Verbindingen vallen dood bij grote serverlists/searchresults

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Hey ik heb een wazig probleem. Ik zit vaak op IRC (mIRC) en MSN enzo. Als ik dan ga gamen (CS) en een internet server list binnenkrijg, word mn IRC verbinding afgekapt. Tenminste, het lijkt alsof ik online ben, maar als ik niet oplet krijg ik uren geen data meer door. Als ik channel modes of whois opvraag, pingt ie na een tijd eruit. Het lijkt dus alsof hij mn verbinding niet tot stand kan houden (door een hele grote vloed van data ineens die mn modem+router binnen stromen). Ook gebeurt dit wel is bij een vloed van search results van DC++ en dergelijke.
Het komt vooral voor bij IRC. Het gebeurt wel is, maar veel minder vaak bij MSN messenger.

Dus, waar kan het aan liggen, software, m'n router, m'n modem?

Heb winxp SP1+alle updates, zonelabs free, avg virusscanner, kobishi router, zyxel prestige 650-r ISDN, demon 8/1 mbit.

greets

edit; even voor de duidelijkheid - mn verbinding zelf word niet verbroken. alleen verbindingen met programma's (servers) lijkt het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Thunk op 14-05-2004 10:43 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Dergelijke problemen wel eens gehad met een FreeSco routertje.
Bleek dat de nat pool vol zat, en dat hij die eerst moest flushen voordat het weer goed werkte. Ik had dit inderdaad vooral met een online game(UT)

Die zyxel vertrouw ik wel, maar die kobishi router, wat is dat voor ding ??

• Thunk
Het is een (WLAN) broadband router/switch.
je kan er aan de zijkant een PCMCIA kaartje inproppen waardoor het ook een WLAN AC wordt (die is ook in gebruik voor pc beneden). Verder zitten er 4 LAN ports op.

• Thunk
kick

• Thunk
kick :x

Verwijderd

had ik vroegah ook met m'n alcatel modem bij adsl... zo'n ding had een max aantal connecties (256?) die hij tegelijk kon maken, proggies als kazaa en irc leken er veel aan te maken en daar ging de verbinding na een tijdje gewoon "dood" door (nog wel icoontje, maar gewoon geen dataverkeer meer mogelijk).
Nu achter router en hele probleem is weg.
Achter watvoor modem zit je? of zit je achter router? beter leren lezen |:(
Hebben je router/modem al de nieuwste firmware?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 16:23 ]

• Thunk
ja, router en modem hebben nieuwste firmware. maar die kobishi is opgedoekt, valt niks meer van te downloaden volgens mij.

• Thunk
blijkbaar een heel onbekend probleeM? :(

• Thunk
sorry maar moet m nog een keer kicken :x

• Thunk
kick :{

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:33
Wordt er hier alleen maar gekicked :+

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Als ik me niet vergis, kun je ook wel internetten zonder die kobishi router.
Gewoon die Zyxcel prestige als router instellen, of gewoon als bridge.

Probeer het iig eens zonder die andere router, en kijk dan eens wat daar het resultaat van is.
Als ik me niet vergis heeft die Zyxcel 1 poort, maar kan ie wel gewoon routeren, misschien is het dan als het aan die andere router ligt, verstandig om gewoon een 4-8ports switch te kopen, en een losse AP....

Tja je moet wat, maar zonder verschillende dingen te testen zodat je een idee krijgt wat het kan zijn, kom je er nooit. Wij kunnen het niet vanaf deze afstand zien :P

Suc6

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Thunk
ja,je hebt wel gelijk opzich. maar dat zyxel modem heeft natuurlijk geen wlan ap, die we wel gebruiken hier in huis. en een 2e router heb ik ook niet zo gauw tot mn beschikking. maar zal is kijken of ik een routertje ff kan regelen en daarmee wat testen :)

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Kijk eens in de manual van je Zyxcel, stel hem even zo in dat iig jij in je uppie gebruik van internet kan maken, en ga het dan even testen, het kan nooit langer duren dan 30min. En ik kan me niet voorstellen dat dan voor de rest van je huisgenoten de wereld instort omdat internet ff niet werkt....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Pagina: 1