MySQL 4.0.18.Max-Debug trekt 'slechts' 82,5Kb/sec

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 09:40

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Edit, De titel was: MySQL 4.0.18.max-Debug trekt "slechts" 82,5Kb/sec
Het is een beetje een raar probleem.. We zijn hier lokaal software aan het ontwikkelen die data uit een SQL database trekt. Omdat we voor platform onafhankelijkheid gingen hebben we gekozen voor MySQL 4.x.

Het probleem is als volgt; Nadat wij MySQL 4.0.18 geinstalleerd hadden en wat tests hadden gedraait kwamen we tot de conclusie dat MySQL slechts 82,5Kb/sec netwerkverkeer trekt. (Dit is gemeten met DuMeter 3.0) Aangezien het een dikke query is duurt het opvragen hierdoor ruim 60 seconden. De MySQL versie heeft wel "debug" in de server string.

Ter vergelijking duurt eenzelfde query met Firebird SQL database maar 2 seconden. (Firebird trekt volgens DUMeter 4,2 Megabyte/sec.) De systemen staan naast elkaar, en er is geen andere configuratie gebruikt.

De databases draaien op een windows ME systeem met de originele instellingen. Het systeem is een AMD Duron 700mhz met 256mb ram. In beide systemen (server en testsysteem) zit een 100mbit netwerk kaart.

Nu is mijn vraag niet wat beter is, en wil ik ook geen discussie starten waarom we een query van 60 seconden binnen willen trekken want we weten dat dit onacceptabel is. Waar ik wel in geintresseerd ben is hoe ik het meeste uit die MySQL database kan halen qua performance.

- Waarom trekt mysql maar 82,5Kb/sec?
- Is "debug" trager, c.q. kan ik beter een production versie installeren..
offtopic:
Dit topic heeft nu niets met de keuze van onze database te maken, maar puur met de trage performance van MYSQL.

[ Voor 4% gewijzigd door gvdh81 op 14-05-2004 13:01 ]

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
Ik zou zo ie zo eerst maar eens een productie versie nemen. Deze heeft alle debug spullen niet en zo sneller moeten zijn.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....