[MMORPG] Beste MMORPG?

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Ik weet dat hier al vaker over gesproken is, maar zou nu weer een nieuwe willen starten i.v.m. veel nieuwe releases/beta's.
Zelf heb ik een jaar EvE Online gespeeld, maar begin er een beetje op uitgekeken te raken. Ben nu bezig met de 3-day trial van Guild Wars en begin al aardig verslaafd te raken.
Wat is volgens jullie de beste keus op dit moment en in de nabije toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35
Guild wars is geen mmorpg :p. Maar laten we daar nu geen discussie over beginnen. World of Warcraft beta ligt er aan te komen. Misschien begint over een maandje of later european closed/open beta, ook kun je ook al de beta op illegale servers spelen, maar das alleen verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nog een paar dagen, en zie dan de uitslag van de ------ GoT Game Awards 2004 ------. Niet dat dat iets vertelt, want er zitten geen argumenten tussen, maar het kan een indicatie zijn :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 11:44:
Wacht nog een paar dagen, en zie dan de uitslag van de ------ GoT Game Awards 2004 ------. Niet dat dat iets vertelt, want er zitten geen argumenten tussen, maar het kan een indicatie zijn :P
Waarom maken jullie daar geen sticky van? krijg je volgens mij veel meer reacties

edit: En het is al middag!!! 8)7
Laat ik voortaan me mond maar houden :X :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Xiliath op 14-05-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

Wom

wappie1980 schreef op 14 mei 2004 @ 12:00:
[...]

Waarom maken jullie daar geen sticky van? krijg je volgens mij veel meer reacties
Psst, kijk eens bovenaan in de topiclijst ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 14-05-2004 12:02 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik vind imo Ragnarok Online De beste maar nu speel ik eht iig niet meer, maar de game was echt TE verslavend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
LineAge II , vind ik persoonlijk superstoer .... maar of het echt een mmorpg is ben ik niet helemaal van overtuigt,.. het verhaal gedeelte is namelijk nogal wat mager,.. en het zou zich beter voordoen als een hack&slash

Daarnaast blijft Ultima Online voor mij persoonlijk een super mmorpg

Uit de releases/beta's spreekt mij denk ik World of Warcraft mij het meeste aan, maar naast dit spreken mij Starwars Galaxies, en Anarchy Online ook heel erg aan, en moet nog ff uitzoeken welke ik eerst ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ragnarok Online... Op de 1 of andere manier moet en zal ik dit spel blijven spelen.
Misschien niet de beste, maar zeer verslavend :X

EvE Online daarentegen is ook best wel een goed spel, grafisch zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 18:11
Heb ook een tijd Eve Online gespeeld, en moet zeggen dat me dat zeer goed bevallen is. Ben daarna begonnen met Final Fantasy XI en die bevalt me nog beter. Mijn keuze zou dus FFXI zijn, jammer dat deze nog niet in Europa verkocht word(behalve de import versies dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

EVE uiteraard. Binnenkort met de Shiva Patch wordt het daar nog leuker (player owned structures enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

City of Heroes!

www.cityofheroes.com

dit is echt een gave mmorpg, ik heb de lineage2 beta ook gespeeld maar city of heroes is echt veel gaver.
Het superherotje spelen bevalt me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anarchy Online was ik vrij verslaafd aan, maar ben cold turkey gestopt :p

Star Wars Galaxies is grafisch heel knap, crafting en player economy zijn ook sterk uitgewerkt, maar zonder mijn guild was ik er waarschijnlijk al mee gestopt. Het is ook allesbehalve casual gaming. Om bijvoorbeeld een doc te spelen moet je wel eerst je medicijnen maken, wat op zich aardig wat tijd in beslag neemt. Voelt soms wel een beetje aan als een extra job.

City of Heroes heb ik net en is erg leuk. Een gebrek aan diepgang kan een minpuntje worden op lange termijn, maar dat zien we dan wel. Bovendien kunnen er op die manier misschien meer resources gaan naar content development.

EVE Online heb ik gedurende een free-week trial gespeeld, maar boeide me niet zo. Wel heel mooi en het skill-over-time systeem vond ik wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
Ik zou gewoon even wachten

want binnen kort kom WOW ook uit.

World of Warcraft.

http://www.worldofwarcraft.com/

Deze is ookw el aardig.
PlaneShift

http://www.planeshift.it/

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 14-05-2004 15:26 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Laatst online: 27-10 06:24
ben nog steeds verslaafd aan eve

nog ff wachten op shiva en dr is weer wat nieuwe content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Laatst online: 25-10 00:02
Ik vind er twee ontzettend leuk.
Lineage2 (www.lineage.com)
Ragnarok (www.ragnarokonline.com)

Moet je zeker eens even checken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Een oude, graphisch erg achterhaald en een vrij gehechte community is www.redmoon-online.com Het heeft een beetje de spirit van de dorpen die je hier in nederland wel eens ziet. Namelijk dat de community van buitenstanders eigenlijk niets moet hebben. Maar je kan je gemakkelijk bewijzen door niet al te erg op te vallen. Kheb het namelijk een tijd gespeeld.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

SeRRveR schreef op 14 mei 2004 @ 18:45:
Een oude, graphisch erg achterhaald en een vrij gehechte community is www.redmoon-online.com Het heeft een beetje de spirit van de dorpen die je hier in nederland wel eens ziet. Namelijk dat de community van buitenstanders eigenlijk niets moet hebben. Maar je kan je gemakkelijk bewijzen door niet al te erg op te vallen. Kheb het namelijk een tijd gespeeld.
en de servers zijn om de haverklap down

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowbane vind ik de leukste MMORPG die ik ooit gespeelt heb vooral omdat je zoveel vrijheid hebt. Onbeperkte PvP, steden bouwen en oorlogjes maken.

