Toon posts:

accesspoint of router (kom er niet uit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

een vriend van mij wil voor zn zolderkamer draadloos internet aanleggen. de huidige config. is als volgt

eerste verdieping een pc met multipcmodemrouter (adsl en 4poorts) , en dus een pc op zolder. nu wil hij de bestaande multipcmodemrouter dus behouden en alleen voor de pc boven een draaloze verbinding hebben. Ik heb voor hem het een en ander uitgezocht en dacht zelf dat hij dus een wireless router nodig had, maar een accesspoint is volgens mij ook al genoeg omdat die multipcmodem dus al een routerfunctie heeft. Ik heb hierover info ingewonnen bij een internetwinkel maar die vertelde weer dat ik een wireless adslmodemrouter nodig had. Ik kom er nu dus helemaal niet meer uit...

graag advies

p.s. hij wil graag linksysapparatuur hebben, dus de linksys wap54g of de wrt54g

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Als hij nog een poort over heeft op zijn adsl modem kun je het beste daar een accespoint op aansluiten.
Is gewoon het makkelijkst en goedkoopst.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 11:32
olof schreef op 14 mei 2004 @ 13:07:
Als hij nog een poort over heeft op zijn adsl modem kun je het beste daar een accespoint op aansluiten.
Is gewoon het makkelijkst en goedkoopst.
Dat goedkoopst is in ieder geval niet het geval want ze zijn allebij even duur.

Maar een AP (Access Point) is meer als voldoende en is in ieder geval het makkelijkste.

Verwijderd

Topicstarter
op een ander forum kwam ik soortgelijke situatie tegen en werd er juist afgeraden om 2 routers in 1 configuratie te zetten . dat zou meer problemen op kunnen leveren. Maar het is dus zo dat alleen een accesspoint al meer dan genoeg is om op zolder te kunnen internetten (in de huidige config) ?

alvast bedankt voor de snelle reacties 8)

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
ja, twee router is een hoop ellende. Dat gaat (mits je er veel verstand van hebt) gegarandeerd fout. Accespoint er aan hangen en je bent klaar!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 15:36
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:16:
op een ander forum kwam ik soortgelijke situatie tegen en werd er juist afgeraden om 2 routers in 1 configuratie te zetten . dat zou meer problemen op kunnen leveren. Maar het is dus zo dat alleen een accesspoint al meer dan genoeg is om op zolder te kunnen internetten (in de huidige config) ?

alvast bedankt voor de snelle reacties 8)
Precies. En dan een wireless netwerkkaart in de pc op de zolder.

Die accesspoint plug je dan in zo'n RJ45 netwerkpoortje.

Verwijderd

GoodspeeD schreef op 14 mei 2004 @ 13:17:
[...]

Precies. En dan een wireless netwerkkaart in de pc op de zolder.

Die accesspoint plug je dan in zo'n RJ45 netwerkpoortje.
niet vergeten de wep key of mac adres filtering in te stelen op de accespoint en gaan.

Wel zo veilig voor gesharde documenten en wraakwillende buurmannen

Verwijderd

-krekel- schreef op 14 mei 2004 @ 13:17:
ja, twee router is een hoop ellende. Dat gaat (mits je er veel verstand van hebt) gegarandeerd fout. Accespoint er aan hangen en je bent klaar!
offtopic:
Als je van mits tenzij maakt klinkt het net wat logischer :+

Accespoint is the way to go, veel eenvoudiger dan tweede router.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:28 ]

Verwijderd

op zich is de WAP54G voldoende, maar aangezien beide ongeveer even duur zijn, zou ik voor de WRT54G gaan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:05:
hallo,

een vriend van mij wil voor zn zolderkamer draadloos internet aanleggen. de huidige config. is als volgt

eerste verdieping een pc met multipcmodemrouter (adsl en 4poorts) , en dus een pc op zolder. nu wil hij de bestaande multipcmodemrouter dus behouden en alleen voor de pc boven een draaloze verbinding hebben. Ik heb voor hem het een en ander uitgezocht en dacht zelf dat hij dus een wireless router nodig had, maar een accesspoint is volgens mij ook al genoeg omdat die multipcmodem dus al een routerfunctie heeft. Ik heb hierover info ingewonnen bij een internetwinkel maar die vertelde weer dat ik een wireless adslmodemrouter nodig had. Ik kom er nu dus helemaal niet meer uit...

graag advies

p.s. hij wil graag linksysapparatuur hebben, dus de linksys wap54g of de wrt54g
Koop een internetrouter met AP of alleen een AP kwa prijs haalt het niet veel uit!
Maar je hebt alleen de AP functie nodig! Linksys lijkt mij een prima keuze aangezien dat een dochter is van Ciscosystems!!
En boven in de pc een WIFI-NIC en klaar is kees!

Succ6

Verwijderd

Ik zou ook inderdaad gewoon een accespoint neerzetten... werkt (y)goed

succes ermee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties,

het wordt dus een linksys accesspoint :)
Pagina: 1