Toon posts:

[Flash MX 2004] Slideshow schiet direct door naar eind

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met een Flash MX 2004 slideshow. Ik heb een aantal slides die afwisselend een slide met tekst bevat en daarna een slide die een externe swf inlaad.

Het is een demo waar eerst iets verteld wordt en vervolgens via een animatie getoond wordt. Het probleem is nu alleen, dat wanneer deze slideshow geladen wordt, hij de eerste keer supersnel door alle slides heen vliegt. Na een refresh (of rechtermuis, play) echter, blijft hij wel gewoon op de eerste slide wachten.

Het lijkt alsof alle slides ingeladen moeten worden en daarna pas kan beginnen. Om van de eerste naar de tweede slide te gaan heb ik een knop staan met daaronder de actie

code:
1
_root.presentation.slide1.gotoNextSlide();

Wat ik nu gedaan heb om te voorkomen dat hij doorschiet is het toevoegen van code in slide 2:

code:
1
2
3
4
if (getBytesLoaded() != getBytesTotal()) 
{
    _root.presentation.slide2.gotoPreviousSlide();
}

Nu vroeg ik me af of iemand me kan helpen met het vinden van het probleem. Mocht er meer code nodig zijn, geen probleem, vraag erom dan zal ik het even laten zien...

Tnx in advance!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, omdat ik normaal meer programmeer heb ik het op de verkeerde plaats gepost... graag een verhuizing naar Webdesign en Graphics... (hoewel het programming is...)

Tnx!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen iets uitgevonden en denk dat het te maken heeft met het feit of de slideshow SWF de import SWF files kan vinden of niet. Ze staan in dezelfde directory, maar het lijkt alsof hij ze niet snel genoeg vind.

Wanneer de import files namelijk niet in de directory staan, krijg ik hetzelfde resultaat. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Er is nl. al te veel tijd in gaan zitten en ik wil de website (incl. demo's) graag asap live :(

Tnx!

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand me helpen? ;(