Al lijk ik zo ongeveer de enigste met deze mening :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 19:40
ragnarok online _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lineage 2 all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu nog beargumenteren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ragnarok Online for meh, euro-RO rox :D

tis gewoon awesome om 's avonds in prontera rond te lopen als et helemaal vol is :P

maja k moet eerst betalen voordat ik verder kan met met support aco :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(
Als er nu gewoon een tussenstand bekeken kan worden dan zou het leuk zijn.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen Ultima Online of Everquest.
Waarom?, Omdat het toch wel de grondleggers waren van het MMORPG wereldje waar we nu in zitten (ie. de basis dingen) En heb er persoonlijk de meeste uurtjes in doorgebracht (UO 4 jaar Eq 3 jaar)
Wel grappig dat haas niemand de oude MMORPG meer noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:53:
Waarom?, Omdat het toch wel de grondleggers waren van het MMORPG wereldje waar we nu in zitten (ie. de basis dingen) En heb er persoonlijk de meeste uurtjes in doorgebracht (UO 4 jaar Eq 3 jaar)
dat komt omdat bijna iedereen hier mmorpg naabs zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naabs is echt zooooooo history :+
maaruh misschien wel omdat de oudere gewoon "saai" zijn vergeleken met de nieuwere.
ik ben geen graphics-whore maar ik vind wel dat het er een beetje fatsoenlijk uit moet zien :) (niet altijd natuurlijk ;))
ik nomineer SWG of maybe wel Neocron als "beste" mmorpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
SWG begint steeds weer leuker te worden ja, ben er namelijk weer aan begonnen! ik ga een mining bedrijf beginnen :P en dan droids bouwen en vehicles.. hopen maar dat het wat wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Dark Age of Camelot
-
-
-
-
-
-
-
-
Punt :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naast die streepjes een aantal punten op zou kunnen noemen, waarom jij het zo geweldig vindt, dan lijkt dit topic al wat minder op een opsomtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Moet je voor al deze games ook nog een maandelijke bijdrage betalen ?, ben namelijk ook wel geinteresseerd in zo'n game maar zie door de bomen het bos niet meer :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
ScrooLoose schreef op 16 mei 2004 @ 00:08:
Moet je voor al deze games ook nog een maandelijke bijdrage betalen ?, ben namelijk ook wel geinteresseerd in zo'n game maar zie door de bomen het bos niet meer :)
Yep. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31
Van de mmorpg's die ik heb gespeeld steeks eve er met kop en schouders bovenuit.
En dan vooral omdat het zo goed uitgewerkt is.

Ik heb UO gespeeld, en ik vond het niet realistisch, te saai en teveel hetzelfde doen.

Ook heb ik DOAC in beta gespeeld, dat was al een heel stuk beter maar ook hier was het begin gewoon te saai.

Nou moet ik wel toegeven dat ik het space gebeuren persoonlijk veel interessanter vind dan fantasy en daarom eve zo goed vind. Maar bij eve wordt je in het begin zo overweldigd door alle opties dat je de eerste maand gewoon bezig bent met alles te begrijpen wat ik zelf een echte uitdaging vond.

Ik ben helaas gestopt met eve spelen vanwege tijdgebrek.

En het systeem van een maandelijke bijdrage maakt me niet zoveel uit als ik het vele uren in de week speel.

[ Voor 8% gewijzigd door SiErRa op 16-05-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 19:12

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:26:
Ragnarok Online... Op de 1 of andere manier moet en zal ik dit spel blijven spelen.
Misschien niet de beste, maar zeer verslavend :X
[...]
Heheh dit klinkt echt akelig bekend :D B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 17:35

Bosmonster

*zucht*

Persoonlijk nomineer ik Asheron's Call 1 als beste, dat heb ik ongeveer 2,5 jaar gespeeld en zit er aan te denken dat weer te gaan doen. Asheron's Call 2 viel een beetje tegen, alles was te simpel gemaakt. Toch heb ik me er nog een jaar mee zoet gehouden :)

UO was mij iets te beperkt toen ik het speelde (nog voor AC1). Maar een paar dungeons en nogal duidelijke limieten aan je kunnen. Als je dat bereikt had was het wel zo'n beetje afgelopen. Daar zal tegenwoordig wel aardig wat bijgekomen zijn. Qua sfeer blijft UO onovertroffen, maar dat kan ook komen doordat het het eerste MMORPG was dat ik speelde :P

Verder heb ik nog een tijdje SWG gespeeld, maar die viel vies tegen, zoals heel veel mensen. Andere beta's die mij niet genoeg konden boeien voor release waren o.a. Anarchy Online, EVE, Planetside (ok meer MMOFPS :)) en nog wat die ik zelfs vergeten ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb zelf bijna 4 jaar everquest gespeeld,en heb de laatste tijd wat beta's van nieuwe mmorpgs geprobeerd. Ik vind ze allemaal saai. Het komt er opneer dat je steeds X aantal mannetjes moet slachten om het volgende level te worden. En het slachten van die mannetjes is helemaal niet zo spannend. Je loop naar een mannetje toe,zet autoattack aan,of je cast wat spells en het beest is dood. Diezelfde taktiek hou je aan vanaf level 1 tot aan het level dat je niet meer verder kunt.
Natuurlijk krijg om de zoveel levels nieuwe moves en spells die weer meer damage doen,maar de beeste die je moet vermoorden voor een beetje exp krijgen even veel meer hitpoints.
En dan heb ik het nog niet gehad over het aantal uur dat je iets zit te doen wat je niet leuk vind.Zoals reizen tussen 2 steden,en die reis heb je vaak al 1000 keer gemaakt.
En dan heb je nog trade skills.Dat is helemaal het toppunt van saai bezig zijn. Eerst moet je duizenden eenheden van het of het ander verzamalen,en dan nog 1000 eenheden van iets anders,zodat je iets kan maken.Daar ben je al fucking lang mee bezig. En dan moet duizend keer gaan klikken,en dan hopen dat je na die 1000 klikken je skill genoeg omhoog hebt gekregen om iets leuks te maken.

