Toon posts:

Pc maakt raar geluid na draaien Mp3's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand heb ik een irritant probleem met m'n PC. Voordat ik verder ga zal ik eerst even de specificaties geven:

AMD 3000+ (32 bit) boxed
Asus A7N8X-Deluxe (Bios versie 1.07)
Ati Radeon 9600 pro
512MB Ram pc2700
Seagate 120GB Harddisk
Hp DVD Writer 300c
Win XP Pro Sp1 NLD

Deze PC is nu op de dag af 8 maanden oud en heeft het, tot een drietal weken geleden, altijd perfect gedaan. Van de één op de andere dag (zonder dat ik iets veranderd had) maakt de PC na het draaien van muziek of het spelen van een spelletje, een irritant aanlopend geluid(doet me het meest denken aan het geluid van een morsecode maar dan hoger). Het geluid is trouwens ook een beetje via de speakers te horen. Het geluid gaat direct weer weg als je een toepassing start of weer een nummer start. Zolang er muziek aanstaat is het geluid weg. Het gekke is dat hoe langer je muziek je draait hoe erger het geluid is. Na de comp een uur lang idle te laten wezen is het geluid weg! Hieronder heb ik een opsomming gemaakt van stappen die genomen heb om dit probleem te analyseren/op te lossen:

1. Kast open en luisteren waar het geluid vandaan komt. (Geluid is moeilijk te traceren, maar lijkt van het mobo af te komen)

2. Onboard sound uitgeschakeld =>Geluid weg

3. 5.1 soundcard gekocht, zover mogelijk van de radeon geplaatst. Nog steeds het geluid, wel in mindere mate maar nog steeds niet acceptabel.

4. Alle ventialoren inkast uitgeschakeld=> Geluid is er nog steeds

5. Andere grafische kaart Geforce MX4000 128MB => Geluid is er nog steeds.

6. DVD Writer losgekoppeld(Je probeert wat stomme dingen 8)7 )=> Geluid is er nog steeds.

7. GoT Search. Veel topics met bijna dezelfde problemen. Toch beschrijven deze topics niet precies mijn probleem. Zij hebben het allemaal over een hoge piep van het mobo. Dat is het bij mij duideljk niet.

8. Google. Weinig resultaten.

Kan iemand mij alstublieft helpen met dit probleem. Begin een beetje moedeloos te worden. BVD

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
7. GoT Search. Veel topics met bijna dezelfde problemen. Toch beschrijven deze topics niet precies mijn probleem. Zij hebben het allemaal over een hoge piep van het mobo. Dat is het bij mij duideljk niet.
Dat zijn vaak de voltage-regulators. Die dingen piepen doordat ze aardig vermogen staan te regelen. :) Maar dat is denk ik iets anders.

Het zou er ook op kunnen duiden dat je voeding aan het overlijden is. Maar dat is veel lastiger te controleren. Behalve als je gewoon even een goede/nieuwe voeding eraan hangt.

[ Voor 13% gewijzigd door -=bas=- op 14-05-2004 14:57 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Voeding denk ik niet. Als ik een zwaar spel speel met de audio hardware matig uitgeschakeld heb ik het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Ontwikkeling:

Ik heb net even knoppix4.3 gedownload. Dit programma laadt zichzelf van cdrom. Bij het inladen vanaf de cdrom krijg ik dezelfde geluiden als wanneer ik muziek gedraaid heb. Bij Knoppix krijg ik dus vanaf het begin de rare geluiden en bij windows niet. Heeft iemand hier een verklaring voor?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Pobeer het geluid eens op te nemen met een microfoontje of iets dergelijks. Op deze manier is het voor ons alleen maar gissen wat het precies zou kunnen zijn.

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Probeer je microfoon eens uit te zetten. Ik heb wel eens soortgelijke problemen bij allerlei Mobo's :) Op 1 of andere manier stoort het signaal van de mic wel eens op de output.

Ik werk in een pc shop en dit heb ik al vaak op deze manier weten op te lossen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tweakod3x op 15-05-2004 16:41 ]

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakod3x schreef op 15 mei 2004 @ 16:38:
Probeer je microfoon eens uit te zetten. Ik heb wel eens soortgelijke problemen bij allerlei Mobo's :) Op 1 of andere manier stoort het signaal van de mic wel eens op de output.

Ik werk in een pc shop en dit heb ik al vaak op deze manier weten op te lossen.
Hartelijk dank dit was de oplossing.
Kanttekening: Als ik de radeon er in heb zitten en niet de geforce krijg ik nog steeds(wel veel zachter dan voorheen) het geluid. Snap er niks van maar goed

Tweakod3x, you're my man

Johnny
Pagina: 1