had hiervoor een Asus A7N8X en die werd nog geen eens 30 graden en de SB was niet eens gekoeld,terwijl de SB op de Infinity nog een lullig blokje erop heeft zitten.
Iemand een idee of de vastlopers aan de hoge temp van het moederbord kan liggen en ik het bord dan maar moet terug sturen voor rma?
Airflow in de kast is goed 120mm intake(front) en 120mm outtake(back) allebei op 5V en de processor is zo'n 30 graden(momenteel op 8x200).
K had ook last hoge mobo temps( 40graden idle 8)7 ) voor dat k me tafelventilator had gevonden }) morgen ff proberen te zoeken waar t aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een fan op de SB gehad voor een minuutje en temp zakte toen al naar 35 graden,maar het lijkt me een fout omdat niet iedereen hier last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:59

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 10:04:
Ik heb al een fan op de SB gehad voor een minuutje en temp zakte toen al naar 35 graden,maar het lijkt me een fout omdat niet iedereen hier last van heeft.
Bij mij valt me lanverbinding ook weg, het lijkt er wel op ofdat het bij mij gebeurt als me southbridge over de 32c komt. Maar dat weet ik nog niet zeker, dus dat ga ik nog ff testen. Heb wel net het bedrijf gemaild waar ik hem vandaan heb, mischien weten die er wat op. Heb nu al verschillende biossen en nforce drivers geprobeerd maar het blijft uitvallen.

Heeft niks met de temp te maken, hou hem nu net op 25c dmv een 8cm fan en lan valt nog steeds uit. Vaag.

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 29-05-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Endelijk windows erop :)
alleen OC'en wil nog voor geen meter, elke keer keert 3dmark weer terug naar bureablad 8)7 Vcore steeds hoger geen resultaat, Dimm Volt omhoog ook niet :? .
Endie mosfets heb ik koeblokkies opgedaan nou ik brande me vingers eran :Y) ff klein 4*4 fannetje ervoor op 5v weer lekker cool :z
specs:
DFI infinity
AMD mobile 2400
2*512 mushkin BH-6
Ati 9800XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 13:44:
Endelijk windows erop :)
alleen OC'en wil nog voor geen meter, elke keer keert 3dmark weer terug naar bureablad 8)7 Vcore steeds hoger geen resultaat, Dimm Volt omhoog ook niet :? .
Endie mosfets heb ik koeblokkies opgedaan nou ik brande me vingers eran :Y) ff klein 4*4 fannetje ervoor op 5v weer lekker cool :z
specs:
DFI infinity
AMD mobile 2400
2*512 mushkin BH-6
Ati 9800XT
Heb je vdd al op 1,9v gezet ?

En hoe staan je fsb en mp ? Misschien wel handig om te weten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
mijn dfi is werkloos komende tijd, tot ik mijn hdd weer heb (gisteren doorgefikt, IC gaf er de brui aan). Of ik moet er een 6.4gb aanhangen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Op anss. Dinsdag krijg im mijn 2 -de LP Rev. B :*)
Ik heb ook direct koeblokkies tbv. MOSFET`s gekocht.
Misschien krig ik de nieuwe rev. Rev.AC0 ipv. mijn oude Rev.AA0 van dit mobo , maar ik heb mijn twijfels of dit in Nederland leverbaar is. Mijn colega uit Polen had de Rev.AC0 , Rev.AB0 en de nieuwe Rev.AC0 en heeft gezegt dat ie niets kon vinden op de mobo visuel dat iets veranderd was , maar de laatste was de beste met de temps en stabiele spanningen 5v , 12v enzv.

