Losse Accespoint of alles in 1

Pagina: 1
Acties:

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 12:34
Ik heb nu een Speedtouch 510 ADSL modem en wil er 54mbps wireless bij.
Ik kan dan een AP kopen of een alles in 1 AP+Modem+Router.
Ik wil er ook mee in kunnen stellen dat ik van buiten op m'n PC kan komen via remote desktop enzo.
Zitten er dan verschillen tussen een los AP en een alles-in-1 waar ik rekening mee moet houden. (Een los AP is namelijk nog wel weer 50 euro goedkoper)

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 23:53
Zit er in die speedtouch al een router?

Zo ja, enkel ap kopen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tom_G schreef op 14 mei 2004 @ 09:30:

Zo ja, enkel ap kopen.
Mits je graag meer functionaliteit wil hebben. Ik heb zelf van horen en zeggen niet echt veel goeds over zo'n Speedtouch gehoord als het gaat om basale dingen veranderen zoals van/naar router/modem etc. Nee, geef mij m'n DrayTek-je maar :)

Kortom: het ligt er maar aan wat je allemaal wil.

• dik_voormekaar
Tom_G schreef op 14 mei 2004 @ 09:30:
Ja, in de speedtouch zit een router. NAT zelfs.
Ik kan dus volstaan met een AP.
Heeft iemand dan ervaring met de Sitecom 801.11g+ wireless spullen ?
Deze zijn namelijk 108mbps ipv 54mbps.
Hoe zit het dan qua bereik, compabiliteit met andere merken en betrouwbaarheid ?

Verwijderd

Toos en Bep schreef op 14 mei 2004 @ 13:15:
[...]

Ja, in de speedtouch zit een router. NAT zelfs.
Ik kan dus volstaan met een AP.
Heeft iemand dan ervaring met de Sitecom 801.11g+ wireless spullen ?
Deze zijn namelijk 108mbps ipv 54mbps.
Hoe zit het dan qua bereik, compabiliteit met andere merken en betrouwbaarheid ?
Gewoon een appart apparaat aan hangen, bv een zyxel of buffalo. Zolang het maar geen Sweex of Trust of iets dergelijks is.

Sitecom is een goed merk echter de g+ variant is nog niet helemaal perfect.

Succes

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

De Speedtouch is niet geheel betrouwbaar maar voor iemand die deze vraag steld denk ik niet dat dat een probleem zal zijn.
Verder scheelt het ook een hoop als je de ST geheel transparant maakt en je AP router al het werk laat doen(vooral NAT)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:10:
[...]

Gewoon een appart apparaat aan hangen, bv een zyxel of buffalo. Zolang het maar geen Sweex of Trust of iets dergelijks is.

Sitecom is een goed merk echter de g+ variant is nog niet helemaal perfect.

Succes
Correctie... de G+ is helemaal niet perfect...

Als je een beetje bereik wil, moet je iets dieper in de buidel tasten... Heb nu een mooie, wat complexere setup met US Robotics Multi-Function Access Point.... heb ik het in andere topics al voldoende over gehad... maar het bereik en de mogelijkheden zijn een stuk groter... scheelt ca 20 euro met die Sitecom...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
SSH schreef op 14 mei 2004 @ 17:20:
De Speedtouch is niet geheel betrouwbaar maar voor iemand die deze vraag steld denk ik niet dat dat een probleem zal zijn.
Verder scheelt het ook een hoop als je de ST geheel transparant maakt en je AP router al het werk laat doen(vooral NAT)
Geen enkel probleem mee gehad terwijl er en server 24/7 al ruim een jaar aan hangt.
Met de Speedtouch is dus volgens mij niets mis.... :?
Ik wil er ook mee in kunnen stellen dat ik van buiten op m'n PC kan komen via remote desktop enzo.
Dat heeft weinig met je router/modem/ap te maken. Alleen juiste software en een goed ingestelde firewall is hierbij wel belangrijk. :)

De speedtouch 510 modem (en alles wat nieuwer is) heeft een ingebouwde router. Alleen moet je er nog een simpele hub achter hangen om er meer dan 1 PC an te hangen als je een 1-poorts variant hebt. :)
Werkt als een trein. :)