Nee, ik ben geen fan van mmorpgs. Tenminste niet diegene die nu uit zijn. Een goeie mmorpg moet voor mij in iedergeval realtime zijn. En het reizen moet leuk zijn,of beter nog,reizen moet overbodig zijn.
Mischien komt er over een tijdje een mmorpg uit met de dingen die hier boven staan,maar ik denk het voorlopig niet.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

www.atitd.com A Tale in the Desert
een geweldloze (bwegh :D) mmorpg
maken van apparaten, verbouwen van voer, etc etc

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op 16 mei 2004 @ 11:57:
Ik heb zelf bijna 4 jaar everquest gespeeld,en heb de laatste tijd wat beta's van nieuwe mmorpgs geprobeerd. Ik vind ze allemaal saai. Het komt er opneer dat je steeds X aantal mannetjes moet slachten om het volgende level te worden. En het slachten van die mannetjes is helemaal niet zo spannend. Je loop naar een mannetje toe,zet autoattack aan,of je cast wat spells en het beest is dood. Diezelfde taktiek hou je aan vanaf level 1 tot aan het level dat je niet meer verder kunt.
Natuurlijk krijg om de zoveel levels nieuwe moves en spells die weer meer damage doen,maar de beeste die je moet vermoorden voor een beetje exp krijgen even veel meer hitpoints.
En dan heb ik het nog niet gehad over het aantal uur dat je iets zit te doen wat je niet leuk vind.Zoals reizen tussen 2 steden,en die reis heb je vaak al 1000 keer gemaakt.
En dan heb je nog trade skills.Dat is helemaal het toppunt van saai bezig zijn. Eerst moet je duizenden eenheden van het of het ander verzamalen,en dan nog 1000 eenheden van iets anders,zodat je iets kan maken.Daar ben je al fucking lang mee bezig. En dan moet duizend keer gaan klikken,en dan hopen dat je na die 1000 klikken je skill genoeg omhoog hebt gekregen om iets leuks te maken.

Nee, ik ben geen fan van mmorpgs. Tenminste niet diegene die nu uit zijn. Een goeie mmorpg moet voor mij in iedergeval realtime zijn. En het reizen moet leuk zijn,of beter nog,reizen moet overbodig zijn.
Mischien komt er over een tijdje een mmorpg uit met de dingen die hier boven staan,maar ik denk het voorlopig niet.
Je zou eens naar city of heroes moeten kijken, je hebt er bijna geen trade gedoe, het reizen gaat door middel van een trein dat niks kost en je kunt er altijd in.
Ik speel het nu met 4 mensen die ook verstokte EQ'ers waren, maar die vinden dit echt vet gaaf.
En over het beestjes killen, je hebt allemaal missies die je moet doen, zoals rescue zoveel scientiest uit de klauwen van die en die evil beestjes. Wat wel leuk is om te doen. Ik vind het tot nu toe nog erg gaaf

oja website: www.cityofheroes.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

The End

!Beginning

Bosmonster schreef op 16 mei 2004 @ 11:47:
Persoonlijk nomineer ik Asheron's Call 1 als beste, dat heb ik ongeveer 2,5 jaar gespeeld en zit er aan te denken dat weer te gaan doen. Asheron's Call 2 viel een beetje tegen, alles was te simpel gemaakt. Toch heb ik me er nog een jaar mee zoet gehouden :)

[knip]
Daar sluit ik me volledig bij aan :) Ik ga binnenkort als de nieuwe expansion (graphics update) van AC1 er is, weer spelen.
AC2 ben ik ook weer mee begonnen; Ik ben namelijk erg benieuwd naar het nieuwe crafting systeem wat er in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

SWG nomineer ik...hoewel dat spel iets heeft waardoor je het na een paar weken spelen even weg moet leggen, een week daarna is het ontzettend tof weer (misschien omdat het gewoon veel tijd kan kosten, zeker als je een crafter bent, er is erg veel concurrentie dus wil je je klanten houden dan moet je altijd een grote voorraad hebben etc....ben nu dus ook de vecht kant weer op ;)) En de gameplay is gewoon zooo uitgebreid en er komt ook continu content bij, iets wat ik echt een sterk punt vindt..

Als ik puur naar de verslaving kijk dan nomineer ik echter RO, spel is zo simpel als de pest maar je blijft het spelen....en smokies hakken verveelt ook niet (naaja....yoyo forrest is niet leuk nu...maar vroegah! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik Priston Tale erg leuk. Heel veel mensen vinden het een rot spel en het lagt teveel. Ook zijn de mensen die het spelen meestal irritant. Maar toch heeft het spel gewoon een bepaalden sfeer die erg leuk is. En het is gratis, dus eigenlijk heb je niets om over te zeuren. Zeker nu de laatste uitbreiding erbij is gekomen is het spel nog leuker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Laatst online: 01-06-2021
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:53:
Loadichus schreef op 14 mei 2004 @ 13:34:
Daarnaast blijft Ultima Online voor mij persoonlijk een super mmorpg
Niet iedereen gelukkig :) . UO blijft natuurlijk 1 van de beste systemen kwa pvp,trade en level te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ ook mijn favoriet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Saga of Ryzom natuurlijk! :9~

- Je eigen spells maken/samenstellen

Als dit maar geen WoW VS. EQII topic wordt.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Zoals ik gezegt heb, vind ik SWG nog steeds een Top mmorpg, dit omdat ze een geniale crafting systeem hebben, van alle mmorpg's die ik gespeelt heb is de crafting systeem van SWG de beste :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, over oude topics opvissen gesproken. Ik zie dat ik hier nog een reactie had geplaatst over Priston Tale.

Nou PT is niet meer gratis (tenminste tot level 39). Het is dus nog wel grappig om te proberen. In de tussentijd heb ik vier maanden SWG gespeeld en ik vind er geen zak meer aan, er is echt na vier maanden geen moer meer te beleven en ik heb dus mijn account gecanceld.

Nu wacht ik op Evercrack 2. En het beloofd wat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
^^with stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel Everquest nu 5 jaar (sinds release) - ik heb een hele hoop beta's gespeeld, maar vind EQ toch nog steeds het beste.
Qua grootte van de wereld met kop en schouders boven de rest (7 expansions inmiddels!), en er zijn veel goede raids. Je kunt met de Amerikaanse versie ook op engelstalige servers in Nederland of Engeland spelen, dus weinig lag en veel spelers in je eigen timezone (belangrijk als je raids wilt doen)
Minpuntje (als je net begint) is dat het overgrote deel van de spelers lvl 65-70 is, dus het kan zeker buiten de piekuren moeilijk zijn een groep te vinden als low level, en sommige klasses zijn niet zo geschikt voor solo spelen.