Ik zit ook met dilemma hoe ik mijn WC Blok Innovatek Graph o matic op de SB monteer zonder dat ik de ad- troep gebruik. Ik zat te denken om deze gewoon met de AS3 en een stuk touw om de hele Mobo vast maak, maar dit lijkt me zo`n pruts oplossing :r Iemand goede tip :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 21:28
SlowikPL schreef op 30 mei 2004 @ 02:28:
Ik zit ook met dilemma hoe ik mijn WC Blok Innovatek Graph o matic op de SB monteer zonder dat ik de ad- troep gebruik. Ik zat te denken om deze gewoon met de AS3 en een stuk touw om de hele Mobo vast maak, maar dit lijkt me zo`n pruts oplossing :r Iemand goede tip :?
Kijk goed naar dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/dfi_lp.jpg

En dan vooral op de rode streep :P
Begint het al te dagen ;) Hij zit er niet recht overheen, maar het is in ieder geval wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Ik heb helaas nu een probleem met m'n DFI Lanparty. Ik heb de afgelopen dagen m'n waterkoeling aangesloten (Frigus Engeneering Waterblokken + Black Ice Extreme + Hydor Seltz L20 pomp) en nu ik wil booten, gaat de pc nog geen seconde aan en slaat dan af. Ik heb al geprobeerd m'n bios te resetten, dat hielp niet. Nadat ik de eerste keer heb geboot (dus 1 boot, na 1 sec af) gaat ie helemaal niet aan. Zodra die ff aan gaat, brandt het 1e status led voordat ie uitgaat. Als m'n mobo gewoon staat aangesloten, brand de DRAM status led NIET. Heb al ander geheugen geprobeert, dit zonder enige verandering. De andere normale status leds (dus als de pc niet aanstaat, maar wel aangesloten) staan gewoon aan. Dus mijn vraag is, heeft een van jullie dit probleem gehad of weet iemand misschien wat dit is. Naar mijn weten heb ik geen water gemorst (bijna geen, en wat ik morste heb ik meteen weggeveegd etc.)

Mijn hardware:
DFI Lanparty Ultra B
AMD XP 2500+ (3403)
Corsair Twinx 512MB PC3200LL (BH-5)
ATi Radeon 9800 Pro
380 Watt Truepower

De andere onderdelen heb ik getest of ze kapot waren of niet, en het kan alleen nog m'n CPU zijn of m'n moederbord. Ik heb geen andere CPU ergens liggen, en ik moet dus eerst zeker weten dat het m'n CPU is voordat ik een nieuwe ga kopen terwijl mn mobo rip is inplaats van m'n proc.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Swandertj schreef op 30 mei 2004 @ 13:24:
Ik heb helaas nu een probleem met m'n DFI Lanparty. Ik heb de afgelopen dagen m'n waterkoeling aangesloten (Frigus Engeneering Waterblokken + Black Ice Extreme + Hydor Seltz L20 pomp) en nu ik wil booten, gaat de pc nog geen seconde aan en slaat dan af. Ik heb al geprobeerd m'n bios te resetten, dat hielp niet. Nadat ik de eerste keer heb geboot (dus 1 boot, na 1 sec af) gaat ie helemaal niet aan. Zodra die ff aan gaat, brandt het 1e status led voordat ie uitgaat. Als m'n mobo gewoon staat aangesloten, brand de DRAM status led NIET. Heb al ander geheugen geprobeert, dit zonder enige verandering. De andere normale status leds (dus als de pc niet aanstaat, maar wel aangesloten) staan gewoon aan. Dus mijn vraag is, heeft een van jullie dit probleem gehad of weet iemand misschien wat dit is. Naar mijn weten heb ik geen water gemorst (bijna geen, en wat ik morste heb ik meteen weggeveegd etc.)

Mijn hardware:
DFI Lanparty Ultra B
AMD XP 2500+ (3403)
ATi Radeon 9800 Pro
380 Watt Truepower

De andere onderdelen heb ik getest of ze kapot waren of niet, en het kan alleen nog m'n CPU zijn of m'n moederbord. Ik heb geen andere CPU ergens liggen, en ik moet dus eerst zeker weten dat het m'n CPU is voordat ik een nieuwe ga kopen terwijl mn mobo rip is inplaats van m'n proc.
Heb je je pc al buiten je case gebouwd? Dus even met luchtkoelertje?
Misschien maak je ergens sluiting in je case? Als cpu kapot is moet bord gaan piepen, maar aangezien bord maar 1 sec aanblijf zit het in het bord/elektriciteitscrcuit. Das mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire

Mijn hardware:
DFI Lanparty Ultra B
AMD XP 2500+ (3403)
ATi Radeon 9800 Pro
380 Watt Truepower

