One cookie a day keeps the doctor away !
edit:
Inderdaad, de oplossing van j-w werkt prima. Gewoon grotere iconen en fonts instellen.
[ Voor 24% gewijzigd door EXX op 14-05-2004 11:44 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Op het werk hebben we ook 17" tft's gekocht.
Op de standaard resolutie (ook 1280x1024) wordt alles veel te klein voor de meeste gebruikers, daarom hebben wij 4 verschillende merken getest (kan meestal wel gratis als je een goede leverancier hebt), en dan ook vooral op 1024x768, en het scherm gekocht wat op die resolutie de beste kwaliteit gaf.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
imho.
http://www.tomshardware.com/display/20040413/index.html
Ik kan de fonts en iconen niet aanpassen (bedrijfs policy dat gebruikers dat niet kunnen en IT begint er niet aan).
Een ander scherm kopen is ook niet mogelijk.
Een andere videokaart misschien wel, software ook.
Iemand een suggestie op dat vlak (ik heb eens iemand iets horen zeggen over anti-aliasing op de desktop maar heb daar zelf geen kaas van gegeeten, dus ...) ?
One cookie a day keeps the doctor away !
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
[ Voor 55% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-05-2004 12:03 ]
Ik neem aan dat we hier praten over de Dpi-instelling die normaal op 96 dpi staat? Want als je de resolutie van je scherm kan wijzigen, dan kan je die instelling toch ook wel op groot (120 dpi) of iets dergelijks zetten?
[ Voor 21% gewijzigd door Infinitive op 14-05-2004 12:42 ]
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Je kan ook als je met de muis op bv een webpagina klikt en je scrolt naar boven (of onder weet niet zeker) dan wordt het lettertype etc ook vanzelf groter
Exactly.Infinitive schreef op 14 mei 2004 @ 12:40:
Waarom je uberhaupt dit soort persoonlijke voorkeuren als systeembeheer niet toelaat is me zo wie zo een raadsel (tenzij ze misschien bang zijn dat sommige gebruikers idiote instellingen kiezen (fontsize 200 ofzo) en zij het dan weer op mogen lossen ofzo).
Bij beheer is het echt niet zo dat ze de overige werknemers niks gunnen ofzo.
Maar je zult altijd zien dat een deel van de groep te achterlijk voor woorden is en dan aan de telefoon hangen met de meest domme problemen die je dan als beheerder mag gaan oplossen. (wat tijd, geld, en onnodige veel moeite kost)
Uitzonderingen maken voor bepaalde personen is vaak een probleem omdat mensen van aard heel erg kinderachtig zijn. Als de ene iets heeft/kan wat de andere niet heeft of kan, dan worden hier soms de grootste problemen over gemaakt.
Vandaar dat ik me kan voorstellen dat je als bedriijf ervoor kiest dan maar alles af te schermen. Alhoewel ik me soms wel af vraag hoe ver je hierin moet gaan, je kunt het namelijk ook overdrijven.
Wat het LCD probleem aangaat.... tja , is niet veel aan te doen, LCD schermen staan nou niet echt bekend om hun hoge beeldkwaliteit op niet native resoluties.
Beste zou een CRT monitor zijn.
Verwijderd
Window gaat standaard tot 800x600 maar met een andere driver kom je een heel eind. Ik kan tot 320x200 en ik kan zelf resoluties invullen met de Nvidia 56.64 driver.STIMPPYYY schreef op 14 mei 2004 @ 12:02:
windows XP gaat maar tot 800x600, dus zou je dus een 21" scherm moeten hebben met een resolutie van 1600x1200