Toon posts:

Terugzetten van Outlook Express backup

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een backup gemaakt van e-mails van Outlook express 6 (win98) door te archief map te veranderen in : "C:\Mailbackup" dan verplaatst outlook de mail bestanden *.dbx (als ik me niet vergis) in de map. Deze brand ik netjes op cd.

Als ik dan windows opnieuw installeer en outlook 6 geinstalleerd heb, wil ik natuurlijk de e-mail terugzetten. Probleem (keer op keer met verschillende PC's al meegemaakt) --> Outlook msi.dll kan niet meer opstarten en mail folders zijn niet meer te benaderen door outlook. Als ik dan de originele *.dbx bestanden terugzet vanuit de map:
Application Data\Identities\{C2F45112-4A69-4D29-B92F-7A8179DF58AA}\Microsoft\Outlook Express dan functioneert het weer (maar heb ik natuurlijk geen oude mailtjes in mijn verse outlook express staan).

Moet ik op een andere manier backuppen of hoe zit dat? :?

PS tevens geeft het gebackupte adresboek (*.wab file) ook vaak een error als ik deze in een verse outlook probeer te importeren!?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:41

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je toevallig de *.dbx-bestanden op read-only staan (eigenschappen van dbx-bestanden dus opvragen en het vinkje weghalen bij read-only/alleen lezen)?

Zelfde geldt voor je adresboek.

[ Voor 11% gewijzigd door FlipFluitketel op 14-05-2004 13:18 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kans is vrij groot dat het inderdaad het read-only-probleem is. Als je je bestanden wegschrijft naar CD worden ze automatisch ook ReadOnly (op een CD-R).

Wat ikzelf meestal doe is de hele map kopiëren naar CD en later terugzetten door ze te importeren met outlook express.

Verwijderd

Importeren via outlook is de manier, dan weet je zeker dat alles netjes geimporteerd wordt zonder problemen.

En heb je ook geen last van schrijf rechten op het bestand, omdat outlook alles in de nieuwe DBX bestanden plaatst, en een nieuwe libary opbouwd voor je.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik gok dat alles al is gezegd, check anders ook http://insideoe.tomsterdam.com/ even.

Hoe dan ook is OE geen OS, dus WOS -->? Software Algemeen, zie ook WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)