[db] Standalone database applicatie / updaten naar centrale

Pagina: 1
Acties:

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 17:57
Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik wil een programaatje schrijven om lokaal bij meerdere mensen gegevens in een database op te slaan, waarna de gegevens ook gesynchroniseerd moeten kunnen worden met een algemene database (waarschijnlijk MySQL)

Het probleem zit hem nu in het feit dat ik clientside geen database server wil installeren, dus dat het een filebased database moet zijn, die ook nog eens redelijk eenvouodig te porten is naar MySQL.

Het doel hiervan is om ook offline te kunnen beschikken over alle gegevens, na het downloaden dan.

Mijn vraag is dus: Wat raden jullie aan, welk type database, moet ik over naar Visual Basic .NET qua programmeertaal?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Hangt van de datagrootte af? Is het niet teveel zou ik XML gebruiken. Word het al meer gebruik dan een stand alone db zoals Acces ofzo.

Maar waarom niet direct naar de server?

• JochemK
zoals ik al zei, het moet ook offline kunnen werken.

En jah, wat is groot?

ik denk toch dat er al redelijk snel zo'n 20.000 records in zullen staan.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Wat heb je zelf al bedacht? Wat doet 'Delphi' in je topictitel? Wat zijn de wensen aan het offline beheer? Moet alles strak gesynced zijn? Oftewel: geef eens wat meer info (en een fatsoenlijke nieuwe topictitel via topic report aub)

Professionele website nodig?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Zoek een leuke uit op de BDE Alternatives Guide

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Als ze echt offline gaan werken, tja. Microsoft Access kost geld. En voor 20.000 records zou je ook nog kunnen syncen. Het duurt alleen wel even. Zowiezo het syncen word een lang process. Ik denk dat dan database keuze voor de client niet veel uit maakt.

Het hangt er een beetje vanaf wat jou budjet er voor is en wat je tot je beschikking hebt.

• JochemK
@ LordLarry heel erg bedankt, ik ben via die site op het spoor gekomen van

TinyDB, wat me erg aanspreekt. Ik werk nu even met de trial versie, waarbij je tijdens het startten van je applicatie een popup krijgt.

@Curry684, vraag is bij deze voldoende beantwoord, topic mag wat mij betreft dicht, title change lijkt me ook overbodig (ik zag trouwens toen ik gepost had dat ik wat vergeten was achter de topic titel)

Over het delphi in de topic titel, het programma ga ik schrijven in delphi, dus vandaar.
Pagina: 1