Toon posts:

Access Tabel export fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer vanuit Access een tabel te exporteren als een tekstbestand (; - gescheiden). Omdat ik de exportfunctie later wil oproepen vanuit VB is het belangrijk dat ik de exportspecificatie opsla.

Ik draai windows XP (engels)

Na dat ik kies voor de optie export (rechtermuis op de betreffende tabel) krijg ik een pop up met wat instellingen. Als ik deze gedaan heb en op de knop 'advanced' druk blijft de pc gedurende 30-60 seconden hangen en krijg ik een foutmelding. Namelijk:

Path/File access error

Ik kies voor de optie 'ok', en kom in het vervolgscherm, maar deze is compleet blank. (Hier staat dan ook de optie 'save as' en 'specs'). Ik heb reeds een aantal exports gegenereerd die wel goed gingen, maar sinds kort hangt hij op dit stuk. Als ik op de optie 'specs' klik, en probeer een specificatie te laden hangt Access volledig.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Je kunt beginnen met in een ander forum te posten :P

Great minds think in parallel gutters.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Fuelke

Forza Ferrari

Dit heeft niks met games te maken, dus een move naar SA :)

>> Software Algemeen

[ Voor 29% gewijzigd door Fuelke op 14-05-2004 11:30 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
whoops... idd... vrijdag (bijna weekend) :P

Verwijderd

Topicstarter
Kent niemand deze fout?

Kan het misschien zijn, dat de exportspecificatie(s) in Access zelf niet goed zijn? Ik heb namelijk de database naar mijn laptop gekopiëerd, en daar kan ik wel gewoon exporteren.

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet zo snel kicken aub. Maar als je snel antwoord wil, graag voldoende duidelijke info geven...
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 11:28:
Ik probeer vanuit Access een tabel te exporteren als een tekstbestand (; - gescheiden). Omdat ik de exportfunctie later wil oproepen vanuit VB is het belangrijk dat ik de exportspecificatie opsla.
Hoe wil je dit doen..m.a.w. wat heb je al gemaakt om de exportfunctie op te roepen.
Ik draai windows XP (engels)
Het is niet zozeer belangrijk welke windows versie je draait, wel welke Access versie.

"It's better to burn out, than to fade away"

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Office XP (engels) 8)7 bedoelde ik ook.
Maar goed, het gaat dus om een gewone export van een tabel naar een textbestand. Hiervan moet ik de specificatie hebben (om hem later in VBA aan te kunnen roepen).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~monni052/Scherm1.JPG

Ik selecteer de tabel, en kies voor export. Vervolgens zie ik

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~monni052/Scherm2.JPG

Na een beetje te enteren, en mijn instellingen te doen, kies ik voor de optie 'advanced'. Hier kun je namelijk de instellingen (als specificatie) opslaan.
Na een tijdje te hebben gewacht zie ik de volgende melding

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~monni052/Scherm3.JPG

En als ik hier doorheen enter, is het volledige specificatievenster blank

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~monni052/Scherm4.JPG

Ofwel, ik (lees MS Access) is zijn specs kwijt, of weet niet wat het zijn.

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gaat het ook echt om de tabel Inkoop/magazijn uit jouw schermafdruk?

Mogelijk iets met de "/" te maken in de tabelnaam? Hoewel ik zelf een tabel met dergelijke benaming zelf wel kan exporteren. |:(
Maar ik gebruik Access 2003 (zal niet veel afwijken van XP)

Gaat het om één tabel die je specifiek niet kunt exporteren, of doet de export helemaal niks meer. Als het er maar één is, zou ik die tabel eens onder de loep nemen.

"It's better to burn out, than to fade away"

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je toch naar CSV wilt exporteren, misscien gewoon zelf even een routine voor maken?

Ik heb ook een keer bij een klant een tabel gehad die (wat ik ook probeerde) niet geëxporteerd kon worden. Uiteindelijk zelf maar een stukje VBA gemaakt, werkt nu prima op iedere computer met iedere configuratie. Niet echt netjes, maar werkt wel.

Overigens zou ik liever ook geen tabel namen gebruiken met spaties ? ( ) erin. Het kan wel, maar kan lastig zijn als je met wat code gaat werken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de '/', de export werkt namelijk ook niet bij andere tabellen. Ik denk dat ik ook voor de vba-export ga, en zelf wat in elkaar prog.

Verwijderd

Zoek met Google op 'path/file access error export'. Misschien vondt je hier een antwoord. Veel kan veroorzaakt worden door folder of file protecties her en der.
Pagina: 1