[OC] Asus P4PE Pentium 4 2.4 @ 2.8 Verschil Torture Progies

Pagina: 1
Acties:

• uJay
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09-2021
Ik heb nu mijn p4 chip lopen op:
156 * 18 = 2808 Mhz
Voltages normaal

Alles start lekker op, temps blijven binnen spec. Unreal 2004 speelt lekker. En met een BunTest van SiSoft Sandra slaagt ie makkelijk. Temps zijn dan 57 graden max.

Ook een ander testprogramma BurnInTest 3.2 Zegt dat alles goed werkt.

Maar als ik met Prime ga testen krijg ik wel foutmeldingen. Alleen bij small Ftt en Large Ftt test's, de derde torture test in Prime haalt ie wel (weet even de naam niet meer).

Wat moet ik hier nu meer. Welke programma's kloppen???
Klopt Prime niet?
Misschien moet ik gewoon nog wat andere Testprogrammaatjes testen, want alles lijkt fantastisch te werken.

Hoor graag wat van jullie........

[edit]
FF voor de duidelijkheid, de temps kunnen nog een graad of wat lager als ik al mijn fans aangesloten op de Aerogate op hoger zet. Maar ik verkies een stil systeem, daarom heb ik zo getest. Als ik ga gamen, zet ik de fans wel hoger.
[eind edit]

MOA - The Pink Ladies --> Ruling Dark Galaxy one more time ...

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
misschien kan je L2 cache geheugen in je cpu niet meekomen en wordt die net in die tests lekker gestresst. Daarom is Prime ook een goede manier om te testen, die stresst dus meer cpu onderdelen dan veel andere tests.

kan zoveel oorzaken hebben, feit is dat de overklok net teveel is blijkbaar.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
met normale voltages bedoel je dat je Vcore zo 1,55 V is?
deze zou je dan iets kunnen verhogen, wat ervoor kan zorgen dat je CPU wel stabiel is op deze snelheid.
daarbij komt wel, dat je met het verhogen van je Vcore, de temperaturen wel wat zullen stijgen.

laat de Vcore niet langdurig (dus ff voor benchen kan) boven 1,700-1,750 V komen om een mogelijk vroegtijdige dood van je CPU te voorkomen.

zelf heb ik mijn 2.4B al een jaar op 1,750V draaien en dat loopt prima bij een FSB van 167MHz wat dus resulteert in 3.0GHz

wat ik zelf aanhoud om de stabiliteit te checken is de torture test van prime.
als die 't 24 uur volhoudt bij mij, dan vind ik mijn systeem stabiel genoeg.. :)

[ Voor 14% gewijzigd door NewbieNeo op 14-05-2004 12:42 ]

• uJay
NewbieNeo schreef op 14 mei 2004 @ 12:41:
met normale voltages bedoel je dat je Vcore zo 1,55 V is?
deze zou je dan iets kunnen verhogen, wat ervoor kan zorgen dat je CPU wel stabiel is op deze snelheid.
daarbij komt wel, dat je met het verhogen van je Vcore, de temperaturen wel wat zullen stijgen.

laat de Vcore niet langdurig (dus ff voor benchen kan) boven 1,700-1,750 V komen om een mogelijk vroegtijdige dood van je CPU te voorkomen.

zelf heb ik mijn 2.4B al een jaar op 1,750V draaien en dat loopt prima bij een FSB van 167MHz wat dus resulteert in 3.0GHz

wat ik zelf aanhoud om de stabiliteit te checken is de torture test van prime.
als die 't 24 uur volhoudt bij mij, dan vind ik mijn systeem stabiel genoeg.. :)
Jullie gebruiken dus wel Prime, want ik hoor van een hoop andere mensen dat ze Sandra gebruiken. Of weer andere progies.

Hij loopt dus iid op 1.525 volt.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

je zou kunnen proberen je fsb iets terug te klokken, en kijken of ie dan wel stabiel is, aldus prime... Als het weinig scheelt... Prime is altijd erg snel aan het "zeuren" en wordt daarom ook regelmatig in overklok-wedstrijden gebruikt. als je games en andere programma's goed lopen, kan je het ook gewoon lekker zo laten.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

uJay schreef op 14 mei 2004 @ 14:02:
[...]

Jullie gebruiken dus wel Prime, want ik hoor van een hoop andere mensen dat ze Sandra gebruiken. Of weer andere progies.

Hij loopt dus iid op 1.525 volt.
De mensen die sandra e.d. gebruiken hebben het niet begrepen. Sandra en Burn gebruiken geen foutdetectie en prime wel. Je systeem is dus gewoon instabiel alleen zie je dat dus niet met die tools. That's the problem :9
Luxx schreef op 14 mei 2004 @ 14:20:
je zou kunnen proberen je fsb iets terug te klokken, en kijken of ie dan wel stabiel is, aldus prime... Als het weinig scheelt... Prime is altijd erg snel aan het "zeuren" en wordt daarom ook regelmatig in overklok-wedstrijden gebruikt. als je games en andere programma's goed lopen, kan je het ook gewoon lekker zo laten.
Mja..das dus niet slim, maar das je eigen keuze..

Prime is niet aan het "zeuren". Het vergelijkt antwoorden van berekeningen die je pc maakt met wat het zou moeten zijn. Als daar verschil inzit geeft hij een error. Je pc maakt dus gewoon fouten, kun je natuurlijk negeren, maar lijkt me geen slim idee..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 14:43 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Luxx schreef op 14 mei 2004 @ 14:20:
waarom terugklokken, als je nog genoeg ruimte hebt om je voltage van je CPU nog wat op te hogen?
het beheerst verhogen van je voltage gaat in 99% gepaard met een stabielere CPU.

• uJay
Prime is niet aan het "zeuren". Het vergelijkt antwoorden van berekeningen die je pc maakt met wat het zou moeten zijn. Als daar verschil inzit geeft hij een error. Je pc maakt dus gewoon fouten, kun je natuurlijk negeren, maar lijkt me geen slim idee..
Ik heb nu ook een ander testprogramma wat ook op fouten test. Kijken of die ook fouten geeft, anders ga ik idd maar wat met voltage werken. Dat programma is CPUBurn-In.

heeft iemand daar ervaring mee?

2 Fewture: Heb je misschien nog wat tips over hoe ik Prime95 het best instel??

Verwijderd

uJay schreef op 14 mei 2004 @ 15:06:
[...]

Ik heb nu ook een ander testprogramma wat ook op fouten test. Kijken of die ook fouten geeft, anders ga ik idd maar wat met voltage werken. Dat programma is CPUBurn-In.

heeft iemand daar ervaring mee?

2 Fewture: Heb je misschien nog wat tips over hoe ik Prime95 het best instel??
Bij/na de install kies je "Just stress testing". En vervolgens zit ergens in de menu's "Torture test". Bij de nieuwe prime versies kun je ook nog het soort test aanvinken. Ik pak daar vaak "Maximum heat ....". Maar dat kun je zelf bepalen. Voor fsb testen kun je die optie met de vele memtesten pakken bijv..

• uJay
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:11:
[...]

Bij/na de install kies je "Just stress testing". En vervolgens zit ergens in de menu's "Torture test". Bij de nieuwe prime versies kun je ook nog het soort test aanvinken. Ik pak daar vaak "Maximum heat ....". Maar dat kun je zelf bepalen. Voor fsb testen kun je die optie met de vele memtesten pakken bijv..
Ja, je kunt daar dus 3 verschillende testen uitvoeren. Het verschil durf ik dus niet te zeggen.

Pagina: 1