WoW en EQ2 vond ik ook goed trouwens, ga ik zeker ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort speel ik Horizons, zeer complex MMORPG. De wereld waar je je in bevind is gigantisch. Vijanden zijn er ook in overvloed. In horizons kan je leren blacksmith, Carpenter etc. te worden en op gevechts veld mage, cleric, paladin, reaver, etc. Kortom veel variaties aan characters :)

Grafisch is het ook goed in elkaar gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu zo af en toe de beta van World of Warcraft,

en moet zeggen, deze is kwa gameplay toch echt super,
super veel quests, kan lineage wat van leren :P.

asheron call 2 vond ik tegenvallen, en Guild wars vind ik
ook wel een leuke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

beste mmoprg voor mij, beetje lastig heb er niet zoveel gespeeld

2 jaar everquest, maar op een gegeven trok ik dat niet meer om een of andere reden
nu speel ik RO
het ziet er leuk uit is erg verslavend en redelijk simpel

nadeel van RO is dat de 'quests' nogal saai zijn, "zoek zoveel van dat en dat" wat resulteerd in 3 dagen in dezelfde dugneon dezelfde monsters bashen betekend

groot voordeel van RO vond ik wel de betalingsmethode
heb bij het opzeggen van everquest een nare nasmaak gekregen, duurde 4 maanden voor het helemaal rond was om mijn automatische betaling opgezegt te krijgen.

Bij RO betaal je vooruit voor een bepaalde hoevelheid speeltijd, is die op, moet je opnieuw betalen en kan je weer inloggen.

en het leuke van RO vind ik het WoE systeem, in het rijk zijn er 20 kastelen welke je als guild kan veroveren.

2x in de week is er WoE siegetime dwz dat je je kasteel moet verdedigen tegen indringers 2 uur lang, dus 2 uur lang kan elke guild een aanval doen op jouw kasteel

ik heb dit zelf nog niet gedaan omdat de guild waar ik in zit nog neit groot en sterk genoeg is, maar het is zeker een van mijn doelen ^^

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffxi: de grafics,de groote wonderfull echt

en ook city of heroes is goed,mooie grafics en orgineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 12:49
asherons call 1 _/-\o_

speel al 4 jaar

heb al veel MMO's gespeeld o.a AO-DaoC-everquest-SWG-AC2

maar geen van alle haalt het bij asherons call

het is jammer dat zo lang heeft geduurt voor een graphic update dit had al veel eerder moeten gebeuren.

ook had M$ er veel meer tijd in moeten stoppen om het spel bekend te maken AC had groter kunnen zijn dan bvb everquest

levelen in AC blijft altijd nuttig(lvl 275 na expansion ugh lvl 136 heeft me al 2-3 jaar geduurd (casual play)) en de loot system is de beste van welke MMO dan ook.

asheons call quest zijn ook zeer geinig en elke maand heb je een soort mini expansion(gratis dus waar andere MMO's je gewoon 40 euro ofzo voor laten betalen eens in het half jaar ofzo)

ik ben ook benieuwd naar WoW ben benieuwd of ik dat 4 jaar vol kan houden lol

maar ik haat de forced server crap van blizzard nu kan ik dus niet samen spelen met mijn clan ( 300+ leden ) :(

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ben nu zelf sinds 3 weken bezig met ffxi en moet zeggen dat ik em echt erg goed vind.
Het party based vechten vind ik erg goed uitgewerkt en de mogelijkheden in jobs/subjobs zijn legio.

Ik kijk echter nog wel met smart terug naar m'n EvE-Online periode.
Is dat nog leuk om te doen? Ik vond het jammer dat de ontwikkelingen zo ontzettend traag waren en het reizen vond ik echt zwaar kloten. Wordt je gevraagd of je mee wil doen met het 1 of ander. Tuurlijk joh, over een uurtje ofzo ben ik er wel (als je mazzel hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linage2 - was niet echt top
Ragnarok - was goed, maar te teletubi achtig

Zit nu in www.mir3europe.com is diablo twee achtig, en erg uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2 is zeker geen MMORPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
nope

en voor mensen die het straks misschien vragen

guildwar is ook GEEN mmorpg

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 10:36
Ik speel Lineage 2 nu iets meer dan een half jaar en ondanks dat het zeker z'n minpunten kent is het nog altijd érg verslavend en verveel ik me toch vrij weinig. Lineage 2 is verre van perfect, maar er zit toch iets in dat je toch maar verder wilt levelen en dus toch maar verder speelt.

Ben je echt een casual gamer (lees: minder dan 10 uur per week spelen) dan zou ik Lineage 2 zeker niet aanraden, tenzij je het niet erg vindt om flink achter te liggen op de menigte.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Moon gespeeld tijdens de beta fase, die heel lang was. Daarna gestopt, als echte Nederland weiger ik 10 dollar per maand neer te tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 14:54

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Mischien eens leuk om Conquer online te proberen www.conqueronline.com

Het is een gratis MMORPG, en er komt binnenkort een groote update voor, helaas is de datum van deze update nog niet bekend, vrijwel alle op dit moment bekende bugs worden gefixed, de wereld word naar verluid 2x zo groot vele nieuwe vijanden enzovoorts.

Dit is ook de reden dat de patch Conquer 2.0 gaat heten, het spel blijft voor altijd gratis.

Het is een spel dat weinig verhaallijn bied, maar wel quests heeft, die hun eigen verhaaltje hebben.
Het gaat er vooral om de beste, sterkste en rijkste te worden. En dat is een stuk moeilijker dan het klinkt :D

ik speel het nu 6 maanden en ben nog steeds een noob, (ik ben lvl 73 en kan nog 190 lvls verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee D2 is geen MMORPG, staat ook nergens dat het een MMORPG is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tetsuo55 schreef op 28 oktober 2004 @ 21:23:
Mischien eens leuk om Conquer online te proberen www.conqueronline.com

Het is een gratis MMORPG, en er komt binnenkort een groote update voor, helaas is de datum van deze update nog niet bekend, vrijwel alle op dit moment bekende bugs worden gefixed, de wereld word naar verluid 2x zo groot vele nieuwe vijanden enzovoorts.