Dat heb ik weleensmet me lucht-koeling gehad. Toen maakte het blok niet goed kontakt met de cpu en daardoor te warm werd. Moet je een skijken of je blok er wel goe dop zit. (bij mij hielp een klein beetje koelpasta daartegen).
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Mijn hardware:
DFI Lanparty Ultra B
AMD XP 2500+ (3403)
ATi Radeon 9800 Pro
380 Watt Truepower

Dit heb ik ook gehad en kan 2 oorzaken hebben:
- Er maakt iets kortsluiting in je case, waardoor hij gelijk weer uitschakeld
- Je CPU sink maakt geen goed contact en de CPU wordt te heet en slaat dan af.

Al heb ik dit ook al eens gehad zonder dat 1 van de 2 het geval was. Installeer in ieder geval je CPU blok eens opnieuw, of nog beter, test me een luchtkoelertje. Ik kan je bijna garanderen dat het bordje buiten de kast met een luchtkoelertje erop zal booten. Met je CPU zal niets mis zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Nou, ik heb alles geprobeerd wat jullie zeiden, helaas. Ik denk dat m'n mobo het loodje heeft gelegd. Zonder CPU geeft dit ding nog geen teken van leven, dus ik denk dat ie KIA is, want ik zie geen tekens van doorbranding etc. (is ook behoorlijk moeilijk te zien met een zwart PCB 8)7 )

Trouwens... Ik heb nog geen ander mobo om m'n CPU op te testen, maar er is een miniscuul hoekje van m'n core afgebroken (nog geen 0.2 mm groot ofzo)

Nou maar hopen dat m'n CPU ook nog niet dood is, want anders ben ik wel heel arm ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0.2mm is wel erg veel op een CPU. Het klinkt als een gesloopte CPU. Met een beetje geluk doet je CPU het nog half en is alleen de cache kapot. Hij werkt dan nog wel maar presteert voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 01:50:
0.2mm is wel erg veel op een CPU. Het klinkt als een gesloopte CPU. Met een beetje geluk doet je CPU het nog half en is alleen de cache kapot. Hij werkt dan nog wel maar presteert voor geen meter.
Hoeft niet, ik heb een 2500+ gehad, met een hoekje van de core eraf. Die liep nog vrolijk 2700 MHz onder me chiller met de volle cache, en dat was meer dan 0.2mm van de core af. Ik weet dat ik daarmee enorm geluk heb gehad, maar het kan dus wel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens een paar forums door gelopen i.v.m hoge temperaturen van het moederbord en het blijkt dat ik zeker niet de enigste ben.
Vooral het kleine chippie boven de SB wordt erg heet(auw) en de mosfet naast het agp slot ook,ik heb begrepen dat deze allebei voor het geheugen zijn en zag temperaturen van 70-80 graden wat ik wel geloof,ik heb het zelf ook geprobeerd te meten maar mijn koorts meter stop bij 42 graden.
Wel raar dat sommige hier geen last van hebben en andere weer wel,ik heb m'n syteem nu op 200Mhz draaien en 2,6V en het wordt echt heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 11:33:
Ik heb eens een paar forums door gelopen i.v.m hoge temperaturen van het moederbord en het blijkt dat ik zeker niet de enigste ben.
Vooral het kleine chippie boven de SB wordt erg heet(auw) en de mosfet naast het agp slot ook,ik heb begrepen dat deze allebei voor het geheugen zijn en zag temperaturen van 70-80 graden wat ik wel geloof,ik heb het zelf ook geprobeerd te meten maar mijn koorts meter stop bij 42 graden.
Wel raar dat sommige hier geen last van hebben en andere weer wel,ik heb m'n syteem nu op 200Mhz draaien en 2,6V en het wordt echt heet.
dat heb ik nou ook, die ene meteen naast AGP slot is voor je chipset die net onder je ramslots zijn voor je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 31 mei 2004 @ 11:30:
[...]

