[Outlook Exchange]Redirected e-mails automatisch verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 11:05
Het probleem:
Ik heb twee e-mail adressen. Alle e-mail die naar het eerste adres (1@domein.nl) wordt gestuurd werd altijd met behulp van de Forward rule in Outlook Exchange doorgestuurd naar mijn andere adres (2@domein.nl). Een Forward rule zorgt ervoor dat het originele From adres vervangen wordt door 1@domein.nl. Dat is onhandig, zo moet je altijd -in- het e-mailtje kijken om te zien wie het gestuurd heeft. Aan de andere kant zorgde het er wel voor dat met een makkelijke andere Rule deze e-mail automatisch in een subfolder terechtkwam.

Nu heeft Outlook van de 2000 versie ook de optie Redirect. Deze vervangt het From adres niet, en zet ook geen extra tekst in de e-mail. Dit is dus een veel betere optie. Echter, mijn Rule om deze e-mails (die van 1@domein.nl doorgestuurd worden naar 2@domein.nl) automatisch te verplaatsen naar een subfolder werkt nu niet meer. Die was immers gebaseerd op het From adres "1@domein.nl".

Ik heb al in de Internet-headers zitten kijken, en Outlook kan wel zien dat een mailtje geredirect is (als je het mailtje opent staat er iets van "(i) This message was AutoForwarded), maar mijn rules kunnen er niet meer mee.

Weet iemand een oplossing om deze e-mails tóch automatisch te laten verplaatsen naar een subfolder?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Aangezien Outlook dus niks veranderd, hebben die mailtjes toch allemaal nog de originele To: ("1@domein.nl"). Kan je de regels daar niet op afstemmen?

Oftewel, eerst was de regel:

if From contains 1@domein.nl then move to Folder

Nu wordt ie:

if To contains 1@domein.nl then move to Folder

Of snap ik misschien iets niet?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 14:02 ]

• Garyu
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:00:
Aangezien Outlook dus niks veranderd, hebben die mailtjes toch allemaal nog de originele To: ("1@domein.nl"). Kan je de regels daar niet op afstemmen?

Oftewel, eerst was de regel:

if From contains 1@domein.nl then move to Folder

Nu wordt ie:

if To contains 1@domein.nl then move to Folder

Of snap ik misschien iets niet?
Goed idee. Ik heb het meteen bekeken. Maar helaas wordt het To veld wel aangepast.. namelijk To 2@domein.nl :(.

• Garyu
Schopje, niemand? :(

Verwijderd

Waarom zet je de rules niet kijken naar de header i.p.v. het FROM of TO adres?

• Garyu
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 21:25:
Waarom zet je de rules niet kijken naar de header i.p.v. het FROM of TO adres?
Ik heb zelf proberen te kijken in de headers, maar ik zie niets dat bij mij ook maar een lichtje doet laten branden dat het een redirected e-mailtje betreft of niet.

Ik ben er nog niet uit..

Pagina: 1