Toon posts:

[Zyxel] als router icm Sweex switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zyxel prestige 650R-31 modem met een Demon abbonnement. Nu heb ik daar een sweex switch bij gekocht zodat ik internet kan gaan delen. Ik heb ergens gelezen dat je dan je zyxel moet configureren in 'routed mode', maar dat lukte mij niet dus heb ik de switch er gewoon maar tussen geplugd. Maar ik kan nu ook gewoon op internet. Betekent dit dat ik de modem niet in routed mode hoef te zetten? Of kan er nu maar 1 persoon tegelijk op internet?

Als het modem wel in routed mode moet, hoe doe je dat dan? Ik zag ergens iets over start -> uitvoeren -> cmd -> telnet 192.168.1.1 maar dan krijg ik een error 23. Hoe kan ik mijn modem benaderen en configureren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 12:53 . Reden: typo in de titel, sorry ]

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 19:01

Kvn

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 12:52:
Ik heb een zyxel prestige 650R-31 modem met een Demon abbonnement. Nu heb ik daar een sweex switch bij gekocht zodat ik internet kan gaan delen. Ik heb ergens gelezen dat je dan je zyxel moet configureren in 'routed mode', maar dat lukte mij niet dus heb ik de switch er gewoon maar tussen geplugd. Maar ik kan nu ook gewoon op internet. Betekent dit dat ik de modem niet in routed mode hoef te zetten? Of kan er nu maar 1 persoon tegelijk op internet?

Als het modem wel in routed mode moet, hoe doe je dat dan? Ik zag ergens iets over start -> uitvoeren -> cmd -> telnet 192.168.1.1 maar dan krijg ik een error 23. Hoe kan ik mijn modem benaderen en configureren?
Probeer eens gewoon naar dat ip toe te surfen, en te kijken of je geen webinterface krijgt? En probeer anders eens gewoon 2 pc's aan te sluiten, om te kijken of dat werkt. Wellicht staat hij al goed ingesteld?

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
Bij het modem zit een nullmodem kabel, deze moet je aan je pc en aan het modem koppelen.
Dan kun je middels telnet het modem anders configureren.

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 12:52:

Een aanrader. Als je het niet voor elkaar krijgt lever die sweex gelijk weer in. Het is een prutsmerk. Zyxel is wel goed

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:07:
[...]

Een aanrader. Als je het niet voor elkaar krijgt lever die sweex gelijk weer in. Het is een prutsmerk. Zyxel is wel goed
En waarom is Sweex een prutsmerk? Ik verkoop het met bakken, nooit problemen mee.

TweakBlog

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:56
Hier staat precies beschreven hoe je je zyxel in de router-mode moet zetten.

http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

Als je zyxel in bridge-mode staat moet je eerst je pc een vast ip-adres geven. Daarna kan je wel via telnet in je zyxel komen.

[ Voor 37% gewijzigd door Nilco op 15-05-2004 01:34 ]

Pagina: 1