Toon posts:

Epox moederbord doorgebrand en Chieftec voeding kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik zit momenteel in een dip:

Hoe ontstaan:
Omdat ik niks te doen had ben ik maar s begonnen met de IDE kabels en ATX power cable netjes te verwerken in een douche-slang, dit ging allemaal wel goed totdat.... (Chieftec Voeding)
ik alles weer aan ging sluiten. De enigste reactie die ontstond uit de pc was dat de cpu-fan twee omwentelingen maakte en voor de rest voor dood bleef (net alsoftie een stroomstoot kreeg). Mijn eerste ged8e was dat ik toch iets fout had gedaan met de voeding
Vervolgens:
Heb ik een nieuwe voeding gekocht, de Zalman ... van 300 Watt. Gisteren avond alles aangesloten, me fan draaide als een gek en binnen een seconde kwam er rook en een vieze brand lucht van me mobo vandaan. Er is een (vraag niet welke) chippie doorgebrand...
Oplossing:
Heeft er iemand een oplossing voor mij? Mijn enigste oplossing om van al het geze*k af te zijn lijkt me denk ik gewoon een nieuwe -> Mobo, Processor, Geheugen, ofwel een upgrade set van Alternate ofzo....

Alvast bedankt voor replies,

Greetzz

Verwijderd

Erg jammer inderdaad. Het lijkt me voor je iig belangrijk om te achterhalen wat je nou precies fout hebt gedaan of waardoor het nou allemaal precies kwam. Scheelt problemen in de toekomst aangezien je met dit soort mods en werk garantie wel kan vergeten.

Ik zou inderdaad gewoon kiezen voor een nieuwe mobo en voeding... je proc, geheugen en dergelijke? tja... speel je veel games of gebruik je zware programma's? Een upgrade moet je aan de hand van jou eigen gebruik bepalen en anders aan de hand van prijzen. Heeft Alternate of een andere shop een actie o.i.d. dan zou ik ook kiezen voor een upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd het probleem te achterhalen... kon echt niks bedenken.
Ik heb gisteren een nieuwe Zalman voeding gehaald, dat me mobo door is gebrand wilt toch niet zeggen dat die nieuwe Zalman ook naar de kl*te is...?? Hier heb ik niks aan gemod dus dat zou dan toch wel garantie zijn?

Greetzz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC in "Doorgebrand, zwaar probleempje.."

Wat was hier niet duidelijk aan :? Mobo is doorgebrand, vervang of RMA gewoon het bord :)
Mijn enigste oplossing om van al het geze*k af te zijn lijkt me denk ik gewoon een nieuwe -> Mobo, Processor, Geheugen, ofwel een upgrade set van Alternate ofzo
Zo kan het natuurlijk ook, voorzover je budget het toelaat :)

Dit topic is gesloten.