Hoeft niet, ik heb een 2500+ gehad, met een hoekje van de core eraf. Die liep nog vrolijk 2700 MHz onder me chiller met de volle cache, en dat was meer dan 0.2mm van de core af. Ik weet dat ik daarmee enorm geluk heb gehad, maar het kan dus wel ;) .
Heb ook niet gezegd dat ie niet hard kon. Maar als je cache niet meer volledig werkt, kun je een snelle PiFast wel vergeten, ondanks de hoge clock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Bedankt jongens. Naardat ik jullie post had gelezen over de afgebroken core, heb ik m'n moederbord nog eens aangesloten, en nu zonder CPU. Het mobo startte en toonde weer genoeg leven. Dus ik denk persoonlijk dat de CPU te ver kapot is om het moederbord te laten werken, en dat dat de reden is dat ie constant afsloeg.

ps. weet iemand trouwens of de SP97 op de lanparty past?
Ik zie het al, nee dus...

http://www.thermalright.c..._faq_motherboard_sp97.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Swandertj op 31-05-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er mis met de temp. sensors op de DFI Lanparty ?
Mijn CPU XP 2500+ 11,5 x 200 @ 1.90 volt wordt gewoon niet warmer als 32 grade idle.
Op mijn Chaintech 7NJS Zenith werdt ie gewoon 41/42 grade idle @ 1.90 volt.

Volgens mij wijken die sensors op de Lanparty 10 grade af, heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:42:
wat is er mis met de temp. sensors op de DFI Lanparty ?
Mijn CPU XP 2500+ 11,5 x 200 @ 1.90 volt wordt gewoon niet warmer als 32 grade idle.
Op mijn Chaintech 7NJS Zenith werdt ie gewoon 41/42 grade idle @ 1.90 volt.

Volgens mij wijken die sensors op de Lanparty 10 grade af, heeft iemand hier ervaring mee ?
dat hoop ik toch niet de diode gaf na lange tijd met burnk7 stressen aan dat mijn cpu 55 graden werd (op 2100mhz, falconrock II en geen casefans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 12:03:
[...]

Heb ook niet gezegd dat ie niet hard kon. Maar als je cache niet meer volledig werkt, kun je een snelle PiFast wel vergeten, ondanks de hoge clock.
offtopic:
Ik kon dus nog gewoon met een afgepbroken hoekje van de core pifasten op 2700 MHz, een tijd van 51.xx . Ik had toen echter al een 50.41 tijd neergezet met mijn andere 2500+ op mijn LanParty (die 'kapotte' 2500+ zat op me NF7-S), dus ik heb geen sceenie voor je. Als er een hoekje van de core is, is 9 van de 10 keer proc (of idd een gedeelte van de cache) naar de filistijnen, maar het enige wat ik wil zeggen: het hoeft niet zo te zijn ;) .

Ik had vrijdag weer een nieuwe Infinity gehaald, maar heb, doordat ik er niet goed bijkon en wat harder kneep in de extractor om dat te compenseren, de socket van de bios-chip gesloopt bij het eruithalen van de chip 8)7 . Eén van de metalen clipjes in de socket is afgebroken en weggesprongen. Ik ga nog proberen een nietje op die plek te solderen om het bord weer tot leven te wekken, maar ik heb mijn lesje inmiddels wel geleerd: ik ben weer voorzichtig met mijn hardware ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een oplossing voor die 4 irritante rode leds. Kun je deze tijdelijk afzetten of zo ?
Of met tijdelijke soldeer verbinding afzetten ?

Liever geen oplossingen als eraf solderen , dit is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Stukje tape erover ...

Of wellicht kun je er een Infinity BIOS inflashen? Dan zul je helaas ook geen Gbit lan meer hebben en ik sta niet in voor de consequenties als t fout gaat :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Syzzer schreef op 31 mei 2004 @ 18:14:
[...]
Ik had vrijdag weer een nieuwe Infinity gehaald, maar heb, doordat ik er niet goed bijkon en wat harder kneep in de extractor om dat te compenseren, de socket van de bios-chip gesloopt bij het eruithalen van de chip 8)7 . Eén van de metalen clipjes in de socket is afgebroken en weggesprongen. Ik ga nog proberen een nietje op die plek te solderen om het bord weer tot leven te wekken, maar ik heb mijn lesje inmiddels wel geleerd: ik ben weer voorzichtig met mijn hardware ...
offtopic:
OMG, de hoeveelste is dit wel niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

offtopic:
:| , Zullen we DFI eens bellen om te vragen of ze jou willen sponsoren ofzo? Volgens mij ben jij de grootste afnemer van Lanparty's en Infinity's in Nederland ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

offtopic:
Dit is (was) me 4e DFI, heb nu 2 LanParty's en 2 Infinity's gehad, waarvan er nu dus 3 door mijn fout dood zijn :( .

