Toon posts:

Geluid valt weg bij stilte

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik zit weer met een probleem, dit keer is het mijn geluidskaart(denk ik).

Gelijk terzake:

Als ik bijvoorbeeld een film kijk, en er valt in de film een stilte, dan valt het geluid bij mijn geluidskaart totaal weg... Het is lastig uit te leggen, maar toch is het zo.

Zodra er dan iets gezegd wordt, komt het geluid met een seconde vertraing ofzo, weer terug.

Ik snap hier niks van, heb de search engine gebruikt, en heb hulp nodig.

Ik hoopte dat jullie die mij kunnen geven.

Alvast bedankt,
Peter.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Misschien is het handig als je ons ook vertelt wat voor geluidskaart je hebt ;) En wat er verder nog voor hardware in je systeem zit.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
heb je hem op full duplex staan?

laatste drivers geinstalleerd?

komt het probleem alleen voor bij films?

welke geluidskaart heb je en je systeem, os, :?

ff een samenvattinkje geven, k :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-07 11:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Alsook:

- Wat voor film gaat het om? (divx, dvd, vcd etc.)
- Welke codec(s) heb je geinstalleerd?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Maar als het stil is, is er toch geen geluid, dat hoort zo :P
sorry, erg grappige topic titel, ik moest reageren...

Maar ff serieus, Probeer eens een andere player en als het daar niet gebeurt
dan kan het eventueel aan de player liggen.

Het kan ook zijn dat je boxen of geluidskaart in standby
springen als ze geen signaal krijgen. Klik eens goed rond
in windows en de settings en kijk of je zoiets kan vinden.
Mss is heeft het iets te maken met hardware acceleration of caching ....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet meer informatie gegeven heb, je kent het wel, school :(.

Hier is wat informatie:

AMD Athlon XP 2000+
Geheugen: 256 mb SDRAM
Geluidskaart: C-Media AC97 Audio Device

Het komt ook voor met muziek, maar onder muziek valt er meestal geen stilte. Ik draai op Windows XP Pro SP1.

Ik weet dat het allemaal grappig klinkt, maar ik wordt gek!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 11:39 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je misschien een ruisonderdrukking aanstaan? Die hebben vaak de eigenschap om bij bijna-stilte het geluid af te knijpen zodat de ruis niet opvalt. Misschien moet je het in die richting zoeken, in de drivers, het afspeel programma of op je versterker/speakers zelf.
Of je speakerset gaat te snel in standby bij geen geluid, maar dat lijkt me dan wel erg snel.

[ Voor 16% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-05-2004 11:42 ]

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 09:03:
Als ik bijvoorbeeld een film kijk, en er valt in de film een stilte, dan valt het geluid bij mijn videokaart totaal weg... Het is lastig uit te leggen, maar toch is het zo.
:?
Tikfout? Of bedoel je echt dat je videokaart geen herrie meer maakt?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, dat moet zijn geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Waar check ik ruisonderdrukking?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Bij films met AC3 gecodeerd geluid kan je een voorversterking gebruiken voor de zachte stukken.

Het dynamisch bereik van DVD is groot (groot verschil tussen hele zachte en hele harde geluiden) en er zijn AC3 decoders die het geluid versterken als het heel zacht is.

Dit is --waarschijnlijk-- wat je nu hebt. De zachte stukken worden on-the-fly versterkt, totdat er harde geluiden klinken, dan wordt de versterking verminderd. Als het daarna weer stil is dan duurt het even voordat de versterking weer opgeschroefd wordt.

Check de properties van de AC3 filter maar eens en kijk of DRC aanstaat. Dat staat voor Dynamic Range Compensation geloof ik.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
_XipHiaS_ schreef op 14 mei 2004 @ 11:40:
Heb je misschien een ruisonderdrukking aanstaan? Die hebben vaak de eigenschap om bij bijna-stilte het geluid af te knijpen zodat de ruis niet opvalt. Misschien moet je het in die richting zoeken, in de drivers, het afspeel programma of op je versterker/speakers zelf.
Of je speakerset gaat te snel in standby bij geen geluid, maar dat lijkt me dan wel erg snel.
Dat was bij mij het geval. Ik gebruik PowerDVD (dit probleem had ik bij het afspelen van een DVD), en bij mij was het een instelling bij audio-options.
Welke weet ik niet meer, maar zoals hierboven ook al is gezegd: Probeer je audio-opties s te veranderen in het programma waarmee jij films kijkt. Daarmee zou het opgelost moeten zijn. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb dus niet echt goede players, maar heeft iemand misschien een tip? Voor een proggie met een goede layout, makkelijk werkend, maar toch ook genoeg opties, zoals DRC aanzetten of wat dan ook.

Graag een player die het meeste goed afspeeld. Winamp werkt bij mij echt slecht met films, super sloom.

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
DVD's: PowerDVD (let op dat je geen conflicten krijgt met de AC3 filter en de codecs van PowerDVD)

De rest: Zoomplayer

Hoe meer filters&codecs je installeert, hoe meer opties je krijgt.. :)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het lijkt op een codec probleem. Haal al je codecs er eens af en installeer bijvoorbeeld eens de klite codec
Pagina: 1