[ Voor 15% gewijzigd door -=bas=- op 14-05-2004 17:41 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Toos en Bep schreef op 14 mei 2004 @ 09:24:
Ik heb nu een Speedtouch 510 ADSL modem en wil er 54mbps wireless bij.
Ik kan dan een AP kopen of een alles in 1 AP+Modem+Router.
Zitten er dan verschillen tussen een los AP en een alles-in-1 waar ik rekening mee moet houden. (Een los AP is namelijk nog wel weer 50 euro goedkoper)
Ik zou voor het alles-in-1 gaan zoals jij het zegt.
Tegenwoordig zijn namelijk de prijzen van accespoints en alles-in-1 "routers/accespoints" vrijwel gelijk en kan je dus beter gaan voor meer opties die in de toekomst misschien altijd nog van pas kunnen komen.

Ikzelf heb de 3com OfficeConnect 11g Cable/DSL Gateway. Ben hier zeer tevreden over. Heeft een redelijk stabiel berijk en ook niet al te duur. Gebruik hem op dit moment alleen als accespoint en switch.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 02:17
Advies is om een Senao 2611CB3+D client bridge/access point (standaard staat deze ingesteld als bridge maar je kunt hem omzetten naar access point via de webinterface) te nemen en dan de 200mW uitvoering :P Kijk op www.senao.nl

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 14-05-2004 18:42 ]

Verwijderd

chimo schreef op 14 mei 2004 @ 18:42:
Advies is om een Senao 2611CB3+D client bridge/access point (standaard staat deze ingesteld als bridge maar je kunt hem omzetten naar access point via de webinterface) te nemen en dan de 200mW uitvoering :P Kijk op www.senao.nl
Met het feit dat die dan niet legaal bezig is. In nederland mag je alleen 100mW hebben naar mijn weten, en voor 200mW een vergunning nodig is

Mijn advies: Belkin 54g Ap, goed stabiel, geen onzin eraan, webbased in te stellen, ideaal ding

Verwijderd

Het bereik is hier niet de vraag, maar wat zinvol is. De Alcatel 510 is een prima modem/router. De wireless producten van US robotics komen goed uit onhafhankelijke testen. Met alleen een AP heb je geen vaste aansluitingen (de 510 heeft maar een aansluiting), dus (indien nodig) moet er een switch bij. Dan worden het zoveel losse kastjes, dat je beter een wifi/router/switch op je modem aansluit.

• dik_voormekaar
SSH schreef op 14 mei 2004 @ 17:20:
Wat bedoel je met niet betrouwbaar ?
Ik heb de ST (4-poorts) nu dik een maand in gebruik, en de PC staat bijna 24/7 aan, en pompt achter elkaar data binnen.
Dat wordt nu juist ontraden, want dan heb je twee routers actief.
Heb je geen beter advies ?

• dik_voormekaar
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 19:11:
Het bereik is hier niet de vraag, maar wat zinvol is. De Alcatel 510 is een prima modem/router. De wireless producten van US robotics komen goed uit onhafhankelijke testen. Met alleen een AP heb je geen vaste aansluitingen (de 510 heeft maar een aansluiting), dus (indien nodig) moet er een switch bij. Dan worden het zoveel losse kastjes, dat je beter een wifi/router/switch op je modem aansluit.
Ik heb nu een 510 multi-user, 4 poorten dus (bij ADSL abbo gekregen).
Ik zat dus te overwegen er een AP bij te kopen, b.v. Asus WL-300G,
of een Modem/Router/AP als de E-tech 54mbps Wireless Modem/Router/AP.
Ook dacht ik nog een de Sitecom WL-108, ivm 802.11g+, maar dat werd wegens slechte betrouwbaarheid en bereik ontraden.

Hoe zit het met die Asus of E-Tech qua bereik ?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 02:17
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 18:45:
[...]

Met het feit dat die dan niet legaal bezig is. In nederland mag je alleen 100mW hebben naar mijn weten, en voor 200mW een vergunning nodig is

Mijn advies: Belkin 54g Ap, goed stabiel, geen onzin eraan, webbased in te stellen, ideaal ding
Weet ik, 200mW kunnen ze wel scannen maar dan moeten ze er ook bijna bovenop zitten. Als je een 1W versterker hebt kun je wel in de problemen komen.

@ TS: als je bereik wilt -> Senao
Pagina: 1