Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

sms ontvangen op pc. mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Voor een proefopstelling in huis is moet het mogelijk zijn een sms'je te ontvangen op een server. Ik heb maar één analoge telefoonlijn en een analoog modem voor aan de server. De server is doorgaans verbonden met kabelinternet. Van het modem maakt hij geen gebruik.

Mijn vraag: Is het mogelijk een sms'je te sturen naar het huistelefoonnummer? Pikt de server dan via zijn modem dan automatisch de data hieruit?

Wat ik namelijk verwacht is dat de overige telefoons gaan rinkelen bij een binnenkomend sms'je. Wat ik graag zou willen is dat het sms'je over mijn telefoonlijn het huis wordt ingestuurd en dat het modem deze herkent.

Is dit mogelijk? Ik ben op zoek naar tips omtrend dit idee. Voor verdere info ben ik met KPN bezig. Ik wil geen ISDN, mocht dat een tip zijn.

thnx,
d.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35
En waarom zou je dat willen ? Misschien dat er een andere oplossing is. Deze lijkt me namelijk onmogelijk ...

Er bestaan wel mogelijkheden icm een GSM toestel om deze op een pc te kunnen ontvangen.

-

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Heb je naar info gekeken van smsbox van kpn? misschien die manier omzetten naar jouw manier....

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Je kan bijvoorbeeld een Siemens telefoon met een simkaartje op je PC aansluiten en dmv een simpel progje de SMSjes uitlezen en laten verwerken dmv je PC.

Of je kan even wachten totdat ik deze dienst op mijn site compleet hebt en dan kan ik er voor zorgen dat je SMS in een mail wordt afgeleverd. Deze kan je dan weer op je server verwerken!

Overigens zijn er al een aantal topics op GoT over dit soort zaken, dus even zoeken kan geen kwaad!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Volgens mij niet mogelijk, want bij de splitter gaat het signaal voor de sms naar de telefoons toe en niet naar de modem.

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 16:45
Wel dus, want er is geen splitter. 1 lijn, 1 modem.
Verder is er een kabelverbinding, maar dat heb niks met je telefoonlijn te maken.

Plant eens een boompje

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Het is toch tegenwoordig mogeljk om te sms'sen naar een vaste lijn? :S

momentje... ff zoeken op de kpn site.
edit:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=284090/sc=6f2740

[ Voor 29% gewijzigd door Ethnocentrix op 14-05-2004 13:54 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Pagina: 1