Hotmail doet het niet bij Chello met Linux router

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Ik heb bij mijn broer, die Chello heeft, een Linux router neergezet met een iptables firewall erop. Het leek in eerste instantie goed te werken maar nu blijken er toch problemen te zijn. Bv. hotmail werkt niet, na het inliggen op www.hotmail.com, timed ie gewoon out. Hetzelfde bij de webmail van xs4all, maar dan als je mail wilt vesturen. Kan toeval zijn dat het begonnen is bij het installeren van die router, maar dat lijkt mij sterk.

Ik snap er in ieder geval niks van want dezelfde Linux router heb ik op verschillende andere plekken draaien en daar werkt het perfect.... Het zal dus wel met Chello te maken hebben denk ik? Kent iemand dit probleem en weet iemand een fix?

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Misschien dat er problemen zijn met het opzetten van een SSL verbinding. Het kan ook zijn dat de netwerkkaarten niet goed geconfigureerd zijn (van de router). Wat voor Chello modem heb je?

Verder is het handig om de output van ifconfig te plaatsen, en zoveel mogelijk configuration info, het blijft op deze manier altijd gissen.

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Inmiddels heb ik het probleem toch zelf weten op te lossen. Het blijkt dat de gebruikte traffic shaper problemen geeft icm. Linux Kernel 2.4.18 (van Debian). Ik heb deze verwijderd en nu werkt het allemaal :-)

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Ow, je had ook traffic shaping aan staan? :Y)

Als je het echt goed wilt aan pakken, dan pak je de nieuwste kernel source (2.6.6) en bak je je eigen router/firewall kernel met traffic shaping (wel even een nieuwe tc binary ophalen of maken). 2.4.18 is een oudje aan het worden.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Hoewel het probleem al is opgelost, toch nog even voor de netheid:
NT > NOS

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Opgelost dus :)
Pagina: 1