Dit is ook de reden dat de patch Conquer 2.0 gaat heten, het spel blijft voor altijd gratis.

Het is een spel dat weinig verhaallijn bied, maar wel quests heeft, die hun eigen verhaaltje hebben.
Het gaat er vooral om de beste, sterkste en rijkste te worden. En dat is een stuk moeilijker dan het klinkt :D

ik speel het nu 6 maanden en ben nog steeds een noob, (ik ben lvl 73 en kan nog 190 lvls verder)
spam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 10:36
Tja, zo kan je alles in dit topic wel spam noemen...

Ik zie overigens nergens iets dat ernaar verwijst dat Tetsuo55 meewerkt aan dat spel of iets dergelijks en dit topic is ervoor om over MMORPG's te praten, en dat deed hij.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 29-10-2004 16:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tetsuo55 schreef op 17 oktober 2004 @ 17:33:
Hallo allemaal

Ik speel conquer nu al zo'n 6 maanden, en ben moderator van het Conquer forum.
Ik houd mijn mond verder wel over spam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 28-10 14:54

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 16:27:
[...]

Ik houd mijn mond verder wel over spam ;)
LOL

het spel is gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 10:55
Owkee, ik zie dat veel mensen hier voor hersenloos orc slachten gaan. Als dat een definitie is van een goed spel is het wel erg ver heen in deze wereld....

In ieder geval:

De beste mmorpg van dit moment is zonder twijfel EVE Online. Waarom? Je kunt er dingen in die je nergens anders kunt.

Het is de enige mmorpg waar je op maar 1 server zit, en dus bij iedereen bekend bent of kan worden.
Het is de enige mmorpg die ook boven guilds/clans/corps uitgaat (dmv alliances).

Het is de enige mmorpg die ook kwaliteits interactie heeft op een hoger niveau dan "ik heb een groter zwaard dan jij, sterf".

Het is de enige mmorpg waar het verschil tussen powerplayers en gelegenheidsspelers niet al te groot is (of hoeft te zijn), en dus een veel meer gebalanceerdere gameplay oplevert.

Het is de enige mmorpg waar pvp niet gelimiteerd is tot "wil je? ok? dan sla maar!"

Het is de enige mmorpg die uberhaupt over een npc gebaseerde maatschappij uitgaat. Het is ALLEEN maar pvp. Npc is er als odnersteuning, niet als fundament.

Het is de enige rpg waar je ECHT een trader, researcher, of zelfs analist klunt spelen. In anderen ben je verplicht om te gaan vechten, want anders kun je helemaal niets doen.

Laat staan dat EVE verruit de best uitziende mmorpg is, dan wel niet een van de best uitziende spellen ooit.

En als mensen nu gaan flamen over waarom andere rpg's beter zijn en "EVE SUX!!! ROFLM40Z0RS!!!!!!", geef maar argumenten, ik kan je overal tegenargumenten op geven.

EVE heeft een speeldiepte die geen enkele andere mmorpg kan benaderen, tenminste neit op dit moment. WoW is nog steeds een vrijhaven voor npc slachters. City of Heroes is zelfs alleen daarop geconcentreerd. EQII wordt in principe alleen een forse grafische upgrade.

In sommige van de nieuwere mmorpg's wordt bijvoorbeeld vermeldt dat je zelf items kunt maken, of dat je met je clan tegen andere clans kunt vechten. Er wordt zelfs reclame mee gemaakt. Jammer alleen is dat deze elementen al lang in EVE zitten.

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe mensen 4 jaar in EQ hebben kunnen zitten toeven. Is dat niet volstrekt eentonig?

En ik hoorde ook van mensen over EVE: "Ik speelde het een keertje, kvind het nix". Dat is dus grote onzin. EVE is neit een spel wat je na een weekje, of zelfs een maandje gezien hebt. Er zitten talloze aspecten in het spel, die je soms niet allemaal opt ijd kunt ontdekken voor de volgende uitbreiding (die trouwens GRATIS zijn!!!! wel verplicht, maar GRATIS......). Ik speel EVE nu al meer dan 2 jaar, en ik ontdek nu nog steeds nieuwe dingen.

EVE is, handsdown, de meest uitgebreide mmorpg aller tijden, end at zal ook nog wel een tijdje zo blijven. De speeldiepte is ongeevenaard.

Ok, het is wel zo dat mensen er tijd in moeten willen steken. Met een maandje een uurtje per week kun je er geen plezier aan beleven.

Oh, en voor iemand begint over SWG: bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, bugs, en bugs. Heb ik ze allemaal opgenoemd?

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 29-10 18:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als jij als enig argument tegen WoW hebt, dat je er gemakkelijk NPC's kunt slachten, dan vind ik dat nogal zwak. :P

Het nadeel van Eve vind ik, dat het zo uitgebreid is, dat een beginner door de bomen het bos niet meer ziet. Tevens is het in EVE (zeker in het begin) zonder corp of vrienden die je ingame kent, frustrerend saai. Eerdat je met dat eerste vliegtuigje de 15km afgelegd hebt (na je warp) voordat je kunt gaan docken met een station ben je letterlijk 90 seconden verder.

Verder heb ik weinig zin om uren te gaan minen voor 100 stuks per minuut. De missies zijn wel grappig, maar 9 gates door moeten om vervolgens op je eindbestemming even 2 vliegtuigjes neer te schieten is ook zo loos.

Ik geloof best dat EVE 'in the end' ontzettend gaaf kan zijn, maar een MMORPG moet vanaf het begin tot het eind leuk zijn en niet alleen op de hogere levels.