Om dan toch maar een beetje on-topic te blijven, mijn 1e Infinity heeft niet helemaal voor niets geleefd :+ . Daar heb ik iig dit mee kunnen bereiken:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/dfi_pifast/47.63_t.jpg

Het is erg jammer dat me windows install niet helemaal 100% meer was waardoor CPU-Z niet geheel meer werkte, maar dit was dus op 263*11 bij 1.9V Vcore en 3.7V Vdimm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
wow das wel een mooi resultaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik heb inmidels mijn nieuwe LP rev. B ontvangen, en het is de Rev.AC0 :*) :9 ik hoop dat dit goede niuws voor mijn is , want de resultaten moet ik nog zien. Ik zaal later mijn bevindingen posten :P Eerst even wat soldeer werk ivm. mijn WB op de SB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 01 juni 2004 @ 10:14:
offtopic:
Dit is (was) me 4e DFI, heb nu 2 LanParty's en 2 Infinity's gehad, waarvan er nu dus 3 door mijn fout dood zijn :( .

Om dan toch maar een beetje on-topic te blijven, mijn 1e Infinity heeft niet helemaal voor niets geleefd :+ . Daar heb ik iig dit mee kunnen bereiken:
[afbeelding]

Het is erg jammer dat me windows install niet helemaal 100% meer was waardoor CPU-Z niet geheel meer werkte, maar dit was dus op 263*11 bij 1.9V Vcore en 3.7V Vdimm.
Woei, je had me bijna te pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 14:59:
[...]

Daar ga ik binnekort voor >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 01 juni 2004 @ 15:01:
[...]

Daar ga ik binnekort voor >:) ;)
Ja..met dry-ice :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Kan jij ook toch B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 14:59:
[...]

Dat was eigenlijk wel de bedoeling ja ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik een bioschip van een Asus A7N8X op een Infinity kan hotswappen,ik heb nog een A7N8X liggen waarvan het bios corrupt is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:13:
Weet iemand of ik een bioschip van een Asus A7N8X op een Infinity kan hotswappen,ik heb nog een A7N8X liggen waarvan het bios corrupt is denk ik.
Moet je even kijken of hij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

* Syzzer is helemaal happy :D :D

Net een soldeerbout gehaald met een wat fijnere punt (er waren geen fijnere puntjes voor de soldeerbout die ik tot nog toe gebruikte :( ) en een op maat geknipt en gebogen nietje op de plek waar ik het contactje van de bios socket geknepen had gesoldeerd. Ik kan weer 1 Inifnity van mijn dodenlijstje schrappen :D :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Syzzer schreef op 01 juni 2004 @ 16:52:
* Syzzer is helemaal happy :D :D

Net een soldeerbout gehaald met een wat fijnere punt (er waren geen fijnere puntjes voor de soldeerbout die ik tot nog toe gebruikte :( ) en een op maat geknipt en gebogen nietje op de plek waar ik het contactje van de bios socket geknepen had gesoldeerd. Ik kan weer 1 Inifnity van mijn dodenlijstje schrappen :D :D .
Yo Dr.Frankenstein, take it easy :*)

Moet je em niet eerst met wat bliksem tot leven wekken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 01 juni 2004 @ 16:28:
[...]

Moet je even kijken of hij past.
Passen doet die wel,maar kan ik hem ook flashen op de Infinity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Swandertj schreef op 01 juni 2004 @ 17:12:
[...]

Yo Dr.Frankenstein, take it easy :*)

Moet je em niet eerst met wat bliksem tot leven wekken? :9
Dat had ik al gedaan :p En hij postte, dus ben ik gelijk hyper naar de flaptop van me ma gerend om me vreugde te uitten ;) .

Ben nu mar gelijk de modjes erop aan het zetten en alle extra sinks enzo, hij ligt nu toch op me bureau en garantie kan ik toch wel vergeten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 17:13:
[...]

