Ga eens na om wat voor een formaat mobo het gaat: MicroATX, ATX of Extended ATX etc en pas je kastwensen daarop aan. Zichzelf respecterende kastfabrikanten hebben heus wel het maximum moboformaat tussen de kastspecs staan
[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 14-05-2004 12:45 ]
Dat dacht ik dus ook, maar zo'n drol van een leverancier loopt nu te klagen dat 't in een serverkast moet.. en ik heb zoiets van "serverkast? kerel.. waar de neuk heb je 't over??! 't wordt geen lompe unix wasmachine-formaat server"olof schreef op 14 mei 2004 @ 12:45:
Het is toch een gewoon ATX bord?
Waarom zou je er dan een speciale kast voor moeten hebben?
Maargoed.. bij dit mobo
staat dan ook keihard bij de specs van Asus dat 't een ATX form factor board is:Sorry dat ik 't hier toch vroeg, maar ik vroeg me af of die kerel nou lag te bullshitten, want de 'ik ben er zeker van'-bullshit komt me de oren uitBoard Size ATX (12"x9.6")
Volgens mij moet dat gewoon passen in een normale ATX kast hoor.
Die verkoper probeert je dus mooi een (peper)dure kast aan te smeren.
Die verkoper probeert je dus mooi een (peper)dure kast aan te smeren.
Waarom had je dit niet in de topicstart gezet? Met jouw huidige topicstart zat je behoorlijk op de grens van topic open laten of het slotje eropcappie schreef op 14 mei 2004 @ 12:49:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar zo'n drol van een leverancier loopt nu te klagen dat 't in een serverkast moet.. en ik heb zoiets van "serverkast? kerel.. waar de neuk heb je 't over??! 't wordt geen lompe unix wasmachine-formaat server"
Maargoed.. bij dit mobo [afbeelding] staat dan ook keihard bij de specs van Asus dat 't een ATX form factor board is:
[...]
Sorry dat ik 't hier toch vroeg, maar ik vroeg me af of die kerel nou lag te bullshitten, want de 'ik ben er zeker van'-bullshit komt me de oren uit
Maar je hebt gelijk: de verkoper weet gewoon niet waar ie het over heeft. Gewoon negeren of een respectabel zaak zoeken
[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 14-05-2004 12:56 ]
Sorry, ik had 't inderdaad moeten vermelden, maargoed..BalusC schreef op 14 mei 2004 @ 12:56:
[...]
Waarom had je dit niet in de topicstart gezet? Met jouw huidige topicstart zat je behoorlijk op de grens van topic open laten of het slotje eropWeest voortaan uitgebreid in je topicstart, dus ook incl voorgeschiedenis, het hoe en waarom, wat heb je al uitgezocht, etc.. Herlees aub de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Maar je hebt gelijk: de verkoper weet gewoon niet waar ie het over heeft. Gewoon negeren of een respectabel zaak zoeken
Die verkoper zit dus tot de nok vol met poep ( www.zerosix.nl ). Ik ga m'n bestelling bij Informatique afhandelen.. die hebben alles op voorraad, EN ze reageerde het snelst met een professionele factuur met alles precies zoals ik 't wou hebben. Met die zerosix knakker heb ik eerst 3 telefoontjes en 4 mails moeten uitwisselen... incompetente lieden! aargh
iig thnx voor jullie hulp. (en mischien is dit ook interresant voor de volgende zoeker want d'r stond nog niks over dit mobo op GoT
www.tweakers.net/shopsurvey is hier de juiste plek voor, maar hou het wel beetje zakelijkcappie schreef op 14 mei 2004 @ 13:04:
Die verkoper zit dus tot de nok vol met poep ( www.zerosix.nl ). Ik ga m'n bestelling bij Informatique afhandelen.. die hebben alles op voorraad, EN ze reageerde het snelst met een professionele factuur met alles precies zoals ik 't wou hebben. Met die zerosix knakker heb ik eerst 3 telefoontjes en 4 mails moeten uitwisselen... incompetente lieden! aargh
[search=asus pc-dl deluxe]iig thnx voor jullie hulp. (en mischien is dit ook interresant voor de volgende zoeker want d'r stond nog niks over dit mobo op GoT)
en o.a.
[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations[/rml]
[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2[/rml]
ah.. crap.. je hebt gelijk.. nevermindBalusC schreef op 14 mei 2004 @ 13:07:
[...]
www.tweakers.net/shopsurvey is hier de juiste plek voor, maar hou het wel beetje zakelijk
[...]
[search=asus pc-dl deluxe]
en o.a.
[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations[/rml]
[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2[/rml]
[ Voor 21% gewijzigd door cappie op 14-05-2004 14:27 ]
Verwijderd
Ik kan mij voor stellen dat de verkoper denkt dat de voeding die in de kast zit niet geschikt is voor dit moerderbord. Ik heb zelf al enkel systemen gebouwt met dit type moederbord.
Officieel moet de voeding een SSI voeding zijn (de ze zijn geschikt voor Xeon processoren en dergelijke). De extra stekker (zoals bij de P4, is 4 pinnentjes) is bij een SSI voeding 8 pinnentjes dus 4 extra.
Het Werkt echter gewoon met een P4 voeding als deze zwaar genoeg is. Je houd dan alleen 4 gaaten over op de voedings connector van het moederbord.
Meestal bouwde ik deze moederborden in een Aopen H700 kast.
Officieel moet de voeding een SSI voeding zijn (de ze zijn geschikt voor Xeon processoren en dergelijke). De extra stekker (zoals bij de P4, is 4 pinnentjes) is bij een SSI voeding 8 pinnentjes dus 4 extra.
Het Werkt echter gewoon met een P4 voeding als deze zwaar genoeg is. Je houd dan alleen 4 gaaten over op de voedings connector van het moederbord.
Meestal bouwde ik deze moederborden in een Aopen H700 kast.
Pagina: 1