Geef mij de Orcs & Humans van World of WarCraft maar. Die ruimtestations in EVE kunnen me gestolen worden. :P
tntkiller schreef op 28 oktober 2004 @ 16:58:
[...]
nope

en voor mensen die het straks misschien vragen

guildwar is ook GEEN mmorpg
Niet?
[i]What kind of game is Guild Wars?[/[]
Guild Wars is a competitive online role-playing game. Players can engage in cooperative group combat, in single player adventures, or in large head-to-head guild battles. Guild Wars is a mission-based game set in a stunning 3D fantasy world that offers full, integrated support for guilds. Because the team that is developing Guild Wars has had experience creating successful online game series such as Warcraft, StarCraft and Diablo, the members are familiar with the complex issues surrounding online games, and are creating a game that's both easy to learn and compelling to play long term, and yet doesn’t require players to spend hundreds of hours slogging through the preparation just to get to the fun bits.
Het vette gedeelte in de geqoute tekst, zoals de developers zeggen: online role-playing game --> MMORPG. Als ik al die mensen in het afgelopen bèta-event zag, dan is dat best wel massive. Dat maakt MMORPG. De missies die je doet, doe je niet alleen, maar met meerdere mensen. Voìla! Massive Multiplayer Online Role Playing Game :P

Nu begrijp ik wel wat je bedoelt, want als je in een instant mission bent, met je party van 6, dan kun je niet de hulp van duizenden anderen inroepen, maar ben je op jezelf aangewezen. Toch vind ik GW wel MMORPG trekjes hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door PromWarMachine op 05-11-2004 03:21 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

PromWarMachine schreef op 05 november 2004 @ 03:14:
Als jij als enig argument tegen WoW hebt, dat je er gemakkelijk NPC's kunt slachten, dan vind ik dat nogal zwak. :P

Het nadeel van Eve vind ik, dat het zo uitgebreid is, dat een beginner door de bomen het bos niet meer ziet. Tevens is het in EVE (zeker in het begin) zonder corp of vrienden die je ingame kent, frustrerend saai. Eerdat je met dat eerste vliegtuigje de 15km afgelegd hebt (na je warp) voordat je kunt gaan docken met een station ben je letterlijk 90 seconden verder.

Verder heb ik weinig zin om uren te gaan minen voor 100 stuks per minuut. De missies zijn wel grappig, maar 9 gates door moeten om vervolgens op je eindbestemming even 2 vliegtuigjes neer te schieten is ook zo loos.

Ik geloof best dat EVE 'in the end' ontzettend gaaf kan zijn, maar een MMORPG moet vanaf het begin tot het eind leuk zijn en niet alleen op de hogere levels.

Geef mij de Orcs & Humans van World of WarCraft maar. Die ruimtestations in EVE kunnen me gestolen worden. :P

[...]

Niet?

[...]

Het vette gedeelte in de geqoute tekst, zoals de developers zeggen: online role-playing game --> MMORPG. Als ik al die mensen in het afgelopen bèta-event zag, dan is dat best wel massive. Dat maakt MMORPG. De missies die je doet, doe je niet alleen, maar met meerdere mensen. Voìla! Massive Multiplayer Online Role Playing Game :P

Nu begrijp ik wel wat je bedoelt, want als je in een instant mission bent, met je party van 6, dan kun je niet de hulp van duizenden anderen inroepen, maar ben je op jezelf aangewezen. Toch vind ik GW wel MMORPG trekjes hebben.
Wat jij nu zegt over EVE (heb ik overigens nog nooit gespeeld), dat is eigenlijk precies het gevoel dat ik heb nu ik de EU Beta van WoW speel...
Ik vind het gewoon saai, veel quests in de trand van "kill 10 schilpadden" wat ik dus enorm saai vind... En wat ik helemaal raar vind is dat het lvl'en behoorlijk traag gehad, maar vooral dat ik helemaal niet de drang voel om hoger lvl te worden :? Diablo 2 speel ik sinds het uit is, tot op de dag vandaag. En daar heb ik gewoon zoveel plezier in... Ik weet niet, WoW krijgt me niet echt te pakken op de een of andere manier... Heb constant het gevoel dat ik in me eentje in een grote wereld rondloop, waar ik wat domme monsters moet afslachten die als ik me omdraai weer respawnen. En wat schiet ik er mee op? Niets... Het klinkt allemaal onwijs cool, maar ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar het grijpt me gewoon niet vast en sleur me mee in zijn wondere (althans dat zegt iedereen) wereld...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome

[...]

Niet?

[...]

Je verteld precies wat je ds NIET moet doen in EVE :P

Ik zei al, EVE is PUUR PVP, niet solo. Als je het forceert, natuurlijk dat het niet leuk is :P

Solo is iets wat je alleen met heeeeeeeeel veeeeeeeeel tijd succesvol kan doen. Als je niet 8 tot 12 uur per dag tijd hebt moet je het niet gaan doen.......

Daarom is EVE ook een ECHTE multiplayer online game. Al kan ik me voorstellen dat sommige mensen dat gedwongen samenspelen neit leuk vinden, maar waarom spelen ze dan een MMorpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook nog wel fan van Lineage2, alhoewel de grind wel zwaar is nu en dan. Maar grafisch is het bijzonder vet. Ik heb twee weken Eve Online gespeeld, ook al at ik bij een Corp (HazardOps) vond ik het toch snel saai worden. Ik kiojk heel erg uit naar WoW, en ook naar Middle Earth Online. Maar dat duurt geloof ik nog een jaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller

[...]