Passen doet die wel,maar kan ik hem ook flashen op de Infinity?
Ik flash de biossen van mn NF7-S en Infinity ook op elkaar zeg maar. Ze moeten beide 512kb zijn.. en dat is die Asus als het goed is. Gewoon in windows. Flashtool opstarten en dan de chip swappen. Werkt perfect.
Ik doe dit altijd eerst als ik een nieuw mobo heb.. Eerst een backup bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

En toch he... ik wil dat biosje van mijn infinity wel flashen want ik voel gewoon dat mijn fsb hoger kan maar wordt tegengehouden (235, hoger wil ie niet stabiel, ook niet als ik er meer volts doorheen jaag).

Maar ik durf nie goed :) En ik weet ook al niet welk bios het beste is.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
woutur schreef op 02 juni 2004 @ 03:06:
En toch he... ik wil dat biosje van mijn infinity wel flashen want ik voel gewoon dat mijn fsb hoger kan maar wordt tegengehouden (235, hoger wil ie niet stabiel, ook niet als ik er meer volts doorheen jaag).

Maar ik durf nie goed :) En ik weet ook al niet welk bios het beste is.
31-12, 21-1 en 31-1 zijn goede BIOSsen. Diegenen die daarna gekomen zijn hebben nauwelijks iets toegevoegd. En met deze kun je bijna altijd de hoogste FSB's behalen. Gewoon even proberen welke het lekkerst bij jou werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Iemand enig idee waarom de de NFII Ultra B uit de bèta bios section van de DFI site is verdwenen?! :/ |:(

http://www.dfi.com.tw/Sup...ORMAL_BETA_FLAG=B&SITE=US

[ Voor 32% gewijzigd door ChkDsk op 02-06-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:13:
Kan niet...heb het al geprobeerd. Bij een Abit chip kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb het 31/1 bios geprobeerd en dat was eens maar nooit meer. Flashen ging goed, daarna load optimized defaults gedaan, rebooten. Daarna wat instellingen conservatief neergezet en hop: geen windows meer. Kon een bestand niet vinden of iets dergelijks. Windows Installatie disk wilde niet meer starten, Gentoo live cd liep vast.

Gelukkig kon ik mijn oude bios nog terug flashen. Ik heb nog steeds een halve hartverlamming.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Een hartverlamming door een BIOSflash 8)7 :D Probeer even de 21-1 uit dan. En zorg voor een cleane image van je Windows install zodat je na 5 minuten weer aan de slag kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik zit mijn nieuwe mobo te OC`en maar helaas kom ik niet verder dan 10.5 x 200
of 12x200 maar ik krijg de FSB niet hoger dan 200 :?
Ik weet het niet meer wat ik fout doe :?
IK heb alles uitgeprobeerd :

Vcore 1.70 - 2.00v
Vdd 1.6- 1.9v
VDDR 2.60 - 3.30v
AGP op 66Mhz
CPC ON - OFF ( hetzelfde resultaat)
Temps zin OK : CPU load 35C en SYS 29C

Ik moet wel zeggen , dat ik eerder deze mobo niet stabiel kreeg zelfs op stock settings. Eerst ging audio uit en dan liep ie vast. Heb nu een beetje meer AS meer opgedaan op de NB en de SB en nu kan ik halen 10.5 x 200 CPC on en Off. Maar verder wil ie niet :? Ik moet wel zeggen dat ik bang ben dat de Waterblok niet al te best op de mobo zit , wel stabiel in zijn plek maar niet zo vast tegen de SB. Zou dit probleem zijn :?

Wel jammer, ik had eerder mobo rev. AA0 die liep 10 x 252 CPC Off stabiel :'(
Heb iets over het hoofd gezien , wat zou ik nu vergeten zijn :?
Ik draai nu 21-1 Beta Bios ( deze liep het beste op mijn vorige mobo ) nog niet de 1-31 uitgeprobeerd , maar ik vermoed dat de bios dit voor mij niet de oplossing is :|

[ Voor 6% gewijzigd door SlowikPL op 02-06-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

als je nb blok niet goed zit heb je een zeer grote kans dat het daaraan ligt. Probeer die er eens strakker op te zetten, of zet bij wijze van test het oiginele blok erop met een fannetje erbij.

