Inloggen op 1605R lukt niet via console

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:57
Ik heb net een 1605R gekocht om te kunnen oefenen voor CCNA. Probleem is nu dat ik niet kan connecten naar die router. Ik heb een console kabel erbij (lijkt op een stukje ethernet kabel met op het eind een ethernet -> D25 convertor) en daarop een convertor van D25 naar D9 zodat ik deze op de seriele poort aan kan sluiten.

Ik start vervolgens de hyperterminal en connect via com2 (com1 lukt niet omdat de convertor te breed is). Instellingen zijn:

9600
8
None
1
None

Vervolgens kom ik het hyperterminal scherm met allen een knipperende cursor links bovenin. Ik kan er niet intypen. Ook meerdere keren enter en CTRL+ PAUSE hebben geen effect.

Lampjes branden op de router (PWR en OK zijn beide groen)

Iemand een idee?

Oh ja, andere pc geprobeerd (laptop) en daar precies hetzelfde!

Verwijderd

Is het een ethernetkabel of lijkt het alleen op een ethernetkabel? Een Cisco console kabel is een zgn. roll-over kabel. De standaard Cisco-kabel is lichtblauw. De pinout van deze kabel is
1 --> 8
2 --> 7
3 --> 6
[etc]
8 --> 1

• Rendier2710
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:34:
Is het een ethernetkabel of lijkt het alleen op een ethernetkabel? Een Cisco console kabel is een zgn. roll-over kabel. De standaard Cisco-kabel is lichtblauw. De pinout van deze kabel is
1 --> 8
2 --> 7
3 --> 6
[etc]
8 --> 1
Het is geen blauwe kabel. Als ik de lipjes naar beneden leg van beide kanten en dan naast elkaar, dan heb ik het volgende (nr 1 is links!)

1 blauw/wit
2 blauw
3 groen/wit
4 leeg
5 leeg
6 groen
7 leeg
8 leeg

1 groen/wit
2 groen
3 blauw/wit
4 leeg
5 leeg
6 blauw
7 leeg
8 leeg

Gezien de pin uitleg hierboven lijkt het me niet helemaal een correcte kabel :(

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Hier een afbeelding van correcte kabel met seriele aansluiting.
http://members.ld.infosee...r/etc/hanema22console.jpg

Verwijderd

Dat is een Cat3 ethernet kabel.
Ik zie dat je er inmiddels eentje probeert te kopen via de V&A. Ze zijn ook redelijk makkelijk zelf te maken... als je een kabelknijper hebt...

• Rendier2710
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 15:20:
Dat is een Cat3 ethernet kabel.
Ik zie dat je er inmiddels eentje probeert te kopen via de V&A. Ze zijn ook redelijk makkelijk zelf te maken... als je een kabelknijper hebt...
Heb zelf niet zo'n kabelknijper helaas en dan zit ik nog met een constructie van UTP naar 25 p naar 9 p. Een heel groot blok wat een beetje fragiel aan de seriele poort hangt. Dus een mooi kant en klaar kabeltje heb ik wel wat voor over :)
Pagina: 1