Niet?
[...]

de M in MMORPG slaat op massiv dus heeel veel spelers nou heb ik het dan niet over een spelletje diablo of warcraft of niet eens (als het zelfs mogenlijk zou zijn) morrowing met 64 spelers, ik heb het hier over echt 1000 -3000 + echte spelers in het spel(yup in asherons call logde ik ala 2 jaar geleden elke dag in met 2500 mensen (en soms niet was gewoon te vol :D zelf nu log ik nog in tussen de 750 - 1000 man in in het weekend das wel heel andere koek dan D2)

guild war doet dat dus niet het is meer als diablo(al zullen veel mensen betwisten dat D2 een RPG is me inc. :D) waar je een lvl laad waar je met een groep in gaat spelen.

een ander kenmerk van een MMORPG is dat de wereld altijd online is(crashes en onderhoud daargelaten) dus ook al ben ik uitgelogd dan gaat de wereld door.

daarom betaal je ook maandelijks voor een MMORPG betaald (waarom mensen daar over zeiken is mij nog een raadsel voor een prijs waarvoor je niet eens normaal naar de bioskoop i.p daarvan koop je nu 1 maand plezier :? also ken ik zat mensen die wel 2-3 spellen per maand kopen en dan weer in de kast gooien ik niet ik koop het niet eens meer nadat ik AC ben gaan spelen scheelt het bergen met geld.)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
@ChromeBallz:

Ik ben het met je eens dat EvE een goede en mooie MMORPG is.
Maar om keihard te zeggen de beste is persoonlijk en niet voor iedereen van toepassing.
Ik heb EvE zelf een dik jaar gespeeld sinds de release en heb alles wel zo'n beetje gedaan:
- Eigen corp gehad
- Kleine corp gejoined
- Megacorp gezeten
- Mercenary frigates corp bij gezeten.
- Gemined
- PC afslachten
- Mega-events georganiseerd
- In het polaris team gezeten
- Research gedaan
- Items/ammo/ships etc. gemaakt

etc.

Je ziet het. Ik ken EvE wel aardig.
Het grootste probleem vind ik dat het uitbrengen van updates vreeeeselijk lang duurt.
Als ze eenmaal uit zijn dan duurt het nog enorm lang om alle bugs eruit te halen.
Eerder in dit topic vroeg ik al of er sinds vorig jaar veel nieuwe veranderingen zijn in EvE. Tot nog toe niets gehoord.
Ik blijf een zwak voor EvE houden, maar INHO echt niet de beste MMORPG.
BTW: Ik speel nu zelf FFXI. Erg goede MMORPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tntkiller schreef op 05 november 2004 @ 23:21:
[...]

de M in MMORPG slaat op massiv dus heeel veel spelers nou heb ik het dan niet over een spelletje diablo of warcraft of niet eens (als het zelfs mogenlijk zou zijn) morrowing met 64 spelers, ik heb het hier over echt 1000 -3000 + echte spelers in het spel(yup in asherons call logde ik ala 2 jaar geleden elke dag in met 2500 mensen (en soms niet was gewoon te vol :D zelf nu log ik nog in tussen de 750 - 1000 man in in het weekend das wel heel andere koek dan D2)

guild war doet dat dus niet het is meer als diablo(al zullen veel mensen betwisten dat D2 een RPG is me inc. :D) waar je een lvl laad waar je met een groep in gaat spelen.

een ander kenmerk van een MMORPG is dat de wereld altijd online is(crashes en onderhoud daargelaten) dus ook al ben ik uitgelogd dan gaat de wereld door.

daarom betaal je ook maandelijks voor een MMORPG betaald (waarom mensen daar over zeiken is mij nog een raadsel voor een prijs waarvoor je niet eens normaal naar de bioskoop i.p daarvan koop je nu 1 maand plezier :? also ken ik zat mensen die wel 2-3 spellen per maand kopen en dan weer in de kast gooien ik niet ik koop het niet eens meer nadat ik AC ben gaan spelen scheelt het bergen met geld.)
Goh! Wat leuk ;)
Laten we het simpel houden, MMORPG's zijn gewoon RPG's die met grote getalen op de digitale snelweg :> worden gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-10 12:09
Het is de enige rpg waar je ECHT een trader, researcher, of zelfs analist klunt spelen. In anderen ben je verplicht om te gaan vechten, want anders kun je helemaal niets doen.
Ik kan anders in FFXI wel aardig dingen craften, dingen goedkoop inkopen, naar andere stad brengen en verkopen traden dus) en bv met mijn ingredienten naar een levelgebied trekken, daar wat koken en dingen verkopen aan de mensen die verder willen levellen en niet naar de stad terug willen. Verder kan ik ook nog vissen, houthakken, tuinieren..., en de eerder genoemde crafts levellen om betere dingen te kunnen maken. Denk dat vele nieuwere en oudere mmorpg's wel een dergelijk systeem van crafting hebben. :)
Ik zei al, EVE is PUUR PVP, niet solo. Als je het forceert, natuurlijk dat het niet leuk is

Solo is iets wat je alleen met heeeeeeeeel veeeeeeeeel tijd succesvol kan doen. Als je niet 8 tot 12 uur per dag tijd hebt moet je het niet gaan doen.......

Daarom is EVE ook een ECHTE multiplayer online game. Al kan ik me voorstellen dat sommige mensen dat gedwongen samenspelen neit leuk vinden, maar waarom spelen ze dan een MMorpg?
Ehm...in FFXI kan je solo ook geen zak aan XP halen(tenzij heel traag, of als een gespecialiseerde class), en de meeste missies moet je zekers in groep doen.
Je wordt dus ook verplicht om met anderen samen te werken om vooruit te komen, en het hoort er gewoon bij dat je met andere mensen moet samenwerken in een mmorpg, ik vind dit persoonlijk ee nvan de leukere aspecten aan het genre (voor zover ik er ervaring mee heb).
Moet een mmorpg verplicht Player versus Player hebben dan? Multiplayer ik niet als ik met enkele mensen bv in OFP een coop missie speel? Ik moet niet perse andere pc's af kunnen maken om het gevoel te hebben van in een multiplayer spel verwikkeld te zitten persoonlijk. :) (Edit : Teambased PvP is dan natuurlijk weer wel goed, omdat je dan nog steeds moet samenwerken en het andere team tegenwerken, DAOC heeft de oorlog tussen de drie landen, FFXI heeft ballista, een soort team based wedstrijd PvP)

Verder : ik heb geen verdere ervaring op het gebied van MMORPG's, kan dan ook geen gefundeerde mening geven, ik kan enkel zeggen dat FFXI me totnogtoe goed bevallen heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Baha op 08-11-2004 20:06 . Reden: nuances ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:48:
ffxi: de grafics,de groote wonderfull echt

en ook city of heroes is goed,mooie grafics en orgineel
graphics

grootte

origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Als hij toch gekicked is, wat is nou een goede voor een casual gamer (<1uur/dag)?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 10:20:
[...]