Ook hebben sommige borden moeite met de eerste MHz boven de 200, zet hem gelijk eens op 220 of 230 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Syzzer schreef op 02 juni 2004 @ 21:31:
als je nb blok niet goed zit heb je een zeer grote kans dat het daaraan ligt. Probeer die er eens strakker op te zetten, of zet bij wijze van test het oiginele blok erop met een fannetje erbij.

Ook hebben sommige borden moeite met de eerste MHz boven de 200, zet hem gelijk eens op 220 of 230 .
Mijn SB zat ( denk ik niet goed op ) , ik heb namelijk zelf en WB beugel gemaakt en vastgedraait volgens Exigence ( zie onder) maar de mobo zat niet in de kast en was een beetje gebogen. Nu ga ik gewone Revoltec VGA cooler ramsinks opzetten op de SB met een fan. Ik denk dat dit voldoende koeling is :/

Ik heb heb al meteen op 220Mhz 230Mhz en 240Mhz uigeprobeerd mar deet niet.
Ik kan namelijk met ale snelheiden boten , maar kom niet in Windows :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

weet je waar ik nou niet goed van word?
nou dat mijn mobo steeds vastloopt. gewoon om niks.. :S helemaal fucking nix..
en met hardware doktor aan begint ie met gamen raar te piepen omdat er te weinig stroom word geleverd.
is dat mobo NOU zo veel nodig?
heb er nu een levicom 450 watt en zitten en die kan het niet aan :S
nou ik heb geen geld voor nieuwe.. bah wat haat ik dit!!!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Al een andere geprobeerd te lenen van iemand? Antec/CWT/Tagan en consorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

weet jij iemand dan? die mij zoiets ff kan lenen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mijn Antec TP 480 piepte ook met dit bordje hoor ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

sapphire schreef op 04 juni 2004 @ 00:14:
mijn Antec TP 480 piepte ook met dit bordje hoor ;)
nou het was niet mijn voeding hoor. het was mijn mobo die waarschuwingen gaf op de voltages die te laag waren.
en me videokaart sist een beetje als ik een game opstart.. dus ik denk dat het hele spulletje te weinig stroom krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op 04 juni 2004 @ 00:27:
[...]

nou het was niet mijn voeding hoor. het was mijn mobo die waarschuwingen gaf op de voltages die te laag waren.
en me videokaart sist een beetje als ik een game opstart.. dus ik denk dat het hele spulletje te weinig stroom krijgt
Ik ken de voeding niet, maar wat is je 12V idle? Ik neem aan dat je de extra 12V PIV connector aangesloten hebt? Zo nee, vastmaken dat ding! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

jazeker die zit echt aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik heb nu nieuwe mobo LP B in mijn kast zitten. Ik kon nog steeds niet verder dan 200Mhz FSB helaas :'( Ik weet het niet meer. Ik ga noch kijken met andere Bios , maar ik betvijfel dat dit zou helpen. Ik neem aan dat als ik bij tweakstore aan de deur aanklop en zeg wat mijn probleem is , dat ze niet mij een nieuwe mobo geven :?
Ik kon eerder Fsb 252Mhz x 10.5 en nu hal ik niet meer als 200Mhz :(
Ale kolel blikken zitten nu gegaranteerd goed op , spanningen zijn ook OK!
waar zou het anders aan liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Hmmm, vreemd probleem dan. Aangezien je wel op hogere speeds kan posten, maar windows niet door wil starten moet je het misschien in de hoek van je harddisk(s) gaan zoeken? Of heb je misschien je CPU beschadigd bij het er opnieuw opplaatsen van de koeling dat hij nu niet meer hard wel? Probeer ook eens of hij ook een MP onder 10 icm een hoge FSB niet pakt.

Ik noem maar wat zijstraten, misschien dat je er wat aan hebt.

En waarschijnlijk overbodig, maar voor de zekerheid: is je P4 stekker aangesloten?

Post anders nog even de voltages die speedfan/mbm/whatever aangeeft.

