Realtec kaartje krijgt geen IP, 3com wel?

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29
Ik de afgelopen tijd verschillende pc's geinstalleerd hier thuis, en altijd als ik WINXP installeer (met realtec nw kaartjes) dan wordt het netwerk automatisch goed ingesteld!

Mijn freesco router geeft netjes een IP, de gateway wordt goed ingesteld, perfect en prettig werken dus.. Echter, ik heb nu een pc met een realtec 8139 family kaartje, en hij weigert dienst.

ipconfig /release all geeft error, hij zegt dat er geen adapter in staat is deze bewerking uit te voeren. wel geeft mijn zonealarm (is het probleem niet!) aan dat hij verbinding maakt met mijn server?

/ipconfig /renew all kan dus ook niet werken :)

Hij krijgt een verkeerd IP toegewezen, ander pci slot, geen resultaat. Handmatig IP ingesteld, maar nu kan ik wel pingen naar mijn pc's en server, maar internet en locaal netwerk browsen is niet mogelijk.

Driver update bood gen uitkomst

3com kaartje erin geplugged, en het werkt perfect.. Nu zit ik even vast, want dat 3com kaartje is van mezelf, ik vraag me af hoe ik die realtec kaart werkend kan krijgen, want ik weet het ff niet meer.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat hij gewoon kapot is. :)

Of staat het kaatje in een niet-Plug-and-Play mode misschien?
Meestal zijn er bij de fabrikant wel tooltjes om dit in te stellen (DOS)

Senile! Senile Oekaki

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Er zijn nieuwere drivers voor de RT8139 serie... probeer die ns.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ook zou je de duplexmodus wat lager kunnen zetten, 10 mbit, half duplex bijvoorbeeld.

• paradoXical
Ik heb die latest versie geinstalleerd (driver van april 2004) en hij weigert nog steeds dienst.

Verder, als ik alles handmatig instel dan werkt het kaartje, ik kan namelijk pingen.. Dus stuk zal die toch niet wezen?

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar het is wel een oud msi mainboard... Celeron 533 mhz, en winxp.. Misschien geeft dat problemen in combinatie met die realtec kaart?

[ Voor 29% gewijzigd door paradoXical op 14-05-2004 14:05 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Kan best zijn dat er in de microcode in dat ding een bug geslopen is omdat de flash beschadigt is waardoor het afhandelen van DHCP fout gaat.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• paradoXical
Ok.. Ik heb er een RTL8139B ingedraaid, in plaats voor een RTL8139D - en nu werkt het wel.. Ik vind het vaag, want dit kaartje werkte echt perfect onlangs...

Dus waar het nu aan ligt?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kaartje in een andere pc proberen? Dan weet je snel genoeg of het aan de kaart zelf ligt.

Los daarvan heeft zonealarm icm dhcp bij op zijn minst een matige reputatie.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
paradoXical schreef op 14 mei 2004 @ 14:41:
Ok.. Ik heb er een RTL8139B ingedraaid, in plaats voor een RTL8139D - en nu werkt het wel.. Ik vind het vaag, want dit kaartje werkte echt perfect onlangs...

Dus waar het nu aan ligt?
Nieuwere realtek kaartjes zijn PCI 2.2, en de oudere PCI 2.1

Een ouder mobotje heeft geen PCI 2.2 en vreet dus nooit zo'n nieuw kaartje
Pagina: 1