Toon posts:

[JSP] email verzenden werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik mail kan verzenden met JSP?

Ik heb al van alles geprobeerd maar het werkt allemaal niet.
In php is het allemaal vrij eenvoudig, met JSP word het stukken lastiger.

Heb de tweakers search gebruikt en gezocht op google.
Tweakers krijg ik niks.
Google krijg ik een hoop tutorials die allemaal outdated zijn. Denk bijvoorbeeld aan het open relay probleem.

BVD

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 12:47 . Reden: spelling ]

Verwijderd

Topicstarter
edit

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 13:44 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Wat is de foutmelding, want die code lijkt te kloppen zoals bijvoorbeeld hier?

offtopic:
ps. Voltooid deelwoorden eindigen alleen als laatste letter van de stam in "kofschip" voorkomt op een 't'. Dus het is geprobeerd en verstuurd :)

[ Voor 13% gewijzigd door AaroN op 14-05-2004 12:42 ]

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
javax.servlet.ServletException: Sending failed;
nested exception is:
javax.mail.MessagingException: Could not connect to SMTP host: mail.planet.nl, port: 25;

Deze foutmedling is ook niet zo gek...

Omdat ik waarschijnlijk een username en password op moet geven bij het verzenden van mail via mail.planet.nl anders zou iedereen dus spam kunnen versturen via hun server, hetgeen ik je hierboven ook vertel.

Ik heb wel een account bij planet, maar weet niet hoe ik dit moet verwerken in het script.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 10:41
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 12:45:
javax.servlet.ServletException: Sending failed;
nested exception is:
javax.mail.MessagingException: Could not connect to SMTP host: mail.planet.nl, port: 25;

Deze foutmedling is ook niet zo gek...

Omdat ik waarschijnlijk een username en password op moet geven bij het verzenden van mail via mail.planet.nl anders zou iedereen dus spam kunnen versturen via hun server, hetgeen ik je hierboven ook vertel.

Ik heb wel een account bij planet, maar weet niet hoe ik dit moet verwerken in het script.
draait de jsp server in het netwerk van planet.nl(eigen server bv)?
voor smtp heb je meestal geen user + pwd nodig. Als je via de smtp van je ISP wilt mailen, dan moet je ingelogd zijn op hun netwerk, anders kan je niet versturen via hun smtp.

Dus als je een jsp server hebt gebruikt die niet hangt onder het netwerk van planet.nl, dan gaat deze geen verbinding krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Perfect, heb de lokale SMTP server gebruikt waar mij server onder valt.

En nu doet hij het.

Thnx for the info.

Verwijderd

ik denk dat je in de jakarta taglib collectie wel een mail taglib kan vinden die deze problemen al voor jou oplost en zelfs nog véél functionaliteit toevoegt.
Pagina: 1