Goh! Wat leuk ;)
Laten we het simpel houden, MMORPG's zijn gewoon RPG's die met grote getalen op de digitale snelweg :> worden gespeeld!
over de updates van eve kan je beter het eve topic even lezen want sinds dat ik het speel wat een half jaar tot een jaar zal zijn is er al een hoop verandert.
Assault frigates
assault cruisers
covert ops
T2 items
en nog veel meer.
Na het spelen van de beta van shiva en de lvl 4 missies kan ik alleen maar zeggen da eve een geweldige MMORPG is.
Wat ik van UO ook vond (die ik vanaf het begin tot een jaar geleden heb gespeelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 10:20:
[...]

Goh! Wat leuk ;)
dat bedoel ik ook :D (mits het in een hetzelfde spel gespeeld wordt anders geld het niet D2 heeft misschien 100000 spelers online maar niet in 1 wereld) maar goed dat is dus guild wars niet :D

[ Voor 20% gewijzigd door tntkiller op 08-11-2004 23:33 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:49
Ragnarokonline is zo'n beetje het enige wat ik gespeeld heb, en daar was ik redelijk wat uurtjes zoet mee.

Het is erg verslafend o.a doordat het zo simpel is, en de hoge drang verder te lvlen/betere items te vergaren. Het is duidelijk, en makkelijke gameplay, je kan het zelfs relaxed windowed spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eve is misschien wel heel leuk... en iedereen roept maar dat het zon goede mmorpg is... maaar ik vind er eigelijk niks aan. wat met vliegtuigjes tussen de sterretjes door vliegen :S. ik ga toch liever bossen en grotten verkennen en wat verschillende soorten monster uitmoorden en de bevolking te beschermen dan elkaar de hele tijd uit te moorden (oke pvp kan soms wel leuk zijn }) )

Ik vind Lineage2 wel een intresant spel, en WoW lijkt me erg gaaf (vooral omdat ik vanaf m'n 10de warcraft doe)

wat betreft lineage, de wereld ziet er mooi uit, de monsters zien er goed uit.
alleen die exp grind... poeh.. vandaar dat ik op private server speel daar is exp rate op 10 (en SP, Adena, drop rate flink omhoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op 08 november 2004 @ 23:48:
Ragnarokonline is zo'n beetje het enige wat ik gespeeld heb, en daar was ik redelijk wat uurtjes zoet mee.

Het is erg verslafend o.a doordat het zo simpel is, en de hoge drang verder te lvlen/betere items te vergaren. Het is duidelijk, en makkelijke gameplay, je kan het zelfs relaxed windowed spelen.
RO is zeker wel leuk, ook al heb ik vaak het id gehad dat het vaak (niet altijd) toch puur om het levelen gaat. Verder is het wel een leuk spel met toch wel redelijke graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 10:05:
Eve is misschien wel heel leuk... en iedereen roept maar dat het zon goede mmorpg is... maaar ik vind er eigelijk niks aan. wat met vliegtuigjes tussen de sterretjes door vliegen :S. ik ga toch liever bossen en grotten verkennen en wat verschillende soorten monster uitmoorden en de bevolking te beschermen dan elkaar de hele tijd uit te moorden (oke pvp kan soms wel leuk zijn }) )

Ik vind Lineage2 wel een intresant spel, en WoW lijkt me erg gaaf (vooral omdat ik vanaf m'n 10de warcraft doe)

wat betreft lineage, de wereld ziet er mooi uit, de monsters zien er goed uit.
alleen die exp grind... poeh.. vandaar dat ik op private server speel daar is exp rate op 10 (en SP, Adena, drop rate flink omhoog)
Of die heeft EVE niet gespeeld, OF die heeft EVE solo zitten spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een echte MMORPG Freak en ik heb dan ook bijna alle MMORPG´s gespeelt die er uit zijn. Ik heb een stevig *WoW tijdperk = 3 jaar * gehad totdat ik te verslaafd was dat ik ging spijbelen etc...dus toen moest ik stoppen en heb geen drang om het weer te gaan spelen. Als ik dat wel doe zit ik toch maar wat rond te kijken en al me vrienden uit WoW zijn weg behalve eentje die ik nog spreek op skype dus ...
Nu speel ik heel veel EVE- online. Een hele goed uitgewerkte MMORPG en tis eens wat anders dan monsters afslachten en levelen. Heel uitgebreide wereld , alleen in het begin snap je het nut en de functies nog niet echt van EVE.
Ook speel ik nog steeds veel Rose Online, beetje fantasierijk, maar mooie graphics en leuk levelsysteem, alleen wereld is nog niet super groot zover ik kan zien en het geluid is verschrikkelijk eentonig, iets wat in WoW geweldig is.
Silkroad online is gratis dus je kan het niet vergelijken met spellen als WoW en GW en EVE, maar tis saaier dan Rose online, waar de graphics toch mooier zijn en nja mooier :P
Guildwars lijkt een beetje op Silkroad vind ik in mijn ogen, en speelt niet fijn. Af en toe denk ik : i kheb er zin in , maar na 10 minuutjes log ik alweer uit..gewoon zo saai.

Dus mijn top 3 van de games die ik gespeeld heb:

1. WoW ( alleen nu niet meer, maar mooi blijft het altijd )
2. EVE
3. Rose
4 .Lineage 2 lijkt me wel mooi en misschien word silkroad wel mooier naarmate je het langer speelt mja :P

dikke bump hiero, want deze post dateert alweer uit 2004 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 10:30

Stronkie

Where wind is Trouble

ja waarom bump je die dan ook.....

Mijn top 3

1 LOTRO
2 Guildwars
3 the rest s**Ks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:14:
[...]

dikke bump hiero, want deze post dateert alweer uit 2004 :O
Waarom doe je het dan :?
Oude }:O die het kicken niet waard is, dus slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.