Edit:
Ik heb gisteravond nog ff snel gekeken op lucht met bios 21/1, maar op dezelfde speeds haal ik lagere tijden dan met 29/4. Die is waarschijnlijk dus toch sneller. Ik moet er wel bijzeggen dat het een nieuwe Windows install is, dus daar kan het ook aan liggen. Ik zal zo 29/4 of 5/5 erin flashen en kijken wat dat me oplevert bij deze nieuwe install.

[ Voor 24% gewijzigd door Syzzer op 04-06-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Hoi,

IK heb nu meerdere MP uitgeprobeerd: 8x,8.5x,9x,9.5x, maar ik kom niet verder met MP8 x 205Mhz.
De CPU core is voor 100% niet beschadigd , heb nagekeken.

IK heb nu een 21/1 bios die ik ergens heb gevonden ( DFI-LPB-121-5035 ) dat is 21/1 met bios Sil 5035 mischien is dat de oorzaak.
Ik kan trouwens niet met de 29/4 of 5/5 ( me de room van 12/1 en 21/1) booten.

Ik weet het niet meer :| , maar ik ga wel even tweakstore benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik heb net ook de 5/5 erin gezet en eerst bleef hij hangen bij het booten in het sata bios-scherm. Daarvoor moest ik in het advanced bios setting mune de 'optimized defaults' laden en dan de timings die ik snap aanpassen naar wat ik wil dat ze zijn ;) . Dus die enorme meuk instellingen onder de '5-2-2-2-9-12' timings op auto. Daarna wilde hij wel booten.

Overigens heb ik net ook de 5/5 bios op me nieuwe windows install getest en het scheel 0.3 seconden in PiFast bij mij tussen 21/1 en 5/5, in het voordeel van 5/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Bij mij is het anders.
Ik kan helemaal niet boten me de onderstaande biosen.
Als ik ze ze flasht dan geburd helemaal niets. Ales goed gedaan na het flashen zoals , jumper op de reset , baterij uit voor 1 min. power stekkeruit , proberen met Insert te booten. Maar helaas dit hiepl niet :(

Ik kan wel met 12x205 booten maar meer FSB als 205 kom ik niet :/
Ik vermoed dat het mischien toch aan mijn Bios lig ( DFI-LPB-121-5035 ) dit is voor het eerste keer dat ik dit aangepaste bios gebruik. :?
P4 stekket zit goed vast.

Vcore: 1.82v ( 1.85 staat in bios)
AGP: 1.49v ( default )
+3.3v : 3.17v
+5v : 4.97v
+12v : 11.76v
-12v : 11.86v
DIMM: 3.34v
5VSB: 4.87v

[ Voor 17% gewijzigd door SlowikPL op 04-06-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Asus A7N8X er maar weer in nadat ik me bios kon swappen met een ander A7N8X en valt me op dat de Infinity gewoon veel meer stroom vreet,ik heb nu weer me Enermax 350W(gemod met Papst en rubbers) voeding omdat deze stiller is dan de Zalman 400B en de 12v lijn blijft gewoon stabiel bij 12,5x200 terwijl bij de Infinity dit al bij 12x200 in mekaar zakte(ja P4 stekker zat ook aangesloten).
Nadeel van deze Asus is natuurlijk dat de fsb en geheugen niet zo hoog willen dus misschien ga ik maar één bordje proberen te modden,ik heb er nu toch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
heb net memtest86 gedraaid op mijn nieuwe NFII LP rev.B
Het bleek dat ik nu zeer viel fouten grijg. ( apart getest en in dual channel ) IK maar me zorgen dat mijn memory is aan de kloten want ik kan het niet op andere systeem testen. Maar tevens heb ik mijn twijfels , dat mijn allebei geheugen ineens kapot zijn :? IK HOOP VAN NIET !!!

Ik heb inmiddels contact opgenomen met tweakstore, en kan deze moerderbord omruilen.

Mijne geheugen werkten super om mijn oude mobo , en ik heb ze goed gelegd tijdens het wachten op mijn nieuwe.
Wat denken jullie
mijn nieuwe mobo werkte vanaf begin niet goed.

[ Voor 10% gewijzigd door SlowikPL op 05-06-2004 01:49 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.