[GF2] VGA-koeler draait slecht

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 22:48

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb nog een oudere Leadtek GeForce 2 Pro 64MB, maar de koeler van deze kaart draait niet meer zoals het hoort. Waardoor de PC soms pas na een paar keer opstart. Nu heb ik op internet al een heleboel 40x40mm koelers gezien, maar dit zijn allemaal casefans. De koeler die op deze kaart zit is een speciale koeler.

Zoals je ziet is het type: MW-410M12S, maar als ik hier naar zoek op Google, krijg ik ook allerlij andere koelers, bijvoorbeeld: http://www.directron.com/mw410m12s.html

Ik had al even op GoT gezocht naar 40x40mm koelers, maar dan komen ze vaak met de "oplossing" om een thermaltake orb te kopen. Ik heb liever dezelfde koeler er weer bij. Weet iemand een adres waar dit is te krijgen?

De lokale electroboer had hem ook niet, alleen andere typen 40x40mm. Misschien dat iemand op GoT nog een oude (defecte) GF2 Pro heeft met dezelfde koeler? (hint) ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/koeler.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Copyman op 14-05-2004 11:47 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 11:02
Stuur eens een mailtje naar Leadtek, uit ervaring weet ik dat ze je graag willen helpen :)

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Een druppeltje naaimachine olie en een keer goed 't fannetje schoonmaken wil ook wel eens helpen.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Icey schreef op 14 mei 2004 @ 11:57:
Stuur eens een mailtje naar Leadtek, uit ervaring weet ik dat ze je graag willen helpen :)
Dat zal ik zeker doen als ik er niet uit kom! Zal je altijd zien, open je een topic, kom je er een paar minuten later achter wat voor koeler het precies is.

Het gaat dus om deze (2):
Afbeeldingslocatie: http://www.tranyoung.com.tw/images/products/fan/40_40_08.jpg

40x40x08 mm

[ Voor 3% gewijzigd door Copyman op 14-05-2004 12:11 ]

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
YoupY schreef op 14 mei 2004 @ 12:05:
Een druppeltje naaimachine olie en een keer goed 't fannetje schoonmaken wil ook wel eens helpen.
Ik heb gister de fan er ook al af gehaald en schoon gemaakt, daarna wat contactspray er bij gespoten. Hij deed het gister wel goed, maar na een nacht stil te hebben gestaan start hij toch weer slecht op.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
waarom niet een 80mm fan eronder hangen en die op 5V laten draaien?
koelt waarschijnlijk beter en is absoluut veel stiller...
de fan kan je bijv. eronder hangen mbv. een meccano-constructie.

of nog beter, waarom niet helemaal passief laten draaien?
zo'n gf2 wordt toch niet heel warm?
plak je er een grotere heatsink op, zoals bijv. een zalman NB-heatsink en weg is 'de herrie'.. :)

hier heb ik een 80mm op 5V onder een 9800SE AIW gehangen en de originele fan eraf gehaald, zodat ie nu muisstil is en stabiel natuurlijk..
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_132039.jpg

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
NewbieNeo schreef op 14 mei 2004 @ 12:36:
waarom niet een 80mm fan eronder hangen en die op 5V laten draaien?
koelt waarschijnlijk beter en is absoluut veel stiller...
de fan kan je bijv. eronder hangen mbv. een meccano-constructie.

of nog beter, waarom niet helemaal passief laten draaien?
zo'n gf2 wordt toch niet heel warm?
plak je er een grotere heatsink op, zoals bijv. een zalman NB-heatsink en weg is 'de herrie'.. :)

hier heb ik een 80mm op 5V onder een 9800SE AIW gehangen en de originele fan eraf gehaald, zodat ie nu muisstil is en stabiel natuurlijk..
[afbeelding]
Ik weet niet meer precies hoe war zo'n gf2 wordt, maar als ik me kan herinneren wordt ie best wel warm. En het is eigenlijk de bedoeling om dezelfde koeler er weer op te krijgen. :)

Verwijderd

Er zijn behoorlijk wat opties om het beter en stiller te koelen. Waarom dan moeilijk doen en zoeken, als het ook makkelijk en beter kan? Garantie is er toch al af, neem ik aan.

Verwijderd

zo'n fan is waardeloos, 't maakt meer herrie dan dat het werkelijk koelt. Een gewone 40x40 fan past er trouwens gewoon op met parkertjes.
Ik heb er een 8cm fan onder gehangen, koelt echt 10x beter om nog maar te zwijgen over de vermindering in geluid :X

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:18
Bij http://www.anrcomputers.nl/
hebben ze drie soorten 4x4 koelers zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.spire-coolers.com/images/products/3A16S2.jpg
Het zijn Spire 'chipsetcoolers'...

[ Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 15-05-2004 00:28 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 00:12:
zo'n fan is waardeloos, 't maakt meer herrie dan dat het werkelijk koelt. Een gewone 40x40 fan past er trouwens gewoon op met parkertjes.
Ik heb er een 8cm fan onder gehangen, koelt echt 10x beter om nog maar te zwijgen over de vermindering in geluid :X
idd.. op mn TI4200 ook.. klote koeler stuk.. andere heatsink er op en 80mm fan langs dat ding te blazen @ 12 volt ( uit oude AT voeding :P )
en koelte :9

doet t nog altijd prima, zelfs overgeclockt :)

404 Signature not found

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 16:44

M-ThijZ

Riding on Rails

De fan van m'n GF2MX 64MB is ook kapot, er is iets mis met de lagertjes. Ik heb de fan er gewoon uitgelaten, passief koelt hij nl nog goed genoeg.

• NewbieNeo
Acid-Rain schreef op 15 mei 2004 @ 16:34:
De fan van m'n GF2MX 64MB is ook kapot, er is iets mis met de lagertjes. Ik heb de fan er gewoon uitgelaten, passief koelt hij nl nog goed genoeg.
ook als je 3Dmark2001 een uurtje draait? ;)
dan heb je wel een heel goede airflow in je kast.

Verwijderd

Een geforce 2 kan je fewoon passief koelen ;-). ALs je een beetje rond kijkt dan zie je ook dat de meeste gefroce 2's passief gekoeld zijn :Y) .

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

Ik heb nog exact dezelfde liggen, van mijn FX 5200, mail me maar eventjes :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 20:21
Copyman schreef op 14 mei 2004 @ 11:46:
Ik heb nog een oudere Leadtek GeForce 2 Pro 64MB, maar de koeler van deze kaart draait niet meer zoals het hoort. Waardoor de PC soms pas na een paar keer opstart.
Dat heeft niks met elkaar te maken. Als je je PC aanzet en de fan van je GF2 draait niet (goed) start ie gewoon op.

Misschien dat als je PC een tijdje aan is dat de PC dan vastslaat, maar dat is niet bij het opstarten.

Als het toch een probleem is met je GF2 zou je PC wanneer hij niet opstart deze piepcode moeten geven:
code:
1
lang-kort-kort-kort

Alnders zou ik het toch maar eens bij je voeding of moederbod gaan zoeken :).

tvw

Verwijderd

Hihi, dat zijn pc na een lage tijd vast loop lijkt me sterk. Je moet eens weten hoe kleine passiefe koeler op me geforce 2 zat van asus. Dat ding is al meer dan 3 jaar oud en draait nog steeds perefect in de pc van een vriend die hem nu gebruikt.
Bij me broer zit ook nog steeds een geforce 2 gts pasief gekoeld doordat de fan stuk was gegaan en werkt ook nog steeds perfect.

Zelfs de radeon 8500 kan nog passief gekoeld worden, ik heb een p3 low profiel koelblok op zitten zonder fan dat me maar 1pci slot kost. Hij koelt zelfs zo goed dat ik hem ook nog iets kan overcloken.

Dus dat deze gefroce 2 wel opeens probleme zou moeten krijgen als die passief gekoeld wordt lijk me erg sterk.

Dat een fan op zit is omdat het dan lijkt of het een sneller kaart is met de hoop dat die dan daardoor beter wordt verkocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 17:15 ]

• NewbieNeo
hmm.. als jullie je GF2 passief kunnen koelen met alleen de originele heatsink, dan is de vervanging van de originele heatsink+fan voor een 'iets grotere' ZM NB32J op een TNT2 zeker overkill of niet... :X

Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_107125.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door NewbieNeo op 15-05-2004 18:01 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 11:02
Tnttjes heb je in verschillende smaken... sommige worden gekoeld zonder koeler/heatsink... En andere (tnt ultra) worden enorm warm...

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:13

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 17:14:
Zelfs de radeon 8500 kan nog passief gekoeld worden, ik heb een p3 low profiel koelblok op zitten zonder fan dat me maar 1pci slot kost. Hij koelt zelfs zo goed dat ik hem ook nog iets kan overcloken.
Ik heb hier met een Ti4200 van Asus 1 maand passief gedraaid met originele heatsink :X Geen problemen iig gekregen B)

Edit: Ik heb hier nog een GTS 2 Pro liggen waar de koeler het nog van doet, mag je van mij hebben, gooi ik er wel een ZM-32 op 8)

[ Voor 14% gewijzigd door DaWaN op 15-05-2004 20:42 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1