[C#] CultureInfo met 'onbekende' land/taal-combinatie

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:47
Ik ben nu bezig met een site die meertalig moet zijn. Op zich is dat geen probleem door gebruik te maken van de CultureInfo.
Het probleem is echter dat de land/taal-combinatie 'Belgie' - 'Duits' ook mogelijk moet zijn. Aangezien dit geen bestaande combinatie is, kan ik die dus niet zomaar als 'de-BE' aan een CultureInfo mee te geven.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Zou dat niet ge-BE kunnen zijn oid?

Je kan ook 'fallback' assemblies maken als het gaat om resource-strings; die fallbacks zijn dan cultuur-specifiek, maar niet region-specifiek oid (als ik me nog goed herinner).

Wat is de bedoeling eigenlijk ?

https://fgheysels.github.io/

• maikel
Nee, 'Duits' is overal 'de'.
De site moet een shop worden waarbij bepaalde producten wel/niet zichtbaar zijn in bepaalde landen en/of talen.
Dus een product kan wel zichtbaar zijn in Luxemburg in het Duits, maar niet in Belgie in het Duits.

Daarom leek het mij handig om de cultures te gebruiken, dan heb ik meteen het land en de taal.

Maar het ziet er naar uit dat het handiger is om het land en de taal apart op te halen/slaan.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Ik denk dat jij hier die cultures een beetje voor aan het misbruiken bent.

IMO geef je beter op in je DB welke producten er in welke land wel of niet beschikbaar zijn.

https://fgheysels.github.io/

• maikel
Dat ben ik ook inderdaad. :)

En die landen/talen staan ook in de database, maar ik wilde dus die Culture gebruiken om te kijken welke producten ik precies moet ophalen uit de DB.

Dan zou ik namelijk meteen diezelfde culture kunnen gebruiken om de juiste teksten op de pagina te tonen.

Maar komt dit probleem niet vaker voor? In Belgie spreken ze ook Duits, maar die Culture kent ie niet. Lijkt me dat dit toch vaker voor komt. Ook met andere talen/landen.

[ Voor 24% gewijzigd door maikel op 14-05-